| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Kenen ihana koira on viikon kuvassa? Olen utelias: Mitä rotuja kyseisessä koirassa on? Todella suloisen näköinen...
|
| Allekirjoitus: |
|
|
|
Heei...mäkin voisin tänne vähän kirjotella kun oon välillä noita juttuja kiiruissani lueskellu mutta en ehtiny kirjottamaan...
Lumipallukkako siitä koulutusideasta heitti...?
Musta kuulosti TOSI mahtavalta!Voi hitsi kun mäkin olisin aikanani päässy sellasen "kouluttajan" pakeille harjoittelemaan... Itse piti opiskella kun ei ollu varaa kalliisiin koulutuksiin...
Varmasti on sellasiakin henkilöitä joilla peruskäyttö on kutenkin hallisnnassa mutta haluaa oppia jotain uutta ja lisää koirastaan..;)
Sitten tuosta takapihalla käynnistä.
Meillä ei paljon vierailla... Röyhkeästi kyllä naapurin puolella...
Hyvä idea olis tietysti koiran omistavana se että vaklais pimeellä ja odottais jos joku tulee pihalle.Huutais sitten vaikka ikkunasta (jos ei ulos tohdi mennä) että päästää koiran irti jos ei heti häivy...
Taustalle olis tietysti hyvä saada koira haukkumaan...(paitsi jos omistaa chihauvauvan... )
Kyllä ne yleensä tepsii niin ilkitekijöihin kuin varkaisiinkin...
|
- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan - |
|
|
^Ajattelin nyt alkuun käydä katselee kaupoista ulkovaloja liiketunnistimilla, jos se nyt sais porukat miettimään, että kannattaako tulla 
|
http://leevuska.vuodatus.net/
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
Peppi 11/2006 & Leevi 12/2007 |
|
|
Niin no sekin on hyvä idea!
|
- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan - |
|
|
Mie sitä vedin tosi mahtavat lipat eilisaamuna klo 5.10 aamuisella metsälenkillä koissujen kanssa. Naapurin suuri punainen kissa, jonka elämä on ilmeisesti perin tylsää, sattui reitille ja sillon lähettiin maata kiertävälle radalle. Molemmat koirat oli flekseissä ja meikä tähtäilee otsalampulla, että onpas nyt päässyt nauha aukeemaan toisesta kengästä enkä yhtään seuraa ympäristöä. No joo, lento oli varmaan tosi komea. Harmi, että oli niin pimeetä, ettei kukaan nähny ja eipä tuolla muutenkaan noihin aikoihin ketään liiku. Mutta en sitten fiksuna päästäny flekseistä irti, nyt nimittäin koskee ja kovaa joka lihakseen, joka kehosta löytyy...ja jopa sellasiinkin lihaksiin, joita en tienny olevankaan. No päivän pelasti sitten se, että Lola tuli pian takaisin, kun ei enää fleksi antanu periks ja katto tätä maassa mahallaan retkottavaa ihmispoloa niin huolestuneen näkösenä, etten mie voinu muuta ku nauraa...mutku tänään ei enää naurata, ku koskooooooooo...tai oikeestaan naurattaa sittenkin, ku kuvittelee sitä täydellistä pesäpallotyyppistä syöksyä...
Jännä muuten, että vaikka meidän omat kissaveljekset on aina mukana aamulenkeillä, ne saa olla ihan rauhassa koirien ahdisteluilta. Mutta naapurin kissa on kuin punainen vaate härille... Sille annetaan lähtö meidän pihastakin, jos ei koirien toimesta niin sitten meidän naapurin kissaa kolme kertaa pienempi kisu antaa sille kyytiä...mut silti se rontti on aina tunkemassa meidän lasten reviirille GRRRRR....
|
Jos olit tänäkin aamuna koirasi mielestä maailman mukavin ihminen, älä ihmeessä rupea kyselemään kenenkään muun mielipidettä.
Lola *12.2.2007 tiibetinmastiffi/bordercollie
Poju *21.3.2008 länsisiperianlaika |
|
|
Näin perjantain kunniaksi multa lähti paikka hampaasta ja nyt stressaan jo tulevaa hammaslääkärikäyntiä. Parin vuoden sisällä olen saanut kammon hammaslääkäriin kun mulla ei ole joka kerta puudutus tehonnut. Toivottavasti tämä ei nyt ala viikonlopun aikana särkemään kun olisi vielä huomenna näyttelykin minne pitäisi mennä, paniikki.
|
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
|
|
Mun pitäisi tilata hammaslääkäriaika. Viisaudenhampaat ovat ylhäältä esillä ja alhaaltakin melkein. Ei oo olleet ollenkaan kipeitä, niin en ole soittanut vielä. Melkein kaikki ovat valittaneet, että ne on kipeet, kun tulee ja mulla ei oireile ollenkaan. Saas nähdä kuinka pitkät jonot on.. Melkein toivois, että olisivat kipeet, niin sais nopeemmin ajan. Mä inhoan odottaa, että se kidutuspäivä tulee...
|
|
|
|
Hammaslääkäristä kotiuduttu. Onneksi tuo paikka nyt sitten irtosi, koska alta löytyi isompi reikä ja halkeama. Kiva kun ei ole täydellinen purenta niin tulee kuulemma jatkossakin näitä halkeamia, jotka voi johtaa jopa hampaan lohkeamiseen. Tällä kertaa lekuri puudutti kyllä täydellisesti ja oli ihana
^Mulla on kaikki neljä viisaudenhammasta poistettu 1 leikkaamalla ja 3 repimällä. Ei niistä erityistä häiriötä ollut, mutta poistettiin kun eivät olisi mahtuneet suuhun.
|
|
|
Ääh... tuosta tuli mieleeni, että tarttis hampulääkärissä itsekin käydä tarkistuttamassa hampaat ja kaipa sieltä muutama reikäkin löytyy
Viisauden hampaat on jo otettu kauan sitten onneksi pois.
Se on vaan jotenkin aina niin hankalaa. Nyt kyllä ajattelin tehdä radikaalin liikkeen ja käydä yksityisellä. Tuttu puheli että tulisivat suunnilleen samoihin hintoihin kuin kunnallisessa => Kun kunnallisen taksat ovat nousseet ja yksityiseltä ottaa kela-korvauksen hinnasta pois.
Nyt kun vain sais aikaiseksi soittaa...
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
Miä en oo käyny kohta melkein seittemään vuoteen hammaslääkärissä. Monta vuotta ollut suunnitteluasteella. 
|
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
Oon käynyt jo pari kertaa hiotuttamassa hampaita ton paikkauksen jälkeen enkä ole vieläkään pystynyt puremaan mitään paikatun hampaan puolella. Heti kun hampaat osuu yhteen niin viiltää älyttömästi. Maanantaina soitin ajan purentaan erikoistuneelle hammaslääkärille ja sain ajan tammikuun lopulle. Jes, oonkohan nyt tammikuuhun asti purematta vasemmalla puolella...
|
|
|
Joopajoo. Tänään oli pakko mennä kipupäivystykseen. Parit yöunet jääny lyhyeksi hammassäryn takia. Ajat sitten lohjennut hammas alko vihottelemaan ja kunnolla. Väliaikasen paikan laittovat, suaha nähä pysyykö. Leukaan koskee kyllä edelleenkin pirusti Kipulääkettä oon popsinu tänä iltana varmaan jo liikaakin. Mitähän nukkumisesta tulee?? Ei oo hauskaa Omaa tyhmyyttähän tämä taas oli kun en ajoissa mennyt hammaslääkäriin. Argh!!!
|
|
|
|
Mie sain taas laitatettuu hammaskaluston kuntoon vuosien kitutuolikarttelun jälkeen. Muutama paikkaus piti tehdä ja yks juurihoidettu hammas ottaa kokonaan pois (ei oo onneks etuhammas...). Kertoo varmaan meikän tilanteesta hampilääkärin lausahdus, että "yleensä tää tarkastusväli on nykyään kolmekin vuotta, mutta jos sie nyt kuitenkin tulisit vuoden päästä uudestaan." Lupasin ottaa yhteyttä. Eihän tuo onneks nykyään oo niin kauheeta, kun silloin kaheksankytluvulla, jolloin enstöikseen asiakas haukuttiin. Meikällä nyt sattuu olemaan huono hammasluusto ei siitä pääse yli eikä ympäri. Miehän en ees käytä sokeria enkä makeutusaineita. Hammasharjoja ja hammaslankaa kuluu enemmän ku normi-ihmisellä. Tasan ei käy onnen lahjat...
Nyt kun luin ite tekstini uudelleen, niin halusin vielä lisätä, että kyllä mie siis kävin tuossa kaheksankytluvun ja kakstuhattaluvun välissäkin hammaslääkärissä...ihan niin pitkä ei ollu tuo kartteluväli .
|
Jos olit tänäkin aamuna koirasi mielestä maailman mukavin ihminen, älä ihmeessä rupea kyselemään kenenkään muun mielipidettä.
Lola *12.2.2007 tiibetinmastiffi/bordercollie
Poju *21.3.2008 länsisiperianlaika |
|
|
Mulla on hamamslääkäri kohden vaan pelko siinnä kohdassa, että he haukkuvat mun hampaat lyttyyn ja sanovat, että pitäs hoitaa paremmin. Koitanhan minä. Aamuin illoin pestään ja hammasharjaakin vaihdan sen 3kk välein, mutta siltä luulen, että joka toisessa hampaassa on reikiä ja nyt nuo viisaudenhampaatkin koittavat pukata esille. Turhaa varmaa pelkään, mutta minkäs minä sille voin Kai ne reiät muuten jotenkin kertoo läsnäolosta? En oo vaivautunut menee hammaslääkäriin, kun ei vihlo tms.
Mutta ehkä joulun jälkeen saan itteäni niskasta kiinni ja soitettua ajan.
Jokaisella ihmisellähän on erilainen bakteerikanta suussa ja sitä varten, jtokut saavat herkemmin reikiä kuin toiset, vaikka kuinka koittaisi kaikkien sääntöjen mukaan tehdä. Perimmälleen ei voi mitään.
|
|
|
|
Tuo on ihan totta -purukalustoissa on eroja. Minulla nuita reikiä on tullut paljon useammin kuin esimerkiksi siskollani.
Mullakin on ollut jonkinasteista hammaslääkärikammoa -varmaan alunperin siitä, kun pienenä joutui oikomaan hampaita. Nyt kyllä olen siitä hoidosta tyytyväinen, mutta vieläkin muistan kuinka kipeät hampaat olivat ensimmäisten päivien jälkeen kun ekat raudat laitettiin... ja olin silloin varmaan jotain 8-vuotias!
Nyt näin aikuisiällä on ollut kyllä hyvät lääkärit, eli "kammo" on vähentynyt kyllä huomattavasti. Olen vain niin saamaton... pitäis etsiä numero ja soittaa ja sit kun saa ajan, niin pyytää töistä siks aikaa vapaata ja sit mennä sinne ja kuolata sen jälkeen kun suu on ihan puuduksissa ja kaikkea -Niin ja kaiken lisäksi menee rahaakin *huokaus*
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
Eipä ole täälläkään foorumilla tullu pitkään aikaan käytyä. Jos sitä nyt koittais vähä aktivoitua taas..
Hampaista näemmä puhuttu, ite huomasin eilen reiän tuossa yhessä hampaassa seuraavan kerran oon kyllä menossa hammaslääkäriin kahen vuoden päästä, että ei voi mitään
Kuinka yleistä muuten on että 16-vuotiaalla on jo kaikki viisaudenhampaat ihan kunnolla puhjenneet? Eikai niitä tarvi pois repiä jos ei niistä mitään haittaa ole... Mitä tuo yks nyt kasvaa sivullepäin, mutta ei se kipeä oo tai mitään...
Samoin mulla lapsuustraumat hammasraudoista. Monta vuotta piti metallia olla suussa, eikä niistä sitten loppupeleissä mitään hyötyä ees ollut. ^^
|
|
|
|
Kamala nälkä. Tulis jo se mies töistä, että päästään pizzalle. Tässä suurkaupungissa (Posio) on jopa kaks paikkaa, mistä saa pizzaa. 
|
|
|
Aah, ihanaa! Kurkku on kipeä, vihreää limaa irtoaa ämpäri kaupalla ja kuumettakin on. Minä niin nautin tällaisista räkätaudeista Ulkonakin on vaihteeksi loskakeli. Minusta on niin ihanaa kun saa tarpoa polvia myöten sohjossa. Onpas mukavan epäsiistissä kunnossa kämppäkin! Voisin ruveta siivoamaan, minä niin kovasti pidän siitä, varsinkin näin kipeänä.
AAAARRGH!!!! 
|
|
|
|
Mullakin olo on sellanen, että ihan kun olis tulsosa kipeeksi. En sukaltanut mennä salillekaan reihumaan. Jospa koittais olla ihan rauhassa viikonlopun.
Pitäs hakea varastosta kyntteliköt esille. Onhan se viikonloppuna ensimmäinen adventtikin. Vaihdoin jo talviverhot ikkunoihin.
|
|
|
|
Uskomatonta. Pesin tänään pyykkikoneessa pari reppua, parit kaulapannat, talutushihnan... ja näköjään myös Nokian handsfreen. Oli tarkastuksesta huolimatta jäänyt repun sivutaskuun. Olipa sitten mukava selvitellä sitä sotkua, kun talutushihna, repun remmit ja handsfree oli tuhannen solmussa keskenään. Nyt vaan aika näyttää, että rupeaako vehje enään pelittämään, kunhan saan sen ensin hyvin kuivateltua.
|
|
|
^ Miten sinne taskuihin jääkään aina jotain, vaikka kuinka tarkistaisi? Niin monta kertaa saanut siivota nenäliinasilppua, kun on mukamas tutkinut kaikki taskut moneen kertaan.
Oon edelleen hammasvammainen ja odotan sitä päivää, että pystyisin puremaan vasemmallakin puolella ruokaa. Pakko varmaan odottaa sinne tammikuun loppuun ja saada ehkä järkevä erikoistunut lääkäri hoitamaan. Yksi kaupungin lekuri uhkas jo silottaa mun kaikki hampaat tasasiksi ja toinen sano, että kivun kanssa vaan pitää elää. Nyt kaiken huipuksi iski flunssa päälle, mutta josko se lähtis viikonlopun aikana pois 
|
|
|
Tuleepa loistava joulu. Mitään en oo oikein saanu aikaiseksi, hyvä jos oon edes vähän saanut järjestettyä paikkoja, eli mitään siivouksia en oo tehny. Oon niin väsyny. Minä, joka en ikinä sairastu, oon saanu jonkun flunssan. Eli kurkku on kipeä ja kamala yskä, eilen oli kuumettakin. Huomenna aamulla pitäs lähtä kukonlaulun aikaan ajelemaan yli 800km etelään äidin luo jouluksi. 
|