| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
no menihän se tääkin lenkki vallan mainiosti mut ärsyynnyin ko olis kiva harjotel ohittamista mut ain tulee näit "novoihellanlettasmikästäälläontuitui!" enneko kerkee sanomaan mitään pitäskö huutaa jo kilsan päästä et "älä ees kato mun koiraani päin, harjotellaan ohittamista!". blaah. ja varsinki ko kaks koiraa ni menee hihnat iha ristii ja argh. onneks sillä muikkelilla ei ollu koiraa mukana, sepäs vast oliski kivaa ollu. no, onha täs ny aikaa harjotella mut ärsyttää silti. löysin uuden koirankoulutuspaikan täst ihan läheltä, vois kysellä tosta pentukurssista kun aikasemmin eri paikoissa oli jo paikat täynnä. kyllä me varmaan ilman sitäkin pärjättäis mut saishan sieltä varmaan lisää vinkkejä jne vaikka oonkin tämmönen nörtti et luin kaikki mahdolliset koirajutut jo vuotta ennen kun neiti tuli taloon mut onhan se tietty eri asia et onko vaan lukenut jostain eikä koskaan omistanut koiraa kuin et saa asiantuntijoilta "apua". ja kun kuitenkin toko ja agility kiinnostaa niin vois jatkaa tuolla myöhemminkin jos paikka miellyttää.
|
| Allekirjoitus: |
Jamesi, avokki & rakkauslapset:
maatiaiskissat viuhti, tipsu, rontti
???x??? = niña |
|
|
alkaa olla kokonaan uus, hieno, valkonen purukalusto hampaita saatiin haalittuu neljä tai viis talteen. aattelin tehd niñast semmosen "vauvataulun" joskus, pistän jonku pentukuvan ja ekan pannan jne. tänään luoksetulo ei kerran kiinnostanu, lällätteli vaan. mut kai tommosen kakaran pitääki välil testailla lenkit on menny niin upeesti, välillä muistuu mieleen kun joskus aattelin et eiks tota saa koskaan lopettamaan vetämistä. välillä tietenki neiti huomaa jonku elämääki kiinnostavamman perhosen ja sit hypellään ja kaikkee mut muuten menee nätisti. vois tota mätsäritouhuu alkaa harjotella, pitäs pyytää joku niñal tuntematon ihmine kurkkailee hampait, se varmaa on isoin ongelma. tytöl on meinaa se paha tapa kun se niin kauheesti rakastaa kaikkii ni alkaa innostuspuremaan, tai ei se oikeestaan oo ees puremista, ottaa vaan kättä suuhun onhan noita mätsäreitä aika paljonkin porissa ni saahan niistäkin sitä harjotusta, kun en kuitenkaan mikään voitonkiilto silmissä oo menossa, ihan mielenkiinnosta vaan. ja kun tyttö on niin rauhallisesti ollu mätsäreitä katsomassakin niin olis varmaan kehässäkin lähinnä täytyy miettii uskallanko ite sinne mennä, itseasiassa huomenna olis yhdet 
|
???x??? = niña |
|
|
en tiedä miten jotkut koirat käyttäytyy kunnon ukkosmyrskyjen aikaan, mut niña ei ollut moksiskaan vaikka ukkosti oikein urakalla kolme päivää. toivottavasti neidin eka uudenvuodenaatto menee yht helposti tyttö on alkanu tottelemaan jopa paremmin kuin demo, oon aika ylpeä mun kullannupusta ärsyttää kun avokki ei "muista" tehdä mitä pyydän. mulla oli tulossa eka työpäivä ja annoin tehtäväksi ennenkuin toi tulee nukkumaan et antaa koirien riehua oikein urakalla pihalla et nukkuu kunnolla yön yli, vaihtaa vedet ja ottaa niñalta pannan pois. mitään niistä ei oltu tehty kun aamulla heräsin ennen herätystä neidin bileisiin kun oli energiaa niin paljon ja vesikuppi oli tyhjä "kun ne nukkui niin en viitsinyt herättää"...... miehiä täytyy ilmeisesti kouluttaa ahkerammin kuin koiria pian pitäis varata eläinlääkärille aika kissojen tarkastukseen, viuhtille on ilmestyny hampaisiin TODELLA paljon hammaskiveä joten ne pitää ainakin poistaa, noilla kahdella on ainakin nyt (tietääkseni) hampaat hyvässä kunnossa mut rontin turkki on alkanu takkuuntumaan enemmän. ennen tuli vain niskaan ja kauluriin mut nyt melkein koko turkki on vähän huonossa kunnossa. harjaamallahan ne lähtee mutta kun on eka pitkäkarvainen kissa niin jos joku tietäis onko mitään kikka kolmosta tohon turkkiin niñalla on joku vamma tipsua kohtaan kun se pitää ajaa aina mun sylistä pois. leikkiähän neiti haluisi mutta kun tipsu ei oikein tykkää. niin ja oon vähän hämmentynyt kun sanotaan että puolen vuoden välein matolääke niin tarkottaako se puoli vuotta viime rokotuksesta vai puolen vuoden iässä ja pitää ostaa taas uutta lääkettä, kahdesta edellisestä neidillä meni maha sekaisin mut en sitten tiedä onko sellasta josta ei menisi.
|
???x??? = niña |
|
|
hassua muistella kuinka kamala toi oli paljon pienempänä, nyt kuin mikäkin enkeli. tottelee aina ja tulee itse välillä hakemaan rakkautta, hyvänä esimerkkinä kun käytiin kaverin pihalla niin yleensä niña vaan rehannu itsekseen ja pitänyt muistuttaa monta kertaa et nyt lähdetään. tällä kertaa tuli välillä innoissaan mun luo hakemaan rapsutuksia ja kun lähdettiin portille päin niin neiti tuli heti pyytämättä perässä ja odotti että pistän hihnan kii luulin jossain vaiheessa et onnistun vielä pilaamaan ton koiran mut kestäähän mun pää ilmeisesti hyvin dominoivaa ja itsepäistä tapausta tosin seuraava koira tulee olemaan tosi helppo pentuna, pitää vaan nähdä sitten muiden vauvojen kanssa ja siihen nyt kuitenkin on vielä aikaakin, haluan nyt vaan keskittyä niñaan viimeyönä näin kamalaa painajaista siitä et niñaa oli purru käärme ja eläinlääkäri sano et pakko lopettaa heräsin sitten ja olin ihan puolunessa ja paniikissa ja itkuinen niin kun makasin mahallani niin neiti painoi päänsä mun olalle ja nuolas vähän mun poskea<3 miten voikin koiranomistaja olla näin onnellinen, kyl on palkitsevaa huomata että omalla kovalla päällä ja toistamallatoistamallatoistamallatoistamalla saa jotain aikaankin eikös se niin oo et vaikeuksien kautta voittoon?
|
???x??? = niña |
|
|
ihan mielenkiinnosta opettelin, kun kaveri heitteli palloa koiralleen, niñan kanssa tuo-käskyä tässä joku päivä. sisällähän se tuo aina lelunsa mulle jos heitän mut pihalla ei tehny sitä koskaan, nyt pari päivää sitten, noin 10min harjotuksen jälkeen tuo joka kerta tosin vaan yhtä lelua ja vähän palloa, kokeillaan muita joskus toiste. eihän se se 10min ollut pelkkää tuomista, stressitasohan siinä koiralla vaan nousee, eli leikittiin tietenki ja kaikkea et tää uuden oppiminen olis jotain maailman parasta mua kyllä välillä vähän turhauttaa kun neiti olis joku maailman fiksuin otus ja oppii kaiken nopeesti mut mä en vaan keksi mitään opetettavaa. omistan maailman huonoimman mielikuvituksen. mut eihän ton tietenkään tarvikkaan kaikenmaailman temppuja opetella kunhan peruskäskyt on kunnossa mut tommoset on vaan nii hyvää aivojumppaa.
mua vähän pelottaa mahdollinen tuleva murrosikä kun tytöstä on tullut niin ihana, mut eihän se kaikille koirille ees tuu. mä en vaan haluis menettää ees hetkeksikään tota unelmakoiraa ainoiksi miinuksiksi vois nyt laskea se ettei mihinkään keskitytä jos lenkillä tulee toinen koira vastaan ja se et riehaannutaan kun nähdään mun tietty kaveri. kyllähän noikin pikkuhiljaa saa pois mut aika ihmeellinen toi et kaikkia muita kavereita kohtaan niña käyttäytyy rauhallisesti ja nöyrästi ja tulee nätisti rapsuteltavaksi mut tää yks kaveri, sitä kohti hypitään, sitä näykitään, otetaan paidasta/housuista/kengistä kiinni, kaikkea mahdollista mitä vaan keksii. ja kun tää kaveri vielä on niitä rauhallisia ihmisiä jotka tietää miten koirien kanssa ollaan ni ihmetyttää.
hiukan ärsyttää kun naapuriin on nyt rakennettu aitaus koirille ja se ollaan tehty JUST noin metrin päähän meidän aidasta. eli niña eikä naapurin koirat pääse nykyään ees haisteluetäisyydelle ja siitä vast kiva show tuleekin kun niñan kaveri nita tulee kylään ja nita ja naapurin valkkari räyhää toisilleen ellei jompikumpi oo kiinni/sisällä. ja kun se on aina naapurin valkkari joka alottaa ja sitten valkkarin omistaja valittaa kun niña tai nita räksyttää. heitetään kohta joku pressu siihen meidän aidan päälle niin eipä nää enää ollenkaan.
niin ja rotuarvuuttelut jatkuu, samannäkösiä oon nyt löytänyt/saanut tietooni:
täälläkin oleva peppi, eli sakemannia+pystykorvaa?
sakemanni+bokseri+3 muuta rotua
labbis+suomenpystykorva
kettuterrieri+suomenpystykorva
olis kiva jos noita sisaruksia edes löytyisi mutta ei
|
???x??? = niña |
|
|
huomenna sitten ostetaan "isojen tyttöjen ruokaa", eli aikuisruokaan vaihto päädyin sitten jahti & vahti kanariisiin ja ostin myös kalaöljypullon, aattelin et annan ruokalusikallisen sitä 5 kertaa viikossa ja kanamunaa 2 kertaa. meidän arvon herra rontti-kissa (jonka turkille toi tekis tosi hyvää) aatteli vissiin et mami pisti jotain LÄÄKETTÄ ruokaan ni jätti sit syömättä, neitikisut veti senkin edestä. kaveri aikoo ostaa NEU:ta semmosen ison laatikollisen ja myy meillekin sit pari, kattellaan miten se maistuu kun sekottelen sitten nappuloiden sekaan. nyt on neiti alkanu oikein urakalla syömään kun aattelin noin viikko sit kokeilla et ostan tota hauhau-purkkiruokaa ja lisäilen sitä pikkasen ruokaan, eli periaatteessa vaan antamaan makua. ja hauhauhun päädyin sen takii ko oon niin paljon lukenu et on laadukkainta "halpisruokaa" niin tulee napattua kauppareissulla plus tietty piimät, jauhelihat jnejne. oon nyt oikee miettiny tän aterioinnin niin et just toi öljy-kanamunajuttu, sit joka toinen viikko jauheliha/joku muu lihaviikko, piimää iltasin ja sit jos jotain muuta tulee mieleen niin sitä. pitäs vaa ostaa lisää noita pakasteluita kun yks enää jäljellä.
hiukan ärsyttää kun eilen olin lenkillä ja huomasin et vastaan tuli lenkkeilijä. aattelin sit et noni nyt ohitetaan oikein nätisti ja lenkkeilijän ollessa melkein kohdalla niñakin meni hienosti vieressä mut sit tää lenkkeilijä oikee innostavalla äänellä "no kai sua ny täytyy moikata!" mikä siinä oikeesti on ettei ihmiset edes ajattele! mul ei tulis mieleenkään mennä jonkun koiralle vaan lässyttämään.
|
???x??? = niña |
|
|
annankin kalaöljyä noin puol teelusikallista kun ihmisellekin niin pieni määrä (5ml) annostelussa, kissoille sekotan vähän niiden nappuloihin kun kaikki kolme niitä kuitenkin käy vähän väliä syömässä. tänään oltukin sitten löysällä, tosin ei niin kamalassa kunnossa kun sillon ekalla kerralla. tyttö siis on ihan pirteä ja samanlainen kuin yleensä. SAATTAA johtua eilen varastetusta ja marinoidusta pihvistä, jonka avokki oli jättäny lautaselle kuistin lattialle. eka pihvi meni siinä kun kaverin dobberi sujautti sen sekunnissa suuhunsa juuri sen jälkeen kun avo oli sanonut "kattokaa sit ettei koirat syö noita pihvejä" niñan kuistil menoo ei kumpikaan ees huomannu (oon joka päivä yhä varmempi siitä et neiti omistaa teleportin), jossain vaihees vaan katoin kun tyttö syö jotain keskel pihaa. "onneks" toi on semmonen nautiskelija et kerkesin ottamaan pihvin vaan vähän syötynä takas, tosin sillon tytölle tuli kiire nielaista sitä ja sain kokea oman fiksuuteni kun jäi sormi poskihampaiden väliin. on tommosella pienelläkin aikamoinen puruvoima pelästyin kyl eka ettei mitään vaan murtunu mut tulikin kolme pientä haavaa, kipeet ne kyl on ja eilen meinas lähtee taju kun tuli tommone yhtäkkinen, järkyttävä kipu. eli note to self: älä pistä sormiasi syövän koiran poskihampaiden väliin, koira yleensä pureskelee ruokansa.
|
???x??? = niña |
|
|
eilen pyysin demon omistajaa yhteislenkille, voi sitä iloa mikä demolla ja niñalla oli kun näkivät toisensa pitkästä aikaa. päädyttiinkin sit elämäni ekaa kertaa koirapuistoon vaiks piti vaan käydä katsomassa olisko puisto tyhjänä. oli muutama muu koira paikalla, ihan kiva kokemus ja tänään oltiinkin koirapuistomiitissä jossa loppujen lopuks oli yli 20 koiraa :> neiti oikein nautti, vähän vaikutti siltä ettei tiennyt miten päin olis pitäny olla kun joka paikassa vilisi koiria pari isompaa välillä kiusas niñaa mut hätistelin pois kun totesin sen tarpeelliseksi, loppuvaiheessa tyttö vaan sinkoili niiden kanssa. paikan pomona toimi ranskanbulldoggi(?), pieni koira mut järjettömän suuri ego enkä vieläkään pääse yli siitä miten se "kurlas" korkeelta kun vähän isotteli toisille ja nää toiset vaan jatko rehaamista siitä välittämättä. oli kiva huomata miten niñan kiintymys näkyi tuolla, tarkasti välillä missä minä tai avokki ollaan ja tuli moikkaamaan. "tänne"-käskytkin siellä koiravilinässä toimi paremmin kuin hyvin :> harmi ettei voinut nameilla palkita kun olis voinut pientä rähinäntynkää syttyä. puoltoista tuntia siellä oltiin ja aika kulu kuin siivillä, oli itselläkin koko ajan hymy päällä kun näki miten hyvin kaikki tuli toimeen. seuraavaa miittiä odotellessa :>

|
???x??? = niña |