| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Mielipiteitä näistä erilaisista koiran koulutus ohjelmista (ja muistakin) mitä telkkarissa pyörii? Olen nyt seuraillut vain koirakuiskaajaa, hännänheiluttajia ja isännän ja koiran käytöskoulua. Hännän heiluttajat on kyllä mielestäni ihan sieltä ja syvältä. Siinähän tuntuu menevän niin, että ensin koirat on hirveitä sitten se ukko tulee ja laittaa ne hihnaan ja PIM! seuraavassa kuvassa ne onkin jo kunnon koiria ja sitten se kaikki muu papatus ihmisten välisistä suhteista sun muusta "epäolennaisesta" jenkki-tyyliin ottaa päähän. Hyvä kuitenkin, että siinäkin otetaan esille tämä joillekkin ilmeisesti tuntematon käsite, että koira pitää viedä lenkille.
Isännän ja koiran käytöskoulusta olen ihan pitänyt siitä ei ole hirveän paljon pahaa sanottavaa.
Koirakuiskaaja ja koirakuiskaajan juoksumatot+ valkaistu hymy ottaa päähän melkein yhtä paljon, kuin hännän heiluttajat, mutta siinä nyt on sentään näytetty jotenkin miten koiria koulutetaan.
Animal planetilta katsoin silloin, kun se vielä meillä näkyi kaikki animal rescue-ohjelmat mitkä kerkesin
Niissä vaan säälittä ihan hirveästi kaikki ne "ei kaikkien muitten koirien kanssa toimeentulevat"-koirat jotka jouduttiin lopettamaan, kun eivät kelvanneet adoptioon.
En toki ota henkilökohtaisesti sitä, että oma pikku suojattini olisi niitten säädöksien mukaan yhteiskuntaan sopeutumaton. 
|
| Allekirjoitus: |
Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi |
|
|
Mä just eilen katoin netistä eilisen hännänheiluttaja jakson ja sitä edellisen, muita ei enää voinut katsoo . Tuo eilinen jakso oli kyllä naurettava. Enemmänhän siinä puututtiin parisuhdeongelmiin, kuin koiraongelmiin Se siitä edellinen jakso missä oli ne kaks sekarotusta mopsia, oli nyt edes jonkunlainen.
Isännän ja koiran käytöskoulu oli ihan katottava. Joskin se nainen ei tuntunut ihan pätevältä. Tosin tuollaisille idiooteille mitä jaksoissa oli, oli se kyllä hyvä, mutta hieman vaativampiin tapauksiin niin nöynöy.
Koirakuiskaajaa en oo nähnyt yhtään jaksoa Voikohan niitä katsoo netistä? Ei varmaan kun tulee maksulliselta kanavalta..
Ainahan noista joitan vinkkejä voi saada. Tulispa ihan kunnon ohjelmia.
|
T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :) |
|
|
Huge: Isännän ja koiran käytöskoulu oli ihan katottava. Joskin se nainen ei tuntunut ihan pätevältä.
Se nainen vaan kertoo sen mitä suomessa kasvattaja sanoo kun ostaa koiran. Yhessäkin jaksossa koira vietiin lenkille 3 kertaa viikossa Ihmekkös, että on vähän energinen tapaus vielä, kun oli bullterrieri kyseessä. En sitten oikeen tiedä, että missä ne britit paskattaa koiransa, kun pitäähän ne ulos viedä. Tai no joo jos haluu että se koira paskoo sisälle niin ihan sama mulle missä kukin sen hauvansa kusettaa/paskattaa...
Ne on kyl ihmisissä ne ongelmat, kun on tossa ohjelmassa.
|
Niki - Rotman tai doberweiler synt.10/2008
Älä rakasta mitään omanasi <3 |
|
|
Huge: Koirakuiskaajaa en oo nähnyt yhtään jaksoa Voikohan niitä katsoo netistä? Ei varmaan kun tulee maksulliselta kanavalta..
Et oo kyllä menettänyt mitään. Koira kuiskaaja on oikeesti tosi naurettava tai siis sen jutut on ihan jostain muista korkeuksista välillä. Kuulostaahan se aina tietty hienommalta yksinkertaiset asiat, kun niihin laitetaan vähän henkimaailman juttuja mukaan.
|
Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi |
|
|
Dog Whisperer 1/26
|
"Koiraasi huutelit, sudet sinulle vastasivat"
-Collie/Kultainennoutaja-karjalankarhukoira/saksanseisoja Laika s. 11.04.09 |
|
|
Ihmisen paras ystävä 1/2
Ihmisen paras ystävä 2/2
|
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
Kiitti TwoDogs linkeistä! Tiesin, että nuo tuli telkusta ja harmitti kun en kerinny kattomaan.
Enpä ois ees hoksannu netistä ettiäkkään.
|
Jonkun mielestä et ehkä ole minkään arvoinen,
mutta koirallesi sinä olet koko maailman keskipiste. |
|
|
Katsookohan kukkaan hienosti hihnassa tai koiralle kotia??
|
Sinun koirasi haukkuu? Minun ei.
Sinun koirasi puree? Minun ei.
Sinun koirasi on ahne? Minun ei.
Sinun koirasi vetää? Minun ei.
Sinun koirasi on paras ystäväsi? Minulla myös!!! |
|
|
miä oon nyt kerran kattonu sen koiralle koti, ihan ookoo sarja. Kovasti oon myös seuraillu tota isännän ja koiran käytöskoulu.
|
Nipsu on pohjanpystykorva ja luultavasti suomenpystykorva mix. Syntynyt jouluna 2008. |
|
|
Mie oon seurannu muutamia jaksoja näitä telkkarissa pyöriviä koiraohjelmia, kaikista jään kaipaamaan sitä että oikeasti näytettäisiin sitä koiran koulutusta! Ensin on kotia tuhoava koira, joka riehuu ja repii paikkoja, sitten näytetään muutama otos kun koiraa koulutetaan ja lopuksi ihmeissään oleva pariskunta "ei se koskaan ennen näin kiltisti ole ollut".. Kuitenkin ongelmakoiran kouluttaminen on yleensä pidempi prosessi, tai sitten olen ihan väärässä ja väärillä jäljillä koiran kouluttamisessa x)??
koirakuiskaajassa mielestäni hienoa oli se on erilainen kuin nämä muut vastaavat ohjelmat, siinä puhuttiin enemmän johtajuudesta ja "lauman voimasta", eikä juontaja ollu piipittävä naisjuontaja kuten koiran ja isännän käytöskoulussa. Anteeksi, mutta minulla ottaa hermoon koiralle kimeällä piipittävät ihmiset "goog doggy, yes you are, yes you are.." xP
Mutta näistäkin on tehny enemmän tositv-formaattiin sopivia, jokaisessa jaksossa on jotain ihmissuhde draamaa joka uppoaa jenkki/ brittikatsojiin.
Eniten tuli seurattua Animal Planetin rescue sarjoja, silloin kun vielä oli maksulliset kanavat 
|
|
|
|
kiitti noista linkeistä(ihmisen paras ystävä)ne oli must aika mielenkiintosia
|
Dogo/saku/hiski/staffi/labbis mix
Pieni sylivaavi <3 |
|
|
Ykkösellä on dokumentti koira ihmisen paras ystävä tässä linkki netti telkkuun.
Dokumentti kaksi osainen ja ensimmäisen osan katsoneena ihan hyvä. Eka osa kertoo kuinka susi on muuttunut koiraksi. Ja toinen osa keskittyy eri rotuihin ja niien eroihin. Kannattaa katsoa!
|
Niki - Rotman tai doberweiler synt.10/2008
Älä rakasta mitään omanasi <3 |
|
|
_susi_: Oletteko katsoneet? Tulee mtv3:silta, en muista aikaa, itse katson sen ruutu.fistä. Varsinainen koirakuiskaaja tuo Veronica. Suosittelen lämpimästti. Jos joku osaa, niin voisko laittaa linkin ruolta ruutu.fistä.
|
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
Oho, sekoilin taas.... Mut mä vähän kommentoin noita ohjelmii.
Hännän heiluttajat:
En pysty katsomaan, kouluttaja ei mieti koiran ongelmaa, vaan kurittaa sitä esim.siitä, että se saa liian vähän aktivointia.
Hienosti hihnassa:
on kai jo loppunut, ei ollut mitään muuta hyvää kun Malinin ruokavinkit, siitä tulis arvosana10, mutta en koskaan ole sulattanut Tommyn koulutusneuvoja. Kiertää kehää koko ajan koulutuksen perusteissa, selittää vaikeilla termeillä toisin kuin...
Isännän ja koiran käytöskoulu:
Veronica, aivan mahtava kouluttaja, jos tästä löytää vikaa, niin mistä ei? Perehtyy koiran ongelmiin, ja selvittää ne. Selittää tosi selkeästi mitä tahtoo.
Häntä pystyyn:
Aika lailla lasten ohjelma, muutaman kerran olen katsonut sen Kai koirakoulu osan siitä, en tyk'ännyt yhtään.
Siin ne oli. Mut kyl toi Isännän ja Koiran käytöskoulu on kaikista paras, siitä ei pääse yli eikä ali.
|
Sinun koirasi haukkuu? Minun ei.
Sinun koirasi puree? Minun ei.
Sinun koirasi on ahne? Minun ei.
Sinun koirasi vetää? Minun ei.
Sinun koirasi on paras ystäväsi? Minulla myös!!! |
|
|
Katsoin joskus Hienosti Hihnassa ja jotain koirakuiskaaja ohjelmaa. Aika huonoja, itsestäänselvyyksiä sanottiin kuin maailmanihmeitä ja ei perusteltu hyvin, eikä esitetty eri näkökantoja tai vaihtoehtoja.
|
-Tyttö joka unohti hengittää- |
|
|
Isännän ja koiran käytöskoulua seuraan. =)
Kyllä pistää miettimään että miten ihmiset voi oikeesti olla niin tyhmiä koirien kanssa. Yhdessäkin jaksossa mammalla oli 5-6 koiraa, jotain terrierejä ja joku isompi. Eikä se käyttänyt niitä lainkaan ulkona. O.o Sitten kun tämä kouluttaja käski viedä ulos niitä, niin tuli selittelyksi "ulkona on +15c lämmintä, koirathan saa lämpöhalvauksen jos niitä lähtee nyt viemään ulos!" ym paskaa. :/
|
Avomies & Leevi (11/2007) + koiralapsi Mosku (01/2009) = oma perhe <3 |
|
|
Katselen Isännän ja koiran käytöskoulua ja koirakuiskaajaa.
Koirakuiskaaja on ihan ok, mutta ratkaisut on niin yltihelppoja jotenkin, en tiedä.
Paras on kun melkein jokainen koira on joko agressiivinen tai tuhoaa paikkoja ja sitten selviää ettei kukaan ulkoiluta koiria o.o silleen että joo tää tässä on akita, en mä vie tätä ulos, se on täs sisällä. Tulee ihan itellekin mieleen et joo eihän koiria ulkoiluttaa tarvi, kuka sitä liikuntaa nyt niin kaipaa. Sitten ne kirotut juoksumatot. Jos kerran tietää ettei ole aikaa viedä koiraa /koiria ulos ja ainoa urheilu on juoksumatto, niin kannattaisiko jättää koirat ostamatta o.0
|
|