Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Yleinen seropipulina Koirien vaatetus

Kirjoittaja Viesti

Minä halusin pienenä pitää rattaissa serkun chihua, se ihan mielellään nukku siellä ja minulla oli mukavaa

Kikillä ei oo mitään vaatteita ja tuskin ostankaan. Semmoisen Hurtan lämpömanttelin voisin ostaa talveksi, jos Kikiä talvella näyttää palelevan.

Tuskin se Parisin Tinkerbell kärsii, vaikka sillä niitä vaatteita onkin. Terveen näköinen koirahan se on ja varmasti hyvin pidetty...

Allekirjoitus: Kifu <3 Rosca <3 Jusu <3 Kiki

mielestäni koiralla on ihan hyvä käyttää vaatetta. Siis jos on sellainen sää... Juuri ostettiin meijän tytölle vaaleanpunaista kangasta, et tehdään sadepuku. Sitten sillä on pienten lasten paksut sukat, talviviitta ja jotain ihmisten vaatteita... mut ei se niitä ihmisten vaatteita oikeen käytä, ellei ole joku hyvä syy.

Allekirjoitus: Labbradorinnoutaja-suomenpystykorva-bokseri tyttö Tessa<3

Meillä on jonkin verran vaatteita, siis ihan asian mukaisia. Yksi ''toppatakki'' ja sitten sellanen ''turkis'' tai siis se on mokkaa, mutta reunoissa on keinotekoista turkista, sitten on sadepuku. Noi talvitakit ihan vaan sentakia, että koira on semmonen kääpiöpinserin kokone ja palelee kesä iltasinkin jos esim grillataan pihalla (silloin ei tietenkään vaatteita käytetä, vaan koira kietaistaan takin tai hupparin sisään) siellä se sitten tyytyväisenä töpöttää talvella pitää lähes aina olla takki päällä, tuo palelee niin helposti.. :>

Allekirjoitus: Seropi Aamu :)

Näin kauheaa painajaista yks päivä, että koirani oli tällätty täyteen mitä ihmeellisimpiä hynttyitä, siis pukeutunut suunnilleen kuin ihminen ja se kärsi siinä unessa...no, onneks se oli vaan painajainen enkä koskaan laittaisi mitään hömpötyksiä koiralle siis sellasia turhia.

Allekirjoitus:

Jos joskus omalle koiralleni jotain vaatetta ostan nii huomioliivit ja ehkä joku sade suoja. Mielestäni jotku ihmiset menee vähän äärimmäisyyksiin koirien vaatetuksen kanssa. Ostavat koirilleen sellaisia turhia vaatteita mitä ilmankin pärjäisi! Ei vaatteet tee mielestäni koirasta sen söpömmän näköistä, ennemminkin huvittavan ! Pitää kuitenkin muistaa että koira ei ole ihminen eikä sen tarvi sellaiselta näyttääkään .

Allekirjoitus:

Meiltä löytyy Odilta 2 x mantteleita juuri sen takia kun cotonilla ei tuota pohja karvaa ole ja turkki on "pumpulia" Tänään huomattiin kun poika ei suostunut kävellä senttiäkään kun ulkona oli -10(jos enemmänkin) pakkasta joten koira kainaloon vaan.

Nana omistaa tuon hurttan manttelin. Tytön karva on kuin rotiskalla kuin tuo nahkakin,palelee myös ulkona

Allekirjoitus: .

Meillä Sipe ja Arttu tarkenee ilman vaatteita... Huomioliivin ne omistaa (jota en kuitenkaan luokittelisi ehkä vaatteeksi...).. Olen kuitenkin joskus miettiny jotta ois mukavaa jos ne omistais kurapuvut... Ois niin helppoa kurakeleillä kun ei tarvis joka lenkin jälkeen putsata niiden mahanalustoja. (En kai mä vaan oo vähän laiska )

Meidän Ellalla käytetään vaatteita kylmällä. Ellan vaatekaapista löytyy villaneulepaitoja, toppatakki, pipo... Lisää ostetaan vasta sitten kun tuo on saavuttanut aikuiskokonsa.

Allekirjoitus: -Sipe s.2000 (nöffi-sakemanni-rotikka-labbis)
-Arttu s.29.03.2007 (husky-sakemanni-saksanseisoja)
-Ella s.26.07.2008 (kääpiöpinseri)

Aatulla on sellainen Hurtan-sademantteli. Hommasin kurakelejä varten aikoinaan, kun meni hermot yltäpäältä kurassa olevaan koiraan. Ja pysyy se kuivempanakin sateilla Suojaa mukavasti mahan alusen ja tarvii vaan vähän pyyhkäistä alavatsaa ja tassuja lenkin jälkeen.

Yhdet tossut on myös, mutta niitä on käytetty ainoastaan tassuhaavan aikaan. Kun ei tassu saanut silloin kastua.
Katselin niitä tässä yksi päivä ja aika kuluneeksi olivat silloin jo menneet... Että jos samaan tarkoitukseen joskus tarvitsee niin pitää varmaan ostaa uudet. Pakkassuojana ne varmasti menisivätkin vielä (jos olisi niin paljon pakkasta...).

Allekirjoitus: "Labrott" Aatu 3/2006
- Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mitä on niiden välissä, ei ole niin oleellista. -

Onko kukaan ommellut itse koiralle vaatteita ja? Googlettelin aihetta vähäsen kun hanelle ei sopivaa kurahaalaria löydy ja ajattelin, että olisi itse mukava väsätä jotakin varsinkin kun löytyi tosi kivoja muitten tekemiä. Manttelia ajattelin ensin, kun on tuo ompelu taito aika ruosteessa ja olis sopivasti tuhottavaksi pääkallokuvioinen fleece-huopa Noita pantoja olen värkkäillytkin tässä jonkun aikaa.. kierrätystä vähän, kun saa kaikista rikkinäisistä ja käyttökelvottomista vehkeistä sopivia osia. Ovat helpompiakin, kun ei tarvitse kaavoja. (tää ei tykkää kaavoista eikä osaa niitä piirtää :rolleyes

Allekirjoitus: Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi

Meiltä löytyy, fleecehaalari + hurttapuku, sekä mittoihin teetetty sadepuku (valkoinen, mustin leopardi pilkuin ;)). Oli ihan suht edullinen vielä, kun ei oikein tuollaiselle pitkäselkäiselle pötkylälle löydy sopivia vaatteita suoraan.

Allekirjoitus:

Tein nyt tuolle pitkäselälle oman manttelin tyyppisen sähellyksen jyskin fleece-huovasta ja miehen rikkinäisistä tuulihousuista. Tuunaus intoa riittää taas

Takki

Hanea ei kiinnostanut poseerata niin vähän epäselvä kuva. Ei tuolle hetkeen käyttöä ole, mutta tulipa tehtyä.

Minsku: Oli ihan suht edullinen vielä, kun ei oikein tuollaiselle pitkäselkäiselle pötkylälle löydy sopivia vaatteita suoraan.

Meillä on sama ongelma vaikka ei heti uskoisi

Vautsi tuota Hanen manttelia!

Allekirjoitus: Kiero Savolaenen :)

stuge: Vautsi tuota Hanen manttelia!

Kiitos Lisäsin tuonne taakse takajalkoja varten kuminauha lenkit niin pysyy päällä paremmin. Vielä on sitä fleeceä jäljellä sen verran, että teen varmaan miehen siskon aina hytisevälle russelille samanlaisen.

Hei toi hanen mantteli on on mun lämmittely huopa siisti!

Allekirjoitus: T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :)

Aivan ihana tuo Hanen fleecepuku
Toinen vielä nii söpösti poseeraa, passaa sille ku nyrkki simmuun!

Allekirjoitus: Jonkun mielestä et ehkä ole minkään arvoinen,
mutta koirallesi sinä olet koko maailman keskipiste.

Pitäskö se mullakin ruveta ompelemaan Siirille ja Vapulle syksyksi maastocamo-asusteita....siis metälle kun meen.

Allekirjoitus:

harmaa ajokki: Pitäskö se mullakin ruveta ompelemaan Siirille ja Vapulle syksyksi maastocamo-asusteita....siis metälle kun meen.

Ehottomasti! Pitäähän sitä koirillakin olla maastopuvut jos isännälläkin on.

Allekirjoitus: Kiero Savolaenen :)

http://www.saunalahti.fi/glottis/karderobi.htm tuolla ohjeita ja googlettamalla lisää kannatan kierrätys materiaaleja+ luovaa materiaalin hankintaa. (kuviollinen fleece-kangas 9e metri, kuviollinen iso fleece huopa 8e)

Kiitos linkistä Mulla on yksi huppari ollut komerossa josta tekis mieli teettää pienelle joku vaate..
Jospa nyt saisi aikaiseksi

Allekirjoitus:

Tuolla vielä pienemmille kavereille:

http://koti.welho.com/mhasanen/ossi/vaatekaappi/ka ava.html

Mahtava tuo hanen mantteli! Kunnon äijä

Donnalta kans löytyy pari manttelia, hurtan vanhaa mallistoa ja sit joku honolulu tapaus. Hurtalta löytyy kyllä ihan hyvin noita vaatteita kattaen likimain kaikki koirarodut. Oon ite niin ompelutaidoton ja lyhytpinnainen, että ennemmin vähän muoksin valmista, kun alan säätämään alusta asti kaavojen kanssa.

Täällä useempikin ohje vaatetukseen: http://www.borderterrieri.net/page8.php

Allekirjoitus: Donna, kultainennoutaja/karjalan karhukoira cocktail 7.2-03
Rontti, saksanpaimenkoiracocktail -09 sekä pikkusakki.

Vekulla on kans sellane haalari ja sit semmonen punanen loimi.

Allekirjoitus:

Meidän Sofilla ei ole mitään vaatetusta..ihan nudistinakin pärjää Talvellakin se vaan innostu lumesta ja möyri kinoksissa ihan päätä myöden..olen meinannu huomioliivit ostaa ja samoin pidempiä veneajeluja varten pelastusliivit, mut mä en oikein tuosta koirien pukemisesta ole koskaan tykännyt..ilman hyvää syytä mun mielestä turha pukea, ei ne kuitenkaan ole mitään nukkeja tai koriste-esineitä

Allekirjoitus:

Meillä ei oo koirille muita vaatteita, kuin Mishkalle tossut ja molemmille huomio-/heijastinliivit. Eipä oo tarvetta ollu muille. Toki joskus kurakeleillä tulee mieleen, että kurahaalari olis melko loisto homma, niin ei tarvis joka lenkin jälkeen käyttää suihkun kautta (ja silti sitä hiekkaa löytyy joka puolelta).

Allekirjoitus: "Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3

Moskulla on mummin tekemä länkkäriliivi jota voi käyttää valjaiden sijaan, tykkää siitä enemmän kun keinokuitu valjaista (taitavat kutittaa). Vielä ois hyvä jos sais paljasta vatsaa peittoon, mut ei oo kyllä varmaan mahdollista (on pistooli tiellä ).

Allekirjoitus: Lemmikkini:
Mosku (Chihu+Japanese Chin) synt.14.2.2009
Akvaariokala Musti
Yksi sika (löhöää sohvalla)

Rattaita? Voi herranjumala. Kuka semmosiakin koiralle ostaa^ Tai no, kaippa niitäkin löytyy.
Nellalla on vain semmonen "heijastintakki", minkä ostin hetken mielijohteesta.
Eipä tota ole tullut käytettyä.

Allekirjoitus: Be yourself it's all that
you can do.

Tessalla tällä hetkellä keltainen talvimantteli (vai miten kirjoitetaan) sekä vaaleansinivaalenpunainen sadehaalari. Ja jos joku aikaisemmasta viestistäni (mielestäni koiralla on ihan hyvä käyttää vaatetta. Siis jos on sellainen sää... Juuri ostettiin meijän tytölle vaaleanpunaista kangasta, et tehdään sadepuku. Sitten sillä on pienten lasten paksut sukat, talviviitta ja jotain ihmisten vaatteita... mut ei se niitä ihmisten vaatteita oikeen käytä, ellei ole joku hyvä syy.) Noita sukkia ja "ihmisten vaatteita", niin sukkia käytti silloin kun ei kunnolla uskaltanut kävellä rapuissa (pelkäsi että liukastuu) niin pistettiin lasten sukat (joissa on sellaiset mitkälie kumit pohjissa) jalkaan. Ei sitten liukastunut niin helposti Ja ihmisten vaatteilla tarkoitan sitä, kun joskus mentiin mätsäreihin ja satoi aika kovin, niin tungin sille sadetakin päälle ettei tule kylmä kun joutuu vuoroaan odottamaan. Ja ihmisten huomioliivi sillä on myös

MUOKS: aikaisempi viestini olikin kirjoitettu jo vuonna 2007, tuli vähän myöhään tämä "korjaus"

Allekirjoitus: Labbradorinnoutaja-suomenpystykorva-bokseri tyttö Tessa<3

Tällä hetkellä pojalla on 3 villapaitaa, talvitakki, tuuliviitta, fleecetakki ja sadepuku.
En kyllä usko että mikään muu kuin villatakit menee ensi talvena, mutta onneksi ei olla itse ostettu muita vaatteita^^

Allekirjoitus:

Meidän nuorimmaisella on kevyt punainen loimi (joka aivan liian pieni). Sitten nuorella herralla on aivan oma musta valkea huivi tekstillä "Totta kai olen SÖPÖ". Vanhempi herra Rexukka ei sitten kaipaakaan mitään liivejä päälleen, kun pakkastakin saa olla päälle 30 astetta, että koira alkaa pakkasella tassuja nostelemaan. Tossut ne kyllä olis kätevät, niitä netistä olen katsellut, mutta epäilen antaako nuo meidän hurtat sellaisia laittaa jalkaan. Saati sitten epäilen, että astelu voi olla aikamoista "töppäilyä" niillä... Huomio/heijastin liivien sijaan, meillä toimii heijastin kaulapannat ja valjaat, vaikka Takerille pitäisi kyllä ostaa metsästykseen punainen huomioliivi.

butter: http://www.saunalahti.fi/glottis/karderobi.htm tuolla ohjeita ja googlettamalla lisää kannatan kierrätys materiaaleja+ luovaa materiaalin hankintaa. (kuviollinen fleece-kangas 9e metri, kuviollinen iso fleece huopa 8e)

Ja kiitos butterille kunnon ohje-linkistä, ehkä saisin äitylin nyt ompelemaankin jotain!!

Allekirjoitus:
Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 1 vierasta ja 1 jäsentä (Jemina) Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)