| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Meidän yläkertaan on muuttanut uusi naapuri, jonka koira kärsii ilmeisesti aikamoisesta eroahdistuksesta. Emännän lähtiessä koira alkaa huutaa kuin päätä leikattaisiin, rappukäytävä kaikuu ja kuuluu putkia. Itse olen päivätöissä, niin ei sinänsä haittaa, mutta aikapaljon eläkeläisiä ja yötyöläisiä myös asunnossa.
Nyt sitten alkaneet muitakin koiria katsomaan kieroon asunnossa.. harmittaa kun oman koiransa opettanut olemaan yksin, niin yhden takia sitten koko talonyhtiön koirat leimataan. Ikävää tietty myös tuon koiran omistajan kannalta.
Sitten aamulla lenkillä irtioleva boxeri yritti tulla Nucan päälle.. onneks uskoin kun kielsin sitä, niin kääntyi pois.. Sydän tykytti kyllä kotonakin että mitä olisin tehnyt jos päälle olisi tullut. Ei ois pienellä koiralla mitään mahiksia ollu 
|
| Allekirjoitus: |
|
|
|
Tuli taas tehdyksi päivän hyvä työ koirapuistossa käydessä. En ymmärrä, miten siitä jää itselle niin paha mieli, vaikka saatiin "rouvashenkilö" tuntemaan itsensä maailman parhaaksi koirankouluttajaksi.
Puistoon mennessä oli vielä mieliala korkealla, kun treenattiin sivulla kävelyä. Sehän alkoi sujua ihan mukavasti. Kierrettiin lenkki ja mentiin puistoon. Loppumetrit on vielä aika kiihkeitä ja kaulapantakin luiskahti kaulasta. No huumorilla vaan, ajattelin, ja päästin koiran aitaukseen ja sanoin mennessäni, että ihan hienosti oltaisi selvitty, jos portti olisi ollut pari metriä aikaisemmin. Rouva ja sen herra käänsivät selkänsä ja jatkoivat seisoskelua koirineen sen toisen aitauksen portilla. Tellu oli sitä mieltä, että olisi kiva leikkiä porukalla ja löi lapikasta lattiaan ja haukkua räksytti, että ettekö te huomaa. Kävihän se meteli minunkin korviini, jolloin yritin houkutella koiran kauemmaksi. Eipä mamma kiinnostanut, vaan se jähmettynyt porukka. Yritin pyydystää koiran kiinni, mutta kun se panta oli pois kaulasta ja koira niin peijakkaan nopea ja liukas, niin eihän se heti onnistunut. Mutta kas! Istu -käsky meni perille, panta kaulaan ja remmi kiinni ja syvä huokaus, kun joku asia onnistuu. Sitten se rouva havahtui: ihan on irti lapasesta tuo koira! ei mitään koulutusta! pelotti, että hyppäisi tälle puolelle! Yritin ensin aloittaa asiallisesti, että miten sitä koiraa pitäisi kouluttaa? Mitä minun tälle pitäisi tehdä? Rouvan koirat kun näyttivät hyvin pysyvän käskyn alla. "Se kannattaisi viedä koiran päälääkäriin!" Ja mä olin siinä sit haavi auki vähä että niinku häh
Tellukin taisi ymmärtää, että tilanne oli vähän kriittinen. Puistosta lähtiessä oli hihna mukavasti löysällä...
Juu, jos luit tänne asti niin voin kertoa että jo helpotti!
|
Koiran paras ystävä on hyvin opetettu emäntä. |
|
|
No olipas melkonen rouvaishenkilö. No, näitä riittää. Ei pidä ottaa niin vakavasti
|
Rontti, saksanpaimenkoiracocktail -09 sekä pikkusakki.
Iskällä: Donna, kultainennoutaja/karjalan karhukoira cocktail 7.2-03 ja
Lila, suomenlapinkoiracocktail -07. |
|
|
Ei oteta kamalan vakavasti, eikä vie yöunia. Jos rouva olisi kirjoittanut tänne, niin vuodatus olisi ollut ihan toisenlainen...
|
|
|
tosi kiva tulla tänne valittaa tällee alle viikon päästä..mutta pe,la ja su Rico ulkoili pihalla vapaana, oli hiukka halukas tielle ym menemään, mutta tuli heti takaisin kun huusi nimeltä. Totteli tule käskyä hyvin, MUTTA, eilen ja tänään.. ei minkäänlaisia korvia päässä, samntien ku oven aukas, "viuh" häntä vilahti ja koira missä lie..ei tule vaikka kuinka huutelis. Ei edes vaikka namipaloja heiluttelis. Välillä pysähtyy kattomaan, sittenkun houkuttelee ni ottaa vielä paremmat hatkat. Välillä tekis mieli ottaa ja jättää..menköö iha mihin sitte ikinä haluiski. Tänäänkin metästin sitä tuolta järvenrannalta, eihän siinä muuten mitä, mutta jouduin jättämään reilu 2v pojan yksin kotiin vartiksi, kun metästin koiraa pitkin mettiä.. Loppupäivän Rico onkin ulkoillut hihnassa. Siihen loppu pihalla vapaus.. mä oon nii raivona tolle koiralle jo nyt, ettei tosi :/
|
pesue 84,84,03,06 ja Rico-hauva |
|
|
Hanella on sitten täällä ystäviä.. Ollaan kaksin landeilemassa porukoilla ja tuonne porukoitten naapuriin on syntynyt vauva ----> koira ulos. Sellainen sekarotuinen narttu penikka juoksentelee koko ajan tässä pihassa ja seuraa joka paikkaan en voi mennä hanen kanssa maantielle asti lenkille kun ei ole sydäntä antaa pennun seurata perässä ja juosta auton alle. Pentu yrittää koko ajan tänne sisälle ja pääsikin tänään kaksi kertaa. Vein jo yhdesti kotiinsa sisälle asti ja sanoin, että kattoa sen perään edes kun se on pihalla ettei jää auton alle. olisiko viis kuus tuntia ja taas se on tuossa portailla. Hanesta tietysti mukavaa, kun on paini kaveri (hihnassa tosi kivaa jeee!:smirk
ja kilttihän tuo on kuin enkeli säälittää tosi paljon jos jää auton alle, kun juoksentelee täällä ympäri kyliä.
|
Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi |
|
|
sanna84, vapaana olo kannattaa alottaa jo pennusta asti. Mikäli nyt laitat remmiin etkä päästä enää irti niin aivan varmasti saat tulevaisuudessa metsästää karannutta koiraa monen monta varttia. Oletko ajatellut liinaa? Vaikka kymmenen metriä liinaa perään niin ei juokse auton alle, mutta saa kuitenkin olla melkein vapaasti. Eihän se pentu tuossa vaiheessa vielä voi mitenkään osata luoksetuloa Sitäkin pystytte harjoittelemaan parhaiten liinassa.
Lahjontaankaan ei kannata sortua tai tulevaisuudessa on koira, joka tottelee nakkia. Eli palkka napataan taskusta vasta, kun se luoksetulo on onnistunut. Ei ensin namia siksi, että koira tulisi luokse. Pidä pentu aluks niin lähellä itseäs, että se kiinnostuu siusta jollon saat onnistuneen luoksetulon. Matkaa kasvata pikkuhiljaa, kuten häiriöntekijöitäkin lisätään. Luoksetuloharjoitukset kannattaa alottaa sisällä.
|
Rontti, saksanpaimenkoiracocktail -09 sekä pikkusakki.
Iskällä: Donna, kultainennoutaja/karjalan karhukoira cocktail 7.2-03 ja
Lila, suomenlapinkoiracocktail -07. |
|
|
joo, siis ukko ulkoiluttaa koiraa edelleen vapaana tossa pihassa eikä se siltä karkaa..vähä ehkä kirmailee, mutta ei sillee niiku minulta..siis samaa uhmaahan se on ku noilla ihmislapsillakin, mutta ne ei pysty juoksee nii kovaa ettenkö sais niitä ite juosten kiinni
mikä hitto on liina???
|
|
|
Liina on sellainen pitkä hihna (yli 10 m), vähän samanlainen kuin hevosilla käytetään. Koira luulee olevansa vapaana liinassa, muttei ole, eikä täten pääse todella karkaamaan.
Hitto kun en oo jaksanu paljoa kouluttaa koko keväänä! Aiemmin koulutin joka päivä, mutta nyt on jääny vähemmälle kun on muuta menoa. Pitäs saada koeliikkeet hiottua mutta ei ole aikaa. Kohta koira varmaan unohtaa jo oppimansa..
|
-Tyttö joka unohti hengittää- |
|
|
okei. kiitos. pitääpä ettiä mistä sellasen löydän, siis oisko tilata jostain ym..lähimpää lemmikkikauppaan on 50km, etten iha tältä istumalta sinne pääse.
mä oon ny ulkoiluttanu 5m flexillä. on siis saanu hiukan hankia haistella ym, ei ihan vieressä oo tarvinnu olla. äsken usko hyvin, tuli aina ku kutsuin(ei siis tarvinnu hakea flexiä kiristämällä) tosin pelkäsi helikopteria joka just tossa pörräs, joten oli hiukka kintussa pyörimässä muutenkin
|
|
|
Liinan voi tehdä myös itse ja tulee tosi paljon halvemmaksi.
Osta rautakaupasta ohuehkoa nylonköyttä sopiva pätkä ja siihen lukko. Ei maksa paljoa. Itse olen myös värkännyt omat "liinani".
|
Kiero Savolaenen :) |
|
|
Meillä käytetään liinana sellasta rautakaupasta ostettua veneessä tai lastin sitomisessa esim. peräkärryyn käytettävää 15m pitkää "liinaa".. toisessa päässä koukku niin saapi kiinni pantaan, se on kyllä aika leveä, sellasta turvavyö punosta, eli liukuu hyvin eikä jää jumiin minnekään.
|
Camo - Partacollie/Pinseri/Rottweiler Mix. 18.7.06 - 15.2.2010 |
|
|
Ärsyttää.. Ilkivallan kohteeksi joutui auto. Joku älyvapaa on repinyt sumvalon kannan irti (ei löydy mistään) ja samalla tehnyt puskuriin lohkeaman, kun muovia on... Kiva kiva.. Poliisille rikosilmoitus ja tänään menossa näyttää autoa huollossa, että saa vakuutslappuja etiäpäin. Toivottavasti uskovat...se tässä on, jos ne ei usko, että ei olla itse törmätty ja se kansi tippunut jonnekin.. Älytöntä söötä.. Ja eihän tuota ilkivaltaa voi edes todistaa, kun kukaan ei ole nähnyt mitään jne.. AAAARGF
|
Rohkeutta on tehdä se, mitä pelkää. Ei voi olla rohkeutta, jollei tunne pelkoa. Eddie Rickenbacker |
|
|
Milo kulkee flexissä tosi nätisti. Takapihallakin pysyy nätisti irti. Välillä poju leikkii kuuroa kun sitä huutelee, kattelee vaan muualle, että hei mitä sä huudat, en mä kuule. 
|
JaNNu + karvakorvat |
|
|
Voi (JA TÄHÄN TULEE PALJON KIROSANOJA)
Taran kimppuun kävi eilen koirapuistossa toinen koira. Eikä taatusti ollut mitään syytä! Tuo kun ei edes osaa isotella ja provosoida. Yhtäkkiä vaan takavasemmalta hyökkäsi narttu pitbull (ulkonäkö oli ainakin pitbullin).
Heti koirapuistoon tultuaan se räyhäsi hampaat irvessä kaikille, eikä omistaja päästäny sitä irtikkään heti. Sen omistaja sanoi vaan että tämä on tämän tapa tutustua toisiin.... niin häh??! Ai että räyhääminen ja selvästi agressiivinen käytöskö on tutustumista?
Tara piti omaa kivaa toisessa päässä koirapuistoa (kaukana siitä raivoajasta) ja itse olin koirani lähettyvillä. Ihan ilman varoitusta olikin kohta toinen koira hampaillaan kiinni koirassani. Taisi Taraan sattuakkin koska pisti vastaan ekaa kertaa kunnolla. No eikun vaan väliin ja erottamaan. Tarkistin sitten siinä että tuliko vammoja, ei näkynyt, enkä illalla kotonakaan löytänyt reikiä. Vasta tänään sitten löysin kyljestä yhden ja lavasta kaksi hampaan reikää. Toivottavasti eivät tulehdu.
Että minua kyrsii!!!!
Tästä lähtien liukenen koirapuistosta samantien jos sinne tulee yhtään epäilyttävästi käyttäytyvä koira.
Ja vielä lopuksi: Minkä hiton takia koirapuistoon tuodaan sellaisia koiria, jotka eivät tule ensinnäkään toimeen toisien kanssa?
Koirapuistojen säännöissäkin lukee ymmärtääkseni jotenkin näin: Koirapuistoon ei saa tuoda agressiivisesti käyttäytyvää koiraa.
Minua kyrsii edelleen... ei auttanut purkautuminen ainakaan vielä... Argh!
|
|
|
Ärsyttäää vieläkin toi auto homma. Vaikuttais siltä, että nyt ei minua uskota. Kuulema ite aiheutettu eikä tunnusteta.. Miten ihmeeessä ilkivallan voi todistaa, kun kukaan ei ole mitään nähnyt. Kumma, kun pitäs itse tietää, kuka/ketkä on tehnyt, mitä.. Vakuutuksillakaan tee yhtään mitään..Pitäs varmaa aina valehdella silmät pyöreenä, kun kysymyksessä on vakuutuksista. Ei näköjään rehellisyys maata peri... Ei kiva..korjaus maksaa 1300e... kaipa se sitten on bonukset käytettävä, jos tuo nyt menee tollasena, että ei uskota ( huoh
|
Rohkeutta on tehdä se, mitä pelkää. Ei voi olla rohkeutta, jollei tunne pelkoa. Eddie Rickenbacker |
|
|
Hoopetti: Mitäs hyökkääjän omistaja teki / sanoi tilanteessa?
Olisit vain tivannut numeron siltä ja uhannut laskuttaa eläinlääkärikulut tyypillä, jos jotain löytyy vielä kotona.
Omistaja oli sitä mieltä, että se oli leikkitappelua Siitä oli kyllä leikkitappelut kaukana! Nartut kun rähinöi niin siitä on leikki kaukana.
Ne kyllä lähti sitten samantien pois puistosta... toivottavasti eivät enää tule ikinä sinne.
Menin kyllä jotenkin lukkoon koko tilanteessa, kun päällimmäinen huoli oli, että sattuiko Taraan. Näkyvää verta kun ei edes ollut, niin annoin asian olla.
En minä usko, että tuolle mitään traumoja jäi siitä. Eilen ihan normaaliin tapaan riehui puistossa muitten kanssa. Eikä ollut moksiskaan vähän rajumpi otteisesta sakemanni nartustakaan Jos joskus sattuu kuitenkin se päälle käynyt koira yhtä aikaa puistoon meidän kanssa, niin tuo kiertää sen varmasti kaukaa. Näin kävi ainakin yhden toisen hyökkääjän kanssa.
|
|
|
Pirpana: Ärsyttäää vieläkin toi auto homma. Vaikuttais siltä, että nyt ei minua uskota. Kuulema ite aiheutettu eikä tunnusteta.. Miten ihmeeessä ilkivallan voi todistaa, kun kukaan ei ole mitään nähnyt.
Näinhän se tuntuu nykyään olevan, että ilkivaltakin pitäisi pystyä todistamaan. Mitenkäs sen muka todistat. Pitäiskö olla autoon viritettynä turvakamerat varmuuden vuoksi 
|
|
|
Mun mielestä, jos teit rikosilmoituksen ja veit sen vakuutusyhtiöön, niillä ei pitäisi olla nokan koputtamista asiaan, jos sulla on ilkivaltavakuutus. Sä olet polliisille vannonut ja vakuuttanut puhuvas totta ja vielä vahinkoilmoitukseenkin kirjoitetaan nimi alle kunnian ja omantunnon kautta. Mitä se vakuutusyhtiö vielä vaatii? Vetkuttavat korvauksen myöntämistä... Taistele, taistele!
|
|
|
Rikosilmoitus on tehty. Ilkivaltavakuutus on. Ajattelin taistella, kun teidän olevani oikeassa tai tiedän, että itse en sitä autoa ole rikkonut. Sitä ei voi kuin arvuutella, mitä tossa parkkipaikalla on tapahtunut. Kuka nyt itse haluaa suht uutta autoa tieten tahoten itse rikkoa ja alkaa taisteleen vakuutusyhtiön kanssa.. Ja valehtelemaan poliisille. Ei ainakaan rehellinen ihminen, kun eihän vakuuts nyt anna ylimääräistä ja rahat menee auton korjaukseen :>
Minusta tuo on niin turhanpäivästä tavallaan tehdä rikosilmoitus, kun ei tuosta kukaan jää kiinni, mutta vakuutusyhtiöhän sen vaatii (tein muuten heti, kun huomasin asian).
Hyvä kysyä, että ketä epäilet.. "jaa onhan tässä ollut noita teinejä, mitkä on koittanut rikkoa paikkoja, polttaa paria autoa+autokatosta, että veikkaan niitä". :/ Kun ei ole mitään hajua.
|
|
|
Kyllä vei Milo täysin pisteet kotiin tänään. Kun olin koiraa ottamassa iskä jäkätti ihan kamalasti. Tänään tuli sit viimein iskäki kattomaan Miloa ja oli heti rakastu. Leikki Milon kanssa, lässytti sille ja oli muutenki koiran kaveria. Että siinä taas nähtii.
|
JaNNu + karvakorvat |
|
|
Haha Sehän on vanhempien tehtävä vähän varotella ja jäkättää. Meidän äipän kommentit oli kans lähinnä "Eiiii, eiii se kannata, siitä on niiiin paljon vaivaa". No onhan siitä, mutta kappas vaa kuinka äitin ilme kirkastuu kun se tulee kylään ja kaikki huomio menee aina Netalle 
|
Jonkun mielestä et ehkä ole minkään arvoinen,
mutta koirallesi sinä olet koko maailman keskipiste. |
|
|
meillä sama. äiti oli heti kannustamassa ja neuvomassa ku koiraa olin ottamassa ja iskä vaa jäkätti "oo sinä sitten sen kanssa naimisissa, liikaa vaivaa, rahasyöppö". ja nyt sitte ku kävi nii oli niin koiran kaveri että huhhuh.. 
|
JaNNu + karvakorvat |
|
|
Miks me koko ajan törmätään kaiken maailman koiran vihaajiin ja sekarotuisten arvostelijoihin
Mulla kun on vielä tapana ottaa kaikki niin henkilökohtasesti enkä saa niitä juttuja pois mielestäni.
Tänään päivällä sattu aika ikävä juttu. Tai no, sen ei ois tarvinu olla ollenkaan ikävä jos toinen osapuoli olis suhtautunu asiaan vähä eri tavalla.
Käytiin kiertämässä taajaman ulkopuolella pitkä luontopolku avokin ja koiran kans. Netta oli koko ajan vapaana.
Just ku päästiin kierroksen jälkeen takas autolle niin siihe parkkiin meijän auton viereen ajo joku perhe.
Netta meni meijän autoa kohti ja aattelin et ne oottais sen aikaa että saahaan se autoon. Vaan ei. Se perheenäiti avas autonoven just ku Netta oli sen vieressä ja Netta on opetettu hyppäämään autoon ku ovi avataan eli sehän otti ja hyppäs niitten autoon!
Takapenkillä istu lapsi joka tietenki vähän säikähti, mutta Netta kyllä tuli heti pois ku huuettii. Nainen siinä raivosi ja kirosi täysillä. Ei varmaan ihan paras vaihtoehto sitä lasta ajatellen jos se muutenki jo säikähti niin olis kannattanu vähä erilailla hoitaa homma.
Sit Netta pelästy sitä naista ja avokin reagoi siihen autoon hyppäämiseen melkosella karjahuksella niin koirahan läks karkuun.
Alettiin sitä varovasti houkutteleen takas namien avulla niin takaa kuulu vaan "Eikö ne saa tuota rakkia kiinni, rakki sitä rakki tätä jne". Sillo alko kyllä ottaan pannuun. Miks piti lähtee sille linjalle?
En voinu mitenkään ymmärtää että ne ajo siihe parkkiin ja näki että vieras koira on irti niin eikö ois voinu oottaa puolta minsaa et oltas itte päästy auton kyytiin?!?
Saatiin Netta autoon ja olisin jääny siihe juttelemaan ja pahoittelemaan jos sen nainenki olis käyttäytyny niinku aikuinen. Ei sitte sanottu mitään vaan ajettiin vaan pois.
Sen lapsen puolesta jäi kyllä kovasti harmittamaan.
En vaan saa tuota juttua nyt mielestäni...
20km ajettiin iha sitä varten että päästään taajaman ulkopuolelle ja voijaan pitää Nettaa irti metässä. Jutusta alko muodostua ikäänkuin meidän uus sunnuntaiperinne ja nyt se on ihan piloilla
Niin ja toinen juttu oli se kun eilen koirapuistossa yks mies päivitteli että miks kukaan kuuna päivänä haluais ottaa sekarotusen kun eihän niiden kans voi harrastaakaan mitään!
Täh?!? 
|
|
|
Olipa harmillinen välikohtaus! Olis nyt voinu käyttäytyä edes asiallisesti! Tai siis ku aikuinen ihminen kerran on ni sanoo asiallisesti että kuinka lapsi säikähti ja miten se koira nyt tolleen ja kuunnellu vastaukset. Tai siis kaikkienhan pitäis tietää että koirien kanssa sattuu ja tapahtuu!! Ei ne oo mitään koneita! Ja antaa tosiaan teille mahollisuuden pyytää anteeks, jos ei olis anteekspyyntöö kuulunu ni ois sitte annattanu! Tollasia löytyy aina, ei sellasten takia kannata mukavaks tullutta tapaa lopettaa!
Mila pääsi meiltä kans ekan kerran karkuun. Tai siis oltiin tossa alhaalla hissin luona ja Mila oli ollu vapaana. Puskan takaa tuli sitten pyöräilijä joten en osannu yhtää ennakoida. Mila sitte onnessaan lähtee pyöräilijän perään, vaikka kurkku suorana huudan ja vislaan perään- EI MITÄÄN!! Oli kyllä setä kettuuntuneen olonen ku joutu koko ajan väistellä koiraa, ihmettelen vaan miks ei pysähtyny ku näki pennun juoksevan perässään ja kuuli kuinka ite huusin naama punasena koiraa takas?!?! No lopulta Mila sitte muisti omistavansa korvat ja tuli häntä heiluen takas. Yritin pyöräilijän perään huikkailla anteeks pyyntöö, mutta enpä oo varma noteerasko. Kyllä otti päästä! Milan kanssa tähän asti ku nuo luoksetulot menny niin hyvin...
Noita löytyy aina! Ei voi harrastaa mitään, no just! Yhtälailla voi harrastaa, titteleitä ei voi saada, mut kuka niitä kaipaa jos koiran kanssa on kivaa? Mummoni kans tänään annatti. Muisti vähän reistailee ni oli unohtanut, että meille sitten tulikin sekarotuinen (oltiin kahteltu puhtaita shelttejä) Hitsit ku se taas alotti se "mitä järkeä omistaa koira jos sen kanssa ei voi käydä edes näyttelyissä" Ite en ees tykkää näyttelyistä! Se menee niin monilla yli ja koira on vain näytenukke jonka ulkonäkö ratkaisee!! Helkutti... Ketuttaa!
|
|
|
|
Meillä on naapurin koirat juossu meille kotia sisään vapaana ollessaan sun muuta, mutta niille jutuille on vaan naurettu!
En voi käsittää mistä tollaset asenteet tulee.. Kaikki ei vaan tykkää koirista.
Mutta tuokin mies jonka perään Mila juoksi niin miks piti käyttäytyä noin jurosti?! Ite oisin heti jääny auttamaan!
Mietin tota meijänki tilannetta, että jos se nainen olis ottanu ihan rennosti vaan ja naurahtanu, että kappas hyppäsitpä väärään kyytiin niin se lapsi olis saattanu suhtautua vähän eri tavalla.
Mutta se vaan huus täysillä S*****A! Nii vähemmästäki lapsi menee pois tolaltaan!
Huomas tosin se ettei niillä ollu oikein koirakokemusta niin eipä voi syyttäkään.
Ai niin, se unohtu että jossain vaiheessa perheenisä sano joko että "pitäiskö tuota koiraa opettaa" tai "pitäiskö tuo koira lopettaa"!!!, toivon todella ettei ollut jälkimmäinen kommentti.
Tuo kans vaikutti meidän päätökseen jättää anteeksipyytelyt sikseen.
On mulla tosin ainakin yks hyväkin kokemus koiran karkaamisesta.
Oltiin ostettu Netalle uudet valjaat eikä arvattu, että se niistä pääsis irti niin yks päivä rimpuili sitten ittesä irti ja juoksi suoraan kadulla kävelevän tytön luo. Onneksi tyttö sattu kovasti tykkäämään koirista ja autto mua saamaan Netan kiinni. Aika kauan siinä meni ja lopuksi kovasti pahoittelin ja kiittelin avusta, mutta tyttö ei ollu moksiskaan vaan silitteli ja kyseli Netasta kaikkea.
|
|
|
Unihiekka: Ite en ees tykkää näyttelyistä! Se menee niin monilla yli ja koira on vain näytenukke jonka ulkonäkö ratkaisee!! Helkutti... Ketuttaa!
Ja jos haluaa käyttää niin käy mätsäreissä varmaan kokemuksena ihan samanlaisia. Omanlaisuus juuri on se sekarotuisen ihanuus Omanlainen kauneus eikä rodun ihanteiden mukainen kauneus jonka joku muu on päättänyt.
|
Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi |
|
|
Niin, ei mulla oo mitään näyttelyitä vastaan, jos siis pidetään järki kädessä! Onhan ne mukavaa sosiaalistamista koiralle, kunhan se pidetään hauskanpitona eikä pakkopullana! Enoni koira on suomen muotovalio, mutta ihan koira se silti on! Sen kanssa harrastetaan kaikkee muutaki, upee koira! Koira hiihdossa ja -juoksussa ovat menestyneet myös ja jälkeä harjoittelevat ahkerasti. Oon myös kuullut enoltani ja hänen kihlatultaan paljo juttuja millasia ihmisiä näyttelyissä käy. Koirat on pelkkiä esineitä joilla kiillotetaan omaa julkisivua. Kyllä varmasti tullaan käymään mätsäreissä just sen tilanteen takia, paljo koiria ja silti pitäis pysyä ruodussa. Tekee Milalle vaan hyvää tällanen harjottelu. Rotukoirissa just kammottaa se ulkonäkövaatimus, kahtoin joskus dokumentin jalostuksesta ja voi kamala!! Tehään sairaita koiria vaan ulkonäön takia! Ja tätä näyttelyt vain lietsoaa! Mistään ei löydy niin nättiä rotukoiraa, mitä kaikki sekarotuiset ovat!
Neppis Niin sellaiset jotka eivät ole koiraihmisiä, suhtautuvat yleensä tilanteisiin paljon suvaitsemattomammin mitä koiraihmiset. Just ku oltiin Milan ja yhen toisen seropin kanssa metsässä niin siihen pian poukkasi vapaana oleva kultsi. Eipä sille voinu ku nauraa ku meijän tytöt oli ihan äimänä. Otettiin kultsipoika kiinni ja kahteltii omistaja. Tosin pisti vähä vihaks ku tämä kyseinen omistaja ei edes kiittänyt tai pyytänyt anteeksi, mutta tilanteen koomisuus korvasin sen En vain voi mitenkään ymmärtää tällaista toisenlaista suhtautumista. Mitä se huutaminen muka auttaa?!? No mut toivottavasti ette törmää tällasiin tapauksiin enään! Itse en olisi varmaan naurultani saanut mitään sanotuks jos joku vieras koira vain hyppäisi kyytiin "minne mennään?" 
|
|
|
|
Voi mulla olis varmaan pimahtanut ihan totaalisesti, jos olisin ollu tuossa Neppiksen tilanteessa, ja olisin antanut tulla sille emännälle suoraan päin naamaa muutaman valitun sanan. En kauheasti siedä sitä, että tuolla lailla käyttäydytään eläintä kohtaan, joka kuitenkin viattomasti tekee kaiken ja elää hetkessä. Samaten varmaan tuo sekarotuisia väheksyvä ukko olisi saanut kuulla vähän rotukoirien jalostuksesta ja siitä, miten pahoja sairauksia se voi tuoda tullessaa. En sano että seropit välttämättä ovat terveitä (omalla epilepsia ja allergia) mutta seropienkin taustalta löytyy aina jossain vaiheessa rotukoira, ja ainakin oman nallukan kohdalla olen melko varma, että taudit johtuvat jomman kumman vanhemman puolelta tulevasta liian pitkälle viedystä jalostuksesta.
|
|
|
|
Silloin, kun tuo oma koira oli ihan pieni pentu. Sellanen 2-3kk ikäinen, niin meillekin sattu vähän huonoja kokemuksia ihmisistä, jotka eivät siedä koiria.
Oltiin lähimetsässä ja pidin koiraa irti. Siinnä oli sitten muitakin koiria. Leikkivät siinnä. Sattumoisin siitä nyt menee polku, mistä ihmiset oikasevat. Moni ihminen oikasi sinä aikana, kun toliin eikä ollut moksiskaan koirista. (kiertämällä matka varmaa pitenis sellaset 20m )
Sieltä sitten näkyi polun päässä äiti ja kaksi lasta. Lapset noin kolme ja viisi vuotiaita. No ne lähti tulee kohti. Yhtäkkiä ihan koirien viereen pysähtyi ja alkoi huutamaan, että laittakaa ne koirat kiinni... No oma pentu meni uteliaana heti katsoon, että mitäs se nyt huutaa.. Se nousi takajaloilleen toisen lapsen viereen. Ei koskenut edes kuonollaan lapseen. Niin siitähän äippä sai jonkun hysteerikohtauksen ja alkoi huutaa ja ulvoon, että toi koira hyökkää lapsen kimppuun ja puree. Lapset säikähti äidin reaktiota ja nekin alkoi itkee ja huutaa. (näin tartutetaan lapsiin varmasti koirapelko). No koirani tuijotti lapsia ja katseli vaan, että eikös tuo nyt rapsuta. Se oli niin pieni vielä, että ei osannut kunnolla mitään käskyä, mutta kuitenkin tuli pois sieltä tuijottelemasta. Kun koira oli jaloissani takas niin äippä vaan meinas, etttä tuollaset vihaset tappajakoirat pitäs lopettaa heti...
Itse jäin monttuauki katteleen niiden perään. Samoin ne muiden koirien omistajat, että mitä ihmettä.. Mun koira joutu jotenkin syntyipukiksi, vaikka muutkin koirat kävi niiden luona, kun nyt sattu jäämään tuijottaa, että mitäs nää mökää...
Sitä en ymmärrä, että pakkoko koirien vierestä on ihan kävellä ja tehdä kohtaus, jos näkee jo kaukaa, että koiria on metsässä ja niitä pelkää. Kiertäminen ei olis tehnyt matkaa pitemmäksi.
Lopulta tuo alkoi itseään huvittaa, että joku pitää meikän pientä (säkä oli varmaa joku 15cm kissanvaljaat oli silloin päällä vielä ) koiranpentua vihaisena, jota ei millään ilveellä voisi edes sanoa äkäisen näköiseksi. Ihanan pörröinen pentuturkki ja suloinen joka kannalta... =)
|