| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Jep jep. Elikkä onko täällä ketään kissa ihmisii? Meillä on yksi kissa ja nyt kun muutan rivitalolle niin otan sinne Otolle kaverin sellasen valkoisen pitkäkarvasen kissatytön! Nimeksi sille varmaan tulee Jasmine. Tosin se tulee meille vasta pääsiäisen jälkeen kun se on silloin luovutusiässä
Onko kenelläkään pitkäkarvasista kokemusta?
|
| Allekirjoitus: |
|
|
|
No minä olen kissaihminen ja puolipitkäkarvasesta kokemusta
Kissoja mulla on ollu 3 kpl, ensimmäinen kuoli 2-vuotiaana kun jäi mummolassa auton alle (oli mummon ja minun yhteinen kissa, asui vuoroin siellä, vuoroin luonani) 2 muuta karkasivat ikuisiksi ajoiksi kun menivät mummolaan hoitoon..
Toinen niistä oli n. 7 cm karvalla varustettu, siinä oli puolet angorakissaa. Tosi kaunis oli ja pikkuruinen kissa. Turkkia ei tarvinnut juurikaan hoitaa, kuhan silitteli ja harjasi n. 2 kertaa viikossa. Kissat on kyllä ihania Nuoskille ajattelin kans kaveriksi kissanpennun. Ehkä joskus. Ensin kuitenkin otan pienen koiran ja katson, riittääkö vielä aika ja raha kissallekkin.
|
-Tyttö joka unohti hengittää- |
|
|
Kissa löytyy,ihan tuommoinen perus puna/valkoinen maatiainen.
Eenulla ikää 15vuotta ja edelleen pirteä kuin mikä.
Tosin,hiukan on puhetta ollut,että Eenusta kun joskus aika jättää,niin uutta kissa ei sen jälkeen meitin talouteen tule,mutta eihän sitä ikinä tiedä.
|
|
|
|
asu: Meidän vanhempien kissa Aku on aivan samannäköinen kuin teidän kissanne.
|
|
|
|
Meillä on Lolan kaverina mustavalkoiset kissaveljekset Tassu ja Töpö. Joka päiväisiin rutiineihin kuuluu aamu- ja iltalenkit porukalla. Käymme kiertämässä tietyn lenkin metsässä ja joka kerta kolmikko kiipeää samojen kivien päälle tähystämään ja yrittää kiivetä samaan puuhun...aivan, Lolakin, on se sen verran kova tyttö kiipeilemään Tällä viikolla perheemme kasvaa vielä parilla marsutytöllä, joten alkaa tuota karjaa olla ihan kiitettävästi... 
|
Jos olit tänäkin aamuna koirasi mielestä maailman mukavin ihminen, älä ihmeessä rupea kyselemään kenenkään muun mielipidettä.
Lola *12.2.2007 tiibetinmastiffi/bordercollie
Poju *21.3.2008 länsisiperianlaika |
|
|
Meiltä löytyy koiran lisäksi 5 kissaa. 4 maatiaista ja 1 Norjalainen Metsäkissa.
|
Karvalapset:
Koirat: Foxi, In memoriam Dali 10.1.2001 - 31.12.2007
Kissat: Emppu, Oona, Elsa, Stiggeby ja Bono |
|
|
Mulla oli pienenä aina mummolassa kissoja, ja nyt on kolme kissaa. En kyllä siltikään sanoisi itseäni kissaihmiseksi. Ihan hauskojahan ne ovat, ainakin nuo omat
Kuvia kisuista:
http://i152.photobucket.com/albums/s174/armomurha/ kiki134.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s174/armomurha/ 31listy007.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s174/armomurha/ kiki009.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s174/armomurha/ syksy07113.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s174/armomurha/ syksy07060.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s174/armomurha/ kissoja011.jpg
http://i152.photobucket.com/albums/s174/armomurha/ uppisduppiskulta.jpg
Jusu on oranssi, Kifu on musta ja Rosca on kilppari =)
|
Kifu <3 Rosca <3 Jusu <3 Kiki |
|
|
meillä on 3 koiraa, joista yks rescue koira, 8-vuotias ja ollut meillä 7 kk. marraskuussa pihallemme ilmestyi arka, nälkänen kissa, jonka viikon päästä otimme sisälle. tyttö koiramme olivat kissaan tottuneet, mutta rescue koira oli arvoitus. kissa oli lähes sokissa ensimmäiset viikot, nyt on jo paljon kesyyntynyt. aluksi rescue koira vaani kissaa, mutta opetuksen kautta ymmärsi ettei sitä saa vaania. enään kissa ei pelkää juurikaan koiria, ei kertaakaan ole kynsiään käyttänyt, ei ihmisiin eikä koiriin. eikä kertaakaan ole ulos pyytänyt. minun antaa syödessä silittää, isännän ei vielä, koska hän sen pyydysti.aluksi se piilotteli sängyn alla, nyt nukkuu jo sohvalla. ruokaa tullaan kerjäämään kun jääkaapin ovi aukeaa. ruoka-aikana pyöritään koirien mukana jaloissa. se on nuori kolli, joka pitäisi leikata, mutta ei anna ottaa itseään vielä kiinni. oppiikohan tällänen kissa ikinä kehräämään?
|
mitä olisi elämä ilman eläimiä?
hiton tylsää! |
|
|
meiltä löytyy nyt kaks kisua ja yksi pentuekin takana. kaks kisua on myös ehtinyt sateenkaarisillalle saakka.
|
Terrierimix Lara (-03)
Perhoskoira-koikkerimix Siiri (-05)
Phalene Suri (-09) |
|
|
YAP: Voin olla melko varma että se jossain välissä alkaa kehrään! Antakaa sille vain aikaa
Meidän tuleva kissanpentu:

|
|
|
|
sandeliin: sitä päivää odotan mielenkiinnolla, taitaa kissa itsekin hämmästyä kun rupeaa kehräämään
teidän tuleva kissanpentu on aivan ihana. olisin minäkin laittanut kuvan, mutta en osaa!
|
hiton tylsää! |
|
|
nyt sain minäkin kuvan avattareen, siinä on meidän eläinlauma.
|
hiton tylsää! |
|
|
YAP: Kiitos Mun kanssa piti vähä miettiä eka et kuinka laitan tuon kuvan tuohon mutta loppuenlopuksi se oliki aika helppoa. En osaa neuvoa :/
|
|
|
|
YAB kirjoitti
olisin minäkin laittanut kuvan, mutta en osaa
Onko sinulla kuvia esim.photobucket:issa tms?
Niistä on äärimmäisen helppoa kuva,joka linkittää tai sitten laittaa tänne suoraan foorumillekin näkyviin.
(yritetään tuohonkin kunnon ohjeistus tämän viikon aikana saada).
|
|
|
|
Kokeilenpa mieki linkittää meidän pojat tähän...
Anteeksi maalaisuuteni, jos ei onnistunu...testailenpa vain...
|
Jos olit tänäkin aamuna koirasi mielestä maailman mukavin ihminen, älä ihmeessä rupea kyselemään kenenkään muun mielipidettä.
Lola *12.2.2007 tiibetinmastiffi/bordercollie
Poju *21.3.2008 länsisiperianlaika |
|
|
Meidän lähellä olevan kaupan pihalta löytyi eilen illalla nurkkaan kääriytyneenä orpo, pieni kissanpentu huonossa kunnossa. Huomenna lähtee eläinlääkärin tutkittavaksi 10.30. Hengitys rohisee ja toinen silmä kipeä, ei jaksa tehdä muutakuin nukkua. Syö suht hyvin ja maito maistuu, vettä ei juo ollenkaan, eikä osaa käyttää hiekkalaatikkoa? Nimettiin Sanniksi, harmaabeige.
Jouluna oli meillä hoidossa toinenkin löydetty kissaneito, vähän vanhempi, kuitenkin alle puolvuotias, mustavalkoinen Aino. Aino on terve ja muutti omaan kotiin uudenvuoden alla.
Ja kotoa löytyy nykyään kaksi vanhempaa, Miksu mamma (synt 2002) ja sen poika Wäinö (synt 2006).
|
Terrierimix Lara (-03)
Phalene Suri (-09) |
|
|
Minun katon alta löytyy kissapoika Pörri, väriltään lämminsävyinen sinitäplikäs ja iältään 8kk. Löytökissa hänkin, löydetty iisalmen ohitustien varrelta todella huonossa kunnos. Häntä jouduttiin hoidettaessa amputoimaan, mutta se ei Pörriä häiritse. Tässä kuva kaverista:
Ja sitten äitini luota löytyy pari vuotias musta kissaherra Romeo.
Ja sitten vielä isäni luona maalla asustelee 15 vuotias kissaherra Roope.

|
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole" |
|
|
Sanni löysi oikean omistajansa! (Sannin oikea nimi on Nelli)
|
Terrierimix Lara (-03)
Phalene Suri (-09) |
|
|
Voi kun saisin minäkin kissan... mutta ei tuu varmaan ikinä tapahtuun, täytyy kuulemma valita mies tai kissa ja ehkä mie siihen mieheen kallistun kuitenkin.
|
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Miksi sun mies semmosta, eikö se ole tutustunut ihaniin kissapersooniin..:O ?
Sillä kukaan ei voi olla tykkäämättä joka ne todella tuntee. Entä jos joskus otat hoitoon jonku kissan ja tarkotuksella ihastuta miehes siihe? Ukkini vihasi kissoja, mutta nykyään niillä on niitä 5 ja se rakastaa niitä ja on kissojen takia kieltänyt kissoista pitävänkin koiran tulon.. Nykyään se on sitte koiraihnooja..
|
-Tyttö joka unohti hengittää- |
|
|
Se on allerginen, joka on yksi syy, mutta vielä isompi syy on varmasti vain se, ettei ole tutustunut kovin läheisesti mihinkään kissaan. Ne on kuulemma ällöttäviä, inhottavia eivätkä kunnioita omistajaa.
|
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Kyllä kissoja löytyy. Kaksi nyt (kolme oli, mutta kolli karkasi kun leikattiin). Kyllä huonoja kokenut kissa voidaan saada "kesyyntymään", kun on kärsivällinen ja ystävällinen. Meidän Milla pelkäsi lähes kaikkea, kun tuli meille. Nyt se tulee vatsan päälle yöllä nukkumaan ja kehrää. Ei pelkää lapsia, koiria eikä mitään.
Kissat kyllä kunnioittavat omistajiaan. Meilläkään kissat ei hypi pöydillä. Se ei johdu siitä, etten pitäisi, rakastan kissoja, mutta ei meillä koiratkaan loiki pitkin pöytiä. Kissa koittaa aina rikkoa sääntöjä ja rikkoo, jos ei kielletä, mutta oppii tottelemaan kieltoja.
|
|
|
|
No täältä paljastuu oikein kissahullu
Meiltä löytyy kissoja 5, Emppu 3v6kk, Oona 2v11kk, Elsa arviotu ikä 6v, Stiggeby arvioitu ikä 5v ja Bono 19vko.
Emppu tule meille pentuna Tervosta, Oona myöskin pentuna Karttulasta, Elsa marraskuussa -06 löytöeläinsuojan kautta, Stiggeby maaliskuussa -07 kaveripariskunnan erottua ja viimeisimpänä Bono vähän ennen uutta vuotta Espoosta. Emppu ja Oona ovat maatiaisia, Stiggeby on todennäk. norjalaisen metsäkissan ja maine coonin sekoitus ja Bono on norjalainen metsäkissa. Kissat eivät ulkoile vapaana, vain ja ainoastaan valjaissa ja kesällä rakennetaan tarha ulos. Koiriahan meillä ei enää ole kuin yksi, eikä ole tarkoituskaan nyt muutamaan vuoteen uutta ottaa, joten sitten täytyy keskittyä vain kissoihin, kun Foxista aika jättää.
|
Karvalapset:
Koirat: Foxi, In memoriam Dali 10.1.2001 - 31.12.2007
Kissat: Emppu, Oona, Elsa, Stiggeby ja Bono |
|
|
Minulla oli katti, menetin sen avoerossa vasta. Oikein fiksu, pöntöllä kulkeva killi oli ja on Sissi. Sissi on vuosikas hieno, kuuliainen katti. Tulee kutsusta luokse ja on oikein symppis. Hirveä ikävä on
Kissat on aivan sellaisia, mitä ne oman persoonansa ja perheen tapojen/koulutuksen puitteissa oppivat. Tosi ihania vekkuleita.
|
"Anna ensimmäinen pala koiralle, se tekee enemmän työtä kuin sinä." |
|
|
meillä 2 kissaa keksi ja minttu
keksi on mustavalkoinen maatiaiskissa joka on pelastettu varmalta kuolemalta kun se oli pentu ja minttu ruskee musta valkoinen maatiaiskissa joka on ottettu eläinsuojelu paikasta =) kumpikin on noin 2vuotiaita nyt
|
---minna,nemo(sekarotuinen koira: kultaistanoutajaa ja mustaa luppakorvaa)--- |
|
|
Meiltä kotoa löytyy ton hurtan lisäks kaks kissaa ja mummoni luota yksi omani, kun ei sietokyky kissalla riittänyt kohdattuaan Elviksen.
http://koti.terrieri.net/meijunlauma_ Sieltä löytyy koirat, kissat ja hoitokopu.
|
Elvis - jämtlanninpystykorva & suomenlapinkoira
Bella - kultainennoutaja, labradorinnoutaja & berninpaimenkoira
+ maatiaismirrit |
|
|
Hah, oon äitin i luona käymässä kera karvaisten tassujen, niin kissoilla on hauskaa. Mun kissa Pörri, meni sänkyyn päiväpeitteen alle mönkimään ja äitini kissa Romeo, meni sitten hyppimään niskaan päiväpeitteen päälle.. Siinä ne siten vähän aikaa "tappelivat" toinen toisella puolen päiväpeittoa.. 
|
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole" |
|
|
Itse kyllä pidän kissoista, mutta allergian vuoksi en pystyisi niitä ite pitämään joskus ei voi olla edes muutamaa tuntia kauempaa samassa talossa. Onneksi koiria kestän. 
|
<3 |
|
|
Kolmehan meiltä noita tosiaan löytyy. Avon ikioma (likka oli jo ennen minua) narttujen narttu alma ja pyöryläiset siskot jore ja peppi. Alunperin oltiin löytökissakodista hakemassa almalle vain yhtä kaveria, mutta rakastuttiin kumpainenkin noihin kiehnäys kuningattariin ja koska heitä ei enää annettu erikseen kun koko elämänsä olivat yhdessä olleet otettiin molemmat. Alma on oikein hieno neiti pieni kokoinen ei paljoja minusta välitä saattaa olla omissa oloissaan vaikka koko vkl:n jos avo ei ole kotona. Neiti on myös kova likka protestoimaan jos palvelu pelaa huonosti (kerran maukui koko päivän ja tiedossa oli, että hiekan vaihtoahan se komentaa minä hidastelin ja neiti istuutuu vaatepinon päälle (minun puhtaita vaatteita) ja pissii teatraalisesti )Kissaton oikeastaan enempi mun juttu. Porukoillakin on vielä 2 kissaa jotka ovat periaatteessa minun päälle kymmenen vuotiaat kolli veljekset toinen on melkeen karvisen elävä esikuva ja myös ainoa kissa joka on hanelle antanut heti lämpimän vastaanoton. Kertakaikkiaan ihanat vanhat herrat
Nyt on huoli kova, kun yleensä niin energinen Alma-neiti on viettänyt monta päivää nukkuen ja aivastellen silmätkin vuotaa ja karvaa lähtee älyttömästi. Laiha on aina ollut mutta nyt tuntuu, että on laihtunut entisestään. Joka ikinen elukka nyt madotetaan nyt ja katsotaan sitten, että meneekö ohi.
|
Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi |
|
|
Voi ärsytys en tiedä minkälaisena muut asiaa pitää, mutta näin kun kesä on tullut ja kaupungissa asutaan näkee noita irti käveleviä kissoja ihan tarpeeksi. Niitähän ei saa irti pitää sen kummemmin,kuin koiriakaan ja ja entäs jos se kisumisu ei palaakaan takaisin siis kuolee tai ei vaan tulekaan enää kotiin. Sitten annetaan niiden kissojen istua ikkunalaudalla,kun ikkuna on auki oli kerros mikä vaan tai vaihtoehtoisesti parvekkeella joka ei ole lasitettu eikä verkotettu. Kyllä ne sieltä hypätä voi ja kyllä ne kissatkin siinä voi loukata. Olen myös nähnyt, että kissa päästetään alimman kerroksen parvekkeelta ulos. Siis TÄH?? Eräs ääliö tuttuni on myös ottanut itselleen irrallaan kulkeneen kissanpennun vaikka sillä oli kaulapanta. Kun ei sitä kukaan kaivannut niin voihan sen ottaa.
|
Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi |