| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Niin mikä siinä on että ihmiset eivät paljoa arvosta sekarotuisia?
Kaikki puhuvat usein että sehän on "vaan sekarotuinen"...
Jotkut rotukoirien omistajat jopa kävelevät nokka pystyssä ohi.... pah...
Jotkut olettavat ettei sekarotuisia hoideta hyvin...kiertävät kaukaa,luulevat ehkä et meil kun on sekarotuisia niin meillä on koirat ilman madotuksia,rokotuksia,hoitoa.... Jollekkin sekarotuset on vaan hoitamattomia rakkikoiria kadulta
Mistähän se johtuu?
Onko sinua/koiraasi katsottu kieroon?
Meillä on koirat perheenjäseniä ja ovat kaikkialla mukana VAIK OVATKIN "VAAN" monirotuisia.
Ei meidän koirat ooo sekarotusia piksei,vaan monirotuisia.
Mun mielestäni koira kun koira on koira,oli sitten "rotukoira" taikka monirotuinen.Molemmat on ihan samassa arvossa.
|
| Allekirjoitus: |
|
|
|
Meille ku oltiin koiraa ottamassa ni iskä sano että ei me sekarotusta... Ni mie sitte paasasin että ne ei oo yhtään huonompia koiria ku rotukoiratkaan...
|
R.I.P Tahvo
Ikävä<3 |
|
|
Ikävä kyllä aina väillä törmää ihmisiin jotka kattoo kieroon tätä meidän "sekarotuista piskiä"...Me ollaan heitetty leikiks sen asian kanssa ja sanotaankin aina kaikille et meillä on tällänen puistococtail, se yleensä irrottaa hymyn jokaiselta kysyjältä! Nykyään on jo onneks monirotuiset yleistyneet ja niiden arvostus on kovassa nousussa, joten harvemmin kyllä ihmiset sitä kavahtaa ettei nyt rotukoira ole. Enkä oo onneks ikinä törmännyt siihenkään ennakkoluuloon etteikö koira olis hyvin hoidettu, yleensä ihmiset näkee sen jo päällepäin että on hyvin pidetty koira, yllättävää kyllä, törmään useimmin huonosti pidettyihin rotukoiriin kun sekarotuisiin...Koira kun koira, ei se rotu mitään merkkaa.. 
|
Tahdon olla siellä missä tapahtuu ja jos ei tapahdu, järjestetään! :D |
|
|
Kyllähän jo nimitys "puhdas" tuo positiivisempia mielikuvia kuin "seka"... Puhdasrotuiset ovat kalliimpia, niitä on jalostettu ja tutkittu ja niistä pidetään rekisteriä. Onhan noita monia pieniä asioita, jotka varmaan yhdessä saattavat jonkun saada arvostamaan puhtaita koiria sekotuksia enemmän.
Me ei olla kyllä vielä ainakaan saatu osaksemme minkäänlaista väheksyntää, joten en osaa sanoa mitään omakohtaista tähän asiaan.
|
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Joskus olen törmännyt puhdasrotuisten omistajiin jotka intopiukassa kuskaavat koiriaan näyttelystä toiseen ja paasaavat siitä tukka jumissa. Kuullessaan että minullakin on koira innostuvat mutta kun kerron että koira on sekarotuinen puhuminen kummasti lopahtaa... Tai kuuluu vaan ai jaa, ja jatketaan sitten kertomista miten ihmeellinen oma puhdasrotuinen koira on. Onneksi tuollaisiin ihmisiin en törmää kovinkaan usein ja jos törmään vaihdan seuraa aika pikaisesti . Yleisesti ottaen enpä hirveästi ole kuullut negatiivista seropeista.
|
|
|
|
On kyllä muutaman kerran tullut vastaan ihmisiä jotka nokka pystyssä lähtevät pois kun kuulevat etät koirani on sekarotuinen.. Mutta taitavatkohan "rotukoirien" omistajat muistaa sellaista pientä seikkaa, että ne heidänkin rakkaat "puhtaat" kullannuput ovat kuin ovatkin aikojen saatossa kehittyneet juuri näsitä sekarotuisista koirista.. Joten miksi laittamaan koiria eri arvoasteikoille. 
|
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole" |
|
|
Meille ei ole vastaan tullut kuin yksi ukko, joka arveli, että Aku ammuttais sutena Kaavilla. Ollaan oltu koirakoulussa, yms ja aina lämpimästi tervetulleita. Taikka sitten ihmiset eivät ole näyttäneet, mitä mieltä ovat.
Yleensä olen vitsaillut, jotta meitä on kolme sekarotuista. Äitini on Venäjän karjalainen ja isä savolainen 
|
Ainoa, joka aina kotiin tultua ottaa sinut riemulla vastaan, on oma ikävöivä koirasi. |
|
|
Rahasta taitaa olla kyse? Lopulta kuitenkin. Rotukoira on maksanut enemmän.
Ja kyllä minäkin olen törmännyt tähän ennakkoluuloon, ettei sekarotuista ole esim: rokotettu.
Eräskin koiran omistaja veti omaa puhdasrotuista rotikkaansa pois, kun Eppu olisi halunnut leikkiä tämän kanssa. No minä sanoin sitten, että Eppu on rokotettu ja voidaan huoletta käydä vaikka koirapuistossa kattelemassa leikkikaveria Epulle Tämän kuultuaan hän päästi oman koiransa tekemään tuttavuutta Epun kanssa ja alkoi kyselemään mitä rotuja Epussa on ja kaikkea muutakin kyseli esim: luonteesta Ja mainitsipa sitten vielä, että onpas sillä komea karva No ehkä tästä ymmärsi, että Eppua hoidetaan hyvin 
|
Elämän paras ystävä, ensimmäinen toivottamassa tervetulleeksi, ensimmäinen puolustamassa. - George Gordon, Lordi Byron |
|
|
Mutta tottahan se ikävä kyllä on, että kun varsinkin vahinkopentuja annetaan ilmaiseksikin minne sattuu. Nämä "minnesattuu" paikat sitten eivät pidä välttämättä huolta koirastaan, eivät rokota tai käytä muutenkaan lääkärissä kun on "vain sekarotunen".
Ei puhdasrotuisia juurikaan näe pihanperäkoirana. Niistä joutuu maksamaan paljon ja siksi niiden ottoa harkitaan tarkemmin. Ei kovin usein oteta hetken mielijohteesta.
Seropi- suloisesta pennusta vielä saattaakin kasvaakin iso ja vaikeasti kasvatettava koira...
ehkäpä toisenlainen kuin olikaan kuvitellut.
Puhdasrotuisesta tietää SUUNNILLEEN taipumukset ja ne on jalostettu johonkin tarkoitukseen.
Luonteethan ovat kaikilla yksilöillä omansa kuitenkin.
Itselläni oli teininä dreeveri/pystykorva, jota joku aikuinen vielä kehtasi sanoa: onpa ruma koira!
Olin tullut koirani kanssa juuri uimasta ja koira oli märkä. Minulle se oli maailman rakkain otus/parasystävä,
joka kuunteli teinin murheet ja ilot, se eli lähes 16 vuotiaaksi! Siihen aikaan luin jostain jutusta, että seropia voi kutsua myös Tirolinvahtipystykorvaksi. Se sopi koirani ulkonäköön tosi hyvin (oli iisot korvat) ja niinpä se olikin jossain tilanteessa Tirolinvahtipystykorva!
|
Tinttu |
|
|
Mutta tottahan se ikävä kyllä on, että kun varsinkin vahinkopentuja annetaan ilmaiseksikin minne sattuu. Nämä "minnesattuu" paikat sitten eivät pidä välttämättä huolta koirastaan, eivät rokota tai käytä muutenkaan lääkärissä kun on "vain sekarotunen".
Ei puhdasrotuisia juurikaan näe pihanperäkoirana. Niistä joutuu maksamaan paljon ja siksi niiden ottoa harkitaan tarkemmin. Ei kovin usein oteta hetken mielijohteesta.
Seropi- suloisesta pennusta vielä saattaakin kasvaakin iso ja vaikeasti kasvatettava koira...
Oikeassa olet Tinttu
Valitettavasti näin se liian usein menee 
|
Elämän paras ystävä, ensimmäinen toivottamassa tervetulleeksi, ensimmäinen puolustamassa. - George Gordon, Lordi Byron |
|
|
Ei puhdasrotuisia juurikaan näe pihanperäkoirana.
Mie taas en allekirjoita tätä '(ainakaan täysin). Ei se raha takaa kodin onnellisuutta. Joillakin on niin hyvä rahatilanne, ettei tonni koirasta tunnu missään, eikä se takaa, että siitä sitten jaksetaan pitkällä aikavälillä huolehtia. Kierrossahan noita puhtaita koiria on yhtä lailla kuin sekarotuisia, ehkä vähän pienempi määrä, mutta tarkoitan, ettei se koiran kallis hankintahinta VÄLTTÄMÄTTÄ takaa hyvää kotia.
|
|
|
Ei tietenkään raha onnellisuutta tuo...sen enempää ihmiselle kuin koirallekkaan.
Varsinkin amerikassa on niitä erittäin kalliita "desingkoiria"...
joita rikkaat ottavat lapsilleen leluiksi tai itselleen asusteiksi, pitävät pentuja, kunnes kyllästyvät.
Mutta seropipentjuja ei koskaan pitäisi antaa ilmaiseksi tuntemattomaan paikkaan....
Ja aina pitää katsoa ja ottaa selvää uudesta kodista.
|
Tinttu |
|
|
On jokaisen koiran omistajan asia myykö koiran vai antaako sen pois ilmaiseksi...
Ei se 1000 euron "rotukoira" sen parempaa kotia välttämättä saa kun 150euron sekarotuinen...
"Mutta seropipentjuja ei koskaan pitäisi antaa ilmaiseksi tuntemattomaan paikkaan....
Ja aina pitää katsoa ja ottaa selvää uudesta kodista"
MITÄÄN KOIRAA ei saisi antaa toiseen paikkaan ilman että selvittäisi tulevan kodin tavat..
Ja ainakin minä olen nähnyt "ROTUKOIRIA" juurikin pihanperänkoirina.
|
|
|
|
minä ainakin arvostan yhtä paljon saksanpaimen koiraani ja sekarotuistani.minä maksoin seropistani 100euroa ja sakemannista en maksanut mitään.kerrankin näin päin.=)
|
|
|
|
Ei puhdasrotuisia juurikaan näe pihanperäkoirana.
missäspäin suomea olet liikuskellut? puhtaita metsästyskoiria nimittäin olen hyvin paljon nähnyt "pihan perällä" kotiseudullani pohjois-pohjanmaalla. omalla papallanikin oli suomen ajokoira, joka suhteellisen lyhyen elämänsä aikana ei varmastikaan kertaakaan päässyt käymään sisällä, pari kertaa vuodessa lenkillä. "metsästyskoira menee pilalle, jos sitä lellitään" oli pappani pääperiaate. yleensäkin olen törmännyt useisiin puhdasrotuisiin metsästyskoiriin, joita ei todellakaan hoideta siten kuin pitäisi hoitaa vaan ne ovat juoksunarun päässä/häkissä sen ajan kun eivät ole metsällä.
|
|
|
|
^^ Tuo on juuri tuo vanhan kansan uskomus... "" metsästyskoira menee pilalle, jos sitä lellitään"... Sitten sitä ihmetellään, kun se koira otetaan hirven/jäniksen metsästysaikaan häkistä ja lähdetään metsälle, että kun se ei aja/hauku... Juoksee vaan kuin tuulispää mitkin maita ja mantuja eikä omistaja saa kontaktia koiraan...
|
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole" |
|
|
^^jep. muistaakseni tuo kyseinen pappani koira joutui itse ammutuksi (tarkoituksella) ollessaan kymmenvuotias, koska jostain syystä ei koiruuden jalat pelanneet ihan niinkuin piti. ylläri. koiralla oli tarhassaan vieläpä betonipohja.
|
|
|
|
Höh...jännä miten kirjoituksestani kaiveltiin lauseita, joihin oli tartuttu...noh, niinhän se keskustelu syntyy!!
Vaan ei sitä voi kukaan kieltää, että koska sekarotuisia annetaan halvalla ja ilmaiseksi, harkinta-aika voi jäädä lyhyemmäksi....kuin jos maksat 1000 egee. Suurin osa suomalaisista kuitenkin pitää ko. rahaa isona.
Joku kysyi, missä asun: kirkonkylällä, ja kyllä sielläkin on metsästyskoiria pihoilla, ikävä kyllä, jopa yksi tanskandogi!
Itselläni on ollut 2 seropia ja nyt on 6 vuotias puhdas ukkeli. Jokainen on ollut yhtä arvokas...perheenjäsenenä!
Raha ei taannut muuta kuin koiran luonteen (pääosin) ja ulkonäön. Terveyttä se ei antanut, koirani on ollut koko ajan sairas (enemmän ja vähemmän) ja ei voi tietää, miten kauan sitä voidaan lääkitä, että elämä on elämisen arvoista...nyyhkis. Rahaa hoitoihin on palanut enemmän kuin se maksoi, mutta se ei haittaa (vaikka moni sitä päivitteleekin), hoidetaanhan muutkin perheenjäsenet! Eikä olisi tehty eroa hoitoihin, vaikka se olisi ollut seropi. Seuraavaksi koiraksi olen valmis ottamaan serpin, jos sopiva sekoitus löytyy. Pidän kuitenkin tärkeänä tiettyjä ominaisuuksia, joita koiruudelleni haluan. Ja jotka on koiran roduista kiinni. Tiedän, etten voi tarjota metsästysviettiselle koiralle tarpeeksi touhua jne. Jokaisen koiran ottajan pitäisi miettiä tarkoin rodun/rotujen ominaisuuksia ja koiruuden käyttötarkoitustaan. Silloin on koira ja omistaja onnellinen.
Jokaiselle koirallehan on kuitenkin käyttötarkoitus: työkoira, agility, metsästys, lenkkeily, sohvaperuna, sylikoira tai ystävä. Pihalla irtipysyvä, haukkuva/ei haukkuva, dominoiva/ei dominoiva jne....
Ja tottahan se on, että jotkut metsämiehet luulevat koiran menevän pilalle jos sitä pitää perheessä.
Tuttavillani oli ajokoirat aina perheen keskellä, ne osasi käyttäytyä sisällä, olivat oikeita sylikoiria!!
Todella ihmisystävällisiä ja seurallisia maalaiskoiria. Ja metsästivät hyvin....Ne olivat onnellisia. Yksi niistä pääsi vanhanpariskunnan kanssa kirkolle, rivitaloon asumaan ja vanhan isännän kanssa kirkonkylän katuja mittailemaan (=lenkkeilemään). Se sopeutui ns. kaupunkilaiselämään täysin, vanhoilla eläkepäivillään sai nauttia oikein kunnolla loppuunsa asti.
|
Tinttu |
|
|
Ainakin oma käsitykseni näistä ei seropeja arvostavista on kaksi "ulotteinen".
Joko kyseessä on rotukoira wannab tyyppi jonka mielestä koiran pitää olla pitkällisen jalostuksen tulos, muuten kyseessä on epäkelpo eläin. Jos tiukkaa rotumääritelmää ei ole tehty kennelliiton toimesta niin ko. koira pitäisi kastroida välittömästi.
Toiset ovat näitä jotka taitavat tietää koirista hyvin vähän. Mielipide on muodostunut netistä seropeja yleistävästi haukkuvia "asiantuntijoiden" artikkeleita lukiessa.
Molemmilla ihmistyypeillä tuntuu kuitenkin olevan yhteiset kuvitelmat seropeista ja ennen kaikkea niiden omistajista. Seropit ovat heidän mukaansa 99% lääkärin tarkistamattomia, rokottamattomia ja kuvaamattomia koiria jotka viettävät elämänsä pihan perällä narussa tai sohvaperunana. Yleensä nämä henkilöt myös ovat pikkutarkkoja lauseiden lukijoita ja jos seropeja puolustava unohtaa mainita yhdenkin lääk.tieteellisen asian niin sen asian kimppuun käydään ja yleensä vielä yleistetään asia kaikkiin seropeihin.
Mutta yhtä kaikki, niiden koirapoliisien kanssa ei maksa vaivaa lähteä kränäämään koska se on juuri mitä he yleensä haluavat. Toki on ihan asiallisiakin tapauksia mutta ikävä kyllä vähemmän kuitenkin.
Toivottavasti tämä sivusto pysyy seropien sivustona eikä muutu "seropi kyllä/ei" paikaksi.
En ole pahemmin ehtinyt seuraamaan tätä foorumia muuton takia mutta ainakin vielä näyttää viihtyisältä paikalta.
|
Onko tämä se laatikko mihin pitäisi jotakin viisasta tai huvittavaa kirjoittaa? Jos niin, katso edellisen kirjoittajan laatikkoa. |
|
|
EKVirtanen puhui asiaa, olen samaa mieltä ja huomannut myös nuo kaksi ihmistyyppiä.
(Sua ei ookkaan kauheesti näkynyt, mietiskelinkin, että jokohan kyllästyit paikkaan vai oletko kiireinen, mutta nytpä se syy selvisi.)
|
|
|
En kyllästynyt Täällä on mukavat tyypit ja "seropeilu" sallittua ja toivottavaa.
Nyt vain odotellaan josko tuo pirkatin sonera voisi jo viikkojen vartoilun jälkeen hiljalleen avata taas meidän liittymää. Toisaalta viestien määrässä olen edelleen huisin korkealla joten ei hätää :P
|
Onko tämä se laatikko mihin pitäisi jotakin viisasta tai huvittavaa kirjoittaa? Jos niin, katso edellisen kirjoittajan laatikkoa. |
|
|
Mä olen molempien seropieni (sekä edesmenneen että nykyisen) kanssa saanut vain positiivisia kommentteja. Sellaisia, kuten "Kaunis!" ja "Ne on niitä parhaita koiria!" kuulee usein.
Poikkeuksena on mieheni setä. Heillä on pieni terrieri, josta muistetaan tasaisin välein mainita, että se on "krhm.. EUROOPANvoittaja!" Vaan kyllä muuttui ääni kellossa, kun vietimme iltaa heidän mökillään, jossa "Euroopanvoittaja" räksytti lakkaamatta vieraat miltei kuulovaurion partaalle eikä totellut AINUTTAKAAN käskyä. Sen sijaan tämä meidän sekarotuinen rakkimme makasi rauhallisesti jaloissamme ja totteli hyvin kauniisti jokaista pientä pyyntöä. Vahingonilo on joskus tosiaan sitä parasta iloa!
|
Seropi, kooikerhondje ja kesyrotat |
|
|
Ollaan mekin myös positiivista palautetta saatu,paljonkin. desing-koiria
monesti kehuvatkin ku ovat niin paljon rotukoirien näkösiä..
Mut kyllä sen huomaa esimerkiks match showssa BIS-kehässä että rotukoirat menee yleensä kärkeen ja monirotuiset hännille..okei,riippuen tietenkin tuomarista.Yleensä kuitenkin lähes aina näin.EN sano että AINA.
Kyllä se semmosilta "henkeen ja vereen rotuihmisiltä"yleensä kiinnostus lopahtaa keskustelussa kun kuulevat että on monirotuisia.
Ei se mitään,kyllä se asenne ehkä joskus niiltä joiltain korjaantuu,kun sekarotusia aletaan viemään yhä enemmän
koiratapahtumiin... 
|
|
|
|
...positiivista palautetta saatu,paljonkin. desing-koiria
monesti kehuvatkin ku ovat niin paljon rotukoirien näkösiä.. ...
Onko teille todella tärkeää, että koira näyttää ja ihmiset luulevat niitä puhdasrotuisiksi?
Monet sanovatkin: tämä on melkein puhdas sakemanni, näyttääkin melkein puhtaalta....
Miksi sitten sekarotuinen, jos itsekkin ihannoi puhdasrotuista vertailemalla omaa puhtaaseen?
Rahahan se paljon ratkaisee kuitenkin, eikö? Vaikka sitä ei haluta myöntääkkään....
Ei millään pahalla, mutta kun muutamat täällä hyökkäävät niin kovin vastaan sitä periaatetta,
että koirista pitäisi periä suht iso hinta niiden turvallisuuden ja mahdollisimman monen koiruuden hyvän tulevaisuuden takaamiseksi!
desing-koira...se sanahirviö tuo mieleen kamalan amerikkalaisen sairaan villityksen,
jossa koiria pidetään asusteina...ei eläiminä!
|
Tinttu |
|
|
Ihan ensiksi..itselle ei ole elämäni aikana tullut yhdeltäkään kanssa ihmiseltä minkäänlaista vähättelyä tms.seropejani kohtaan.
Enemmänkin niitä sai tämän meitin sakemannin kanssa aikoinaan!
Onko teille todella tärkeää, että koira näyttää ja ihmiset luulevat niitä puhdasrotuisiksi?
Monet sanovatkin: tämä on melkein puhdas sakemanni, näyttääkin melkein puhtaalta....
Ei ole milläänlailla tärkeää.Henkilökohtaisesti on vaan äärimmäisen huvittavaa,että immeiset puhtaaksi esim.Dania luulee.
Mitä pahaa siinä on jos siitä tulee tänne kirjoittamaan,mitä immeiset ovat luulleet ja kommentoineet?
Miksi sitten sekarotuinen, jos itsekkin ihannoi puhdasrotuista vertailemalla omaa puhtaaseen?
Rahahan se paljon ratkaisee kuitenkin, eikö? Vaikka sitä ei haluta myöntääkkään....
Mitä ihannoimista tuommoisessa on?En ymmärrä...
Miksi ei saisi vertailla...itse ainakin henkilökohtaisesti ihan mielenkiinnolla vertailen tätä Dania ja Siviä,joka siis puhdas saku.
Mielenkiintoista huomata,miten Danin rakenne ja ulkonäkö muutenkin kehittynyt äärimmäisen paljon sakemannin suuntaan,vaikka kahden rodun sekoitus onkin.
Sinäänsä ihan tuon ja sama vaikka näyttäisi miltä,mutta kun niin paljon yhteneväisyyksiä puhtaaseen on,niin en ymmär miksi ei saisi vertailla?
Raha:juu siinä mielessä raha ratkaissut esim.Danin ottamisen kun pystyn tämän kanssa harrastamaan ne harrastukset jotka on tarkoitus harrastaa...miksi maksaisin järjettömän summan puhtaasta,kun ei ole tarkoitus ihan tositosimielellä alkaa ikuna kilpailemaan missään lajissa?
|
|
|
|
Hienot vastaukset! Ja sinä olet todellakin miettinyt, mitä tarvitset koiriltasi ja tiedät, millaisia niistä suurinpiirtein tulee. Kunpa useammat ajattelisivat noin....monelta mielipahalta säästyisi moni hännänheiluttaja ja omistajakin!
|
Tinttu |
|
|
Eipä ole kyllä sekään hyvä, jos Suomessa alettaisiin sekarotuisia teettämällä teettämään ja tulisi näitä desing-koiria. Rotukasvattajat näkevät kuitenkin hirveästi vaivaa sen eteen, että rotu näyttäisi ja käyttäytyisi rodunomaisesti. Itse en ole oikein mitään mieltä sekarotuisista (tai paperittomista "rotukoirista"), vahinkoja sattuu niillehän ei aina voi mitään. En kuitenkaan hyväksy sitä, että sekarotuisia/paperittomia rotukoiria teetetään ja kaupataan samaan hintaan kun paperillisia rotukoiria.
Ei minua ja Kikiä ole katsottu ikinä yhtään kieroon, enkä minä välitä vaikka joku katsoisi. Minusta Kiki on hyvä koira juuri noin, eikä sen tartte olla mitään muuta eikä muiden tarvitse sitä arvostaa.
|
Kifu <3 Rosca <3 Jusu <3 Kiki |
|
|
Itselle on sattunut muutamia kertoja huonoja kokemuksia, kun toinen osapuoli on saannut kuulla, että koirani on sekarotuinen. Toinen omistaja oli rotikanomistaja, mikä alko raivoo minulle koirapuistossa, että tänne saa tuoda kapisia piskejä. Olin hänellle sen verran kova pala ja sain sanottua, että koirani on hyvin hoidettu ja rokotukset kohdillaan ja koirapuisto on vapaata aluetta olla kun koirat tulee toimeen. Leikkivät sivussa onnellisena Rotikan omistaja lähti enkä ole sen jälkeen nähnyt (niin mulle kannata tulla aukoo mitään tuollasta. tulee suoraa tekstiä )
Ja toinen räikee tapahtuma on tullut, kun koirani oli noin 1½ vuotias. Hänellä oli hyvä leikki kaveri australianpaimenkoirasta, joka oli silloin n. ½ vuotias. Koirat leikkivät monta kuukautta onnellisena.. Sattui sitten omistaja kysyy, minkärotuinen koirani on. Saatuaan selväksi, että koirani on sekarotuinen, otti oman koiran kiinni ja lähti menee ja tuhisi jotain. Sen jälkeen on aina kulkenut nokkapystössä ohi
Mutta onneksi on tullut paljon kehuja koiran upeasta ulkomuodosta, turkista, luonteesta ym, että en anna näiden törkeiden ihmisten vielä iloa kauniista ystävästäni!
|
Rohkeutta on tehdä se, mitä pelkää. Ei voi olla rohkeutta, jollei tunne pelkoa. Eddie Rickenbacker |
|
|
Nimenomaan! Nää on meitin koiria -Olkoon enemmän tai vähemmän puhtaita
Joskus on saanut ihmetteleviä ilmeitä tuosta "sekarotuisuudesta", mutta ei niitä kannata ottaa niin vakavasti. Itse en kovin pahoja kommentteja ole saanut. Ennemminkin ne kommentit on tullut sitten tietyistä roduista esim. kun kerroin että tulee koira jossa labbista ja rotikkaa, niin tyyppi tuumasi, et siitähän tulee hirveä "lehmä" (vielä ei ole pilkkuja ilmaantunut tai maitoa herunut ). Eli hieman negatiivinen kommentti oli kohdistettu rottweileriin rotuna. Enemmän esim. tuttuni saksanpaimenkoiraan on kohdistunut epäileviä kommentteja kuin seropiini... mutta kaipa sekin on vähän tuurista kiinni ja missä koiran kanssa liikkuu. Tiedä häntä...
Kehuja ollaan ennemminkin saatu: Onpas se nätti, onpa sillä komea musta kiiltävä turkki jne. Niin ja kyllä tuota tosiaan välillä rotukoiraankin sekoitetaan... voi tietty osaksi johtua myös siitä.
|
"Labrott" Aatu 3/2006
- Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mitä on niiden välissä, ei ole niin oleellista. - |
|
|
"Onko teille todella tärkeää, että koira näyttää ja ihmiset luulevat niitä puhdasrotuisiksi?
EI TODELLAKAAN.mistä tollasta sait päähäsi????
Monet sanovatkin: tämä on melkein puhdas sakemanni, näyttääkin melkein puhtaalta...NIIINNNN??MITÄ SITTEN,JOS NÄYTTÄÄKIN..
miksipä ei...EN IHANNOI.
Rahahan se paljon ratkaisee kuitenkin, eikö? ÖÖ EI NYT IHAN KUITENKAAN VÄLTTÄMÄTTÄ..
Eipäs nyt vedellä omia johtopäätöksiä...
|
|