Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Pulinapalsta Joululahjavinkkejä

Kirjoittaja Viesti

Nyt tarvisin vähän apua joululahjojen keksimiseen.
Ensimmäinen tapaus on avokin sisko ja sen mies. Molemmat suomalaisia, mutta asuvat Saksassa. Ei voi siis olla mitään kovin suurta, että mahtuu matkalaukkuun. Löysin jo sievät, lasiset Marimekon lasinaluset. Viimeksi kun käytiin siellä niin jonkinmoiset pahvialuset oli käytössä eli tulee tarpeeseen. Viinipullo tai -lasit sopis niitten kanssa, mutta ne on liian painavia/särkyvää. Olisko ideoita mitä lisäksi? H. n. 15€.

Toinen tapaus oma sisko ja sen mies. Oon jo ostanu silikoniset patalaput, kun ovat semmosia super-ekologisia ihmisiä ja stokkan joulupastaa (hauskoja kuusen ja lahjapaketin muotosia makaroneja). Niitten kans pitäis vielä keksiä jotain aiheeseen liittyvää. Mietin jotain ruokaohjekirjaa, mutta kaikki ohjeet saa nykyään netistä. Ehkä jotain muuta..?

Ja tänne voi kirjoitella muitakin hyväksi todettuja lahjoja ja kertoa mitä on itse antanut tai saanut.

Allekirjoitus: Jonkun mielestä et ehkä ole minkään arvoinen,
mutta koirallesi sinä olet koko maailman keskipiste.

Vaikeita kyselet.
Fazerilla on nyt Nordic Gourmet -sarja: mustikka, lakka, puolukka. Niitä varmaan lähetetään varmaan tolkuttomasti jouluna ulkomaille. Ikävä sivumaku vaan tuo rahastuksen maku, nimittäin hinta! http://www.fazermakeiset.fi/fi/Campaign/Nordic-Gou rmet-Campaign.aspx
Valokuvat on aina kivoja. Entä jos teettäisit jonkun hauskan yhteispotretin ja laittaisit hienoihin kehyksiin?
Ai mut jos pitäis jotenkin liittyä lasinalusiin.. onkohan heillä sellainen viinipullon tyhjiö-pumppu? Älyttömän kätsy laite, pumppaa ilmat pois pullosta, viini ei pilaannu vaikkei koko pulloa jois. Niin, viiniä ei kuulu aina juoda yhdellä kertaa pulloa!

Pastan ja kintaiden lisäks sopis vaikka joku itse tehtykin, jos vaan innostusta löytyy. Monet tekee ite lahjaks joulusinappia tai likööriruukkua yms.. mutta sellainen chili-suola vaikuttais suht toteutuskelpoiselta. Eli yksinkertaisimmillaan tuoreita chilejä (mitä sattuu löytämään) teholeikkuriin ja murskaksi (siemenineen kaikkineen).Sitten karka suola joukkoon ja muutama pyöräytys että suola ja chili murska sekoaa tasaisesti. Sitten uunipellille kuivumaan muutamaksi päiväksi. Voi jauhaa vielä myllyllä pieneksi (tai antaa läpinäkyvässä suola-myllyssä) tai jos tehosekoittimella tuli aika pientä, niin laittaa vaan lasipurkkin ja antaa. Pilttipurkki on varmaan hyvä, jos koristelee kannen.
Resepti on alkujaan Jamie Oliverilta.

Mä ostin tänään lahjoiksi Oulusta taitoshopista kaks heijastinkorua (10e/kpl, ei kovin edullinen, mutta käsin tehtyä) http://www.koivulampidesign.fi/heijastavat.htm Mulla itelläkin on, mutta se on erilainen.. en nyt muista kenen tekemä. Sit myös lahjaksi setin, jossa on ohjeet ja tarvikkeet itse virkattavaan heijastimeen 5e. http://www.kaleva.fi/plus/galleria_popup/index.cfm ?g=3993 (toiseksi alin kuva, pelastusrengas)

Vaarille ostin ärrältä tuollaisen Marskin merkin sotaveteraanien hyväksi. http://www.marskinmerkki.fi/

Iskä taitaa saada galgokalenterin.. Kyseessä taidekalenteri, jossa espanjalaisten galgojen omistajat poseeraavat koiriensa kanssa ilman rihman kiertämää Saa nähdä mitä iskän naisystävä tykkää, pitää sanoa että siitäkin menee hyväntekeväisyyteen galgojen tilanteen hyväksi espanjaan.

Allekirjoitus:

Onkohan heillä mahdollisesti jo viinipulloon erilillistä korkkia, kun aina ei saa takaisin sitä samaa eikä välttämättä pulloa aina juo tyhjäksi.
Tai sitten viinipulloonn kaato-osa vai miksi sitä sanotaan oikeasti, että saa kaadettua niin, että ei valu pitkin pulloa. Niin kuin ravintolassa on pulloissa kiinni.

Allekirjoitus: Rohkeutta on tehdä se, mitä pelkää. Ei voi olla rohkeutta, jollei tunne pelkoa. Eddie Rickenbacker

Huippuja ideoita! Kiitos molemmille!

Pisti naurattaan kun Ramona_ ehdotit tuota Fazerin uutuus-suklaata niin meillä oli jo semmonen rasia kaapissa oottamassa että voidaan antaa jollekin lahjaksi, mutta hups... se meni parempiin suihin!

Allekirjoitus: Jonkun mielestä et ehkä ole minkään arvoinen,
mutta koirallesi sinä olet koko maailman keskipiste.

Aarikan pienet puiset joulutilpehöörit, tontut, juustonastat yms maksavat kerralla ehkä enemmän kuin sielu sietää, mutta ovat pitkäikäisiä ja suomalaisia..

Allekirjoitus: Koiran paras ystävä on hyvin opetettu emäntä.

Tulin tänne kertomaan, että tein tuota ylempänä mainostamaani chili-suolaa miedoista chileistä ja ruususuolasta. Mä en nykyään ole väkertäjä-tyyppiä, joten ylitin itseni ryhtymällä tähän kokeiluun.
Ööö.. en mä tiedä pitäiskö sen olla ollenkaan sellasta, chilit jäi isohkoiks, ku ei oo tehosekoitinta.. kuivatusta nopeutin uunissa pienenpienellä lämmöllä. En tiedä mitä saajat ovat mieltä lopputuloksesta, mutta ajatus on tärkein ja yritys hyvä kymmenen

Allekirjoitus:
Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 1 vierasta ja 1 jäsentä (Jemina) Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)