| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Ite käyn kyllä tosi paljon muillakin foorumeilla, näin äkkiseen laskettuna mulla on n. 4 palstaa missä vierailen monta kertaa päivässä. 
|
| Allekirjoitus: |
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
Tällä foorumilla saa vapaasti ilmaista mielipiteensä ja sitä kunnioitetaan. Tarkoitan tällä sitä, ettei täällä synny heti sellaista joukkohysteriaa, että teilataan ihminen, joka nyt sattuu olemaan eri mieltä jostain asiasta. Rakentavaa kritiikkiä otan itsekin mielelläni vastaan ja yritän ainakin oppia siitä. Nyppimään käy lähinnä sellainen minä-olen-oikeassa-muuta-totuutta-ei-ole -tyyppinen kirjoittelu.
Itsekin käyn todella paljon muillakin foorumeilla (harrastuksiini liittyvillä lähinnä), joista nyt äkkiseltään pari nousee yli muiden: tämä ja sitten eräs suhteellisen pienen piirin marsufoorumi.
|
Jos olit tänäkin aamuna koirasi mielestä maailman mukavin ihminen, älä ihmeessä rupea kyselemään kenenkään muun mielipidettä.
Lola *12.2.2007 tiibetinmastiffi/bordercollie
Poju *21.3.2008 länsisiperianlaika |
|
|
Mullakin on nimimerkit ties missä; afgaani- ja dobberifoorumeilla, kahdella vinttikoirafoorumilla, lemmikkipalstoilla, lisäksi seuraan SPL:n alajaostojen foorumeita (enemmän tai vähemmän aktiivisesti) ja sitten on tietty täällä. Tää on ehkä ainoa paikka mihin kehtaa postata kun on asiasta jotain kokemustakin... 
|
ESS-RW Ella
"He who hahas last hahas best!" - Nelson Muntz |
|
|
Ite käyn melkein kaikissa koira-/lemmikkeläinaiheisilla foorumeilla, Lemmikkipalstat, Koirat.Com, Suomi24, sekä muutama Irc-Gallerian yhteisö. Oon rekkautunut muutamalle muullekin palstalle, esim. Voimahali, Otuskerho ja varmaan muutama muu, minkä olemassaolon ja tunnukset unohtanut jo ajat sitten. NetLogissa ja Facebookistakin minut voi bongata. 
|
|
|
Aktiivista sakkia 
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
Borderstiffi, kuulostaa tutulta. Itse olen vastaavan kuuloisella foorumilla pysytellyt melko hiljaa ja pyöritellyt vain silmiäni taustalla. Maalaisjärki on kunnioitettavampi asia kuin hirmuinen tietomäärä, jota ei osata soveltaa. Monissa asioissahan on suosituksia ja joidenkin mielestä "oikeita" vaihtoehtoja, mutta harvoin ne vähän vähemmän suositeltavatkaan ihan huonoja ratkaisuja on. Avarakatseisuus ja suvaitsevaisuus on niitä piirteitä, joita minä arvostan.
Foorumeilla käynneistä. Mulla tulee seurattua tosi aktiivisesti kolmea palstaa ja lisäksi silloin tällöin monia muitakin. Koira-aiheisista tämä on kyllä ehdoton suosikki. Päivittäin seuraan myös yhtä käsitöihin liittyvää foorumia sekä vauvapalstaa (lapsettoman näkökulmasta).
|
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Tänään tulee 7 vuotta täyteen WtC- katastrofista. Missä olitte silloin kun se sattui? 
|
Maailma on olemassa vain sinun silmissäsi - sinun käsityksessäsi siitä.
Voit tehdä sen niin suureksi tai pieneksi kuin haluat."
Albert Camus |
|
|
Armeijassa. Kovasti pelotti, että lomat palaa. Sotkun telkkarista rynnättiin kaikki kattomaan.
|
|
|
Minä olin olohuoneessa television ääressä ja katsoin lähetyksen suorana, eikä se jostain syystä paljoa hetkauttanut. Ehkä siksi, että maailmalla tapahtuu koko ajan jotain hirveää..ja olin lapsukainen melkein.
Hihii, ajattelin perustaa Lapinlahdelle oman koirakoulutuksen. Koska täällä ei ole mitään sellaista. Toimisin itse vetäjänä ja vastuuhenkilönä ja opastaisin ihmisiä parhaani mukaan. Saisin kokemusta ja itsevarmuutta. Enkä olisi sellainen ikävä ohjaaja, jollaisia olen itse tavannut: ylimielinen, kriittinen, halveksiva, tiukka, äkäisen kuuloinen, mustavalkoisesti ajatteleva ja yhtä ainoaa tapaa suositteleva.. Aika vaikea olisi olla ylimielinen, kun itsekin olen ihan aloittelija kouluttajana En perisi muuta kuin vapaaehtoista maksua ja voisimme kouluttaa mitä lystää, omistajien mielipiteistä riippuen leikkimielisesti. Tuskin siinä mikään koira pilaantuu, jos harjoittelee perusjuttuja ja luo suhdetta koiraan? Mitäpä sanotte ideasta, onko ihan tyhmä juttu..?
|
-Tyttö joka unohti hengittää- |
|
|
TaKKu: Aamulla kun heräsin takapihalta olikin aitaa kaadettu parista kohtaa eli joku oli käynyt pihalla. Mitään ei oltu viety, mutta kuka tuolla on käynyt ja miksi?
Noni taisi olla alkua tulevalle. Viikonloppuna joku oli tarvinnut auton rengasta niin kovasti, että oli sellaisen vienyt naapurin autosta. Siinä se sitten seisoi parkkiksella kolmella pyörällä. Joka aamu oon miettinyt, että onko enää renkaat paikallaan kun pitäisi töihin lähteä. Tänä aamuna kun kävin koirien kanssa ulkona oli useasta autosta yritetty viedä bensat. Siis, että voi ärsyttää. Täällä on kuitenkin ollut aika rauhallista tähän asti.
|
http://leevuska.vuodatus.net/
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
Peppi 11/2006 & Leevi 12/2007 |
|
|
Asustelin ensimmäiset 10 v elämästäni Vantaalla ja tuo kuulostaa samantyyliseltä "raggari" meiningiltä kuin sielläkin välillä oli... Tuntuis että teilläpäin liikkuu joku tietty porukka joka tuollaista tekee -Toivottavasti saatais kiinni!
Kerran meidän autosta vietiin siellä radio ja meidän lelut! Siis lasten lelut! Voiko olla ilkeämpää tuollainen 
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
Minä odotan kauhulla,jännityksellä ja ilolla huomista. Kaveri tuo koiransa meille viikoksi hoitoon, reissunsa ajaksi. Pentu sekin, 2kk Topia nuorempi. Tykkäävät hullunlailla toisitaan. Jopa niin paljon, etteivät meinaa rauhottua ei sitten millään. No tuleepahan siihenkin harjotusta. Saa nähä kariseeko koirakuumeet, tämän tulevan viikon aikana hihii.
|
Sitä saa mitä tilaa. |
|
|
Minna ja Aatu: Asustelin ensimmäiset 10 v elämästäni Vantaalla ja tuo kuulostaa samantyyliseltä "raggari" meiningiltä kuin sielläkin välillä oli...
näin Vantaalaisena on pakko sanoa, että kyllähän täällä noita "raggareita" yms. muita tapauksia.
ihan ei ole vierasta myöskään tuo autoista varastelu (tavaran tai bensan)..anopin autokin varastittiin kahteen kertaan ja väliä varkauksilla oli noin pari viikkoa.
kuitenkin vaikka Koivukylällä ja Korsolla on aikamoinen maine, ei se pidä oikeastaan paikkaansa..ihan rauhallista täällä seudulla silti yleensä on. Tietenkin, jos tunkee nokkansa "väärään" paikkaan ja väärään aikaan, varmasti löytää ongelmia itselleen.
|
Camo - Partacollie/Pinseri/Rottweiler Mix. 18.7.06 |
|
|
Kyllähän tässä Koivukylän läheisyydessä on ollut ihan rauhallista asua, nyt vaan joku innostunut rahan puutteessa varastelemaan muilta. Harmittaahan tuo, vaikka vielä ei ole oman auton kohdalle sattunut. Aidan korjaamisessa oli jo kylliksi tekemistä niin en halua alkaa makselemaan omavastuita ym. auton korjaamisesta.
|
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
|
|
Heh, samoilla seuduilla -Korsossa me asuttiin
Lisäys: Eli aika rauhassa siellä sai toisaalta olla juuri kun osasi liikkua/elellä oikein. Eli ei kerjää niitä ikävyyksiä, mutta kyllä siellä oli muutama aika karu tapaus kaikenlaista... mutta ajat muuttuu tietty. Siitä on kuitenkin 15 vuotta kun siellä asuin. Usein tulee kuitenkin käytyä, kun kaikki sukulaiset on vielä sielläpäin.
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
Mikäköhän ihmisiä vaivaa. Oli sitten joku peruuttanut tai aajanut päin meijän autoa, mikä on ollut parkissa kaupan pihalla. takaoven maalit autosta veks ja lokasuojasta kans. Eikä mitään lappua tms edes jättänyt, että olisi henkilötietoja eikä tietenkään kukaan ole huomannut mitään.
ITse kyllä ilmottaisin, jos paukauttaisin toisen autoapäin parkkipaikalla. Jäisin varmasti auton viereen seisoskelemaan, että saisi asian selväksi.
|
|
|
|
^Voi hitsi :S
Itse oon kerran kolhaissut kaupan parkkiksella ja jäin kyllä nolona odottelemaan auton omistajaa.
|
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Toi on kyllä jo törkeyden huippu.
Inhottavaa tommonen :/ Sääli kun kukaan ei nähnyt, että kuka teidän autoa kolhi.
|
|
|
|
kysyitkö kaupasta tai lähiliikkeistä näkyykö tekijä valvontakameroiden kuvissa?
|
|
|
|
Joo koitin kysellä. Noh onneksi tuon saa oman vakuutuksen piikkiin kuitenkin, kun ei syyllistä löydy millään. Tätä varten aki niitä vakuutusmaksuja sitten maksellaan...
|
|
|
|
^ Pahoittelut sulle Pirpana.
Meillä on tosiaan tuo kaverin koira nyt ollu 6 päivää täällä meillä hoidossa, kuten tuossa ylempänä kerroin. Hermot ei ole riekaleina, eikä toisen koiran haaveet kadonneet, pikemminkin tulleet entistä lujempana päälle
Nuo on niin mahtava pari, että huh. Yhdessä syödään luuta, tai vaihtoehtoisesti, toinen syö ja toinen katsoo, ja sitten vaihto. Yhdessä kannetaan keppiä. Yhdessä kirmaillaan. Tuo kaverin koira kyllä matkii topia ja tekee melkein kaiken mitä sekin. Mutta onhan topi 2kk vanhempikin Vähän väliä kisutaan ja painitaan, suudellaan ja jopa nuollaan toisten munat (yh!)
Molemmat kuitenkin nuoria uroksia, ja näin hyvin homma toimii. Mistään ei ole tullut riitaa. Ihmisen huomiosta hieman kilpaillaan, mutta ei ärinällä eikä pahalla. Vähän toista pyllyllä pukataan. Lenkitkin on niin kivoja, kun on kaksi. Ah ja ah. Liekkö annan koko koiraa takasin 
|
Sitä saa mitä tilaa. |
|
|
Hyvältä parivaljakolta kyl kuulostais. Varmasti hauska näky yhdessä.
|
Albert Camus |
|
|
Sain tuossa äskettäin kuulla, että meidän länkkäri-Pojun äityli oli jouduttu lopettamaan, kun ilves oli repinyt sen silmät. Nyt on tosi surkea olo, kun ajattelee, miten ihana koira Tuli oli .
|
Jos olit tänäkin aamuna koirasi mielestä maailman mukavin ihminen, älä ihmeessä rupea kyselemään kenenkään muun mielipidettä.
Lola *12.2.2007 tiibetinmastiffi/bordercollie
Poju *21.3.2008 länsisiperianlaika |
|
|
Taisin tarvita tänään pientä jännitystä elämään ja iloa siivoukseen. Lensin aika lennokkaasti kesken lattianpesun pyllylleni ja heitin ämpärillisen pesuvettä silmilleni. Täydellinen osuma keskelle naamaa niin, ettei muut kuin hiukset ja naama kastunut Pari kirosanaa siinä taisi lennellä ilmoille ja pari lisää silmiä huuhdellessa. Tietenkin pullossa ei lukenut onko vaarallista niin soittelin sitten myrkytyskeskukseen ja nyt toivotaan, ettei tulisi silmätulehdusta Näitä pieniä noloja tilanteita.
|
|
|
borderstiffi: Sain tuossa äskettäin kuulla, että meidän länkkäri-Pojun äityli oli jouduttu lopettamaan, kun ilves oli repinyt sen silmät. Nyt on tosi surkea olo, kun ajattelee, miten ihana koira Tuli oli
Hui kamala! Kaikenlaista sitä tapahtuu.
TaKKu: Lensin aika lennokkaasti kesken lattianpesun pyllylleni ja heitin ämpärillisen pesuvettä silmilleni. Täydellinen osuma keskelle naamaa niin, ettei muut kuin hiukset ja naama kastunut Pari kirosanaa siinä taisi lennellä ilmoille ja pari lisää silmiä huuhdellessa. Tietenkin pullossa ei lukenut onko vaarallista niin soittelin sitten myrkytyskeskukseen ja nyt toivotaan, ettei tulisi silmätulehdusta
Hehee, no ompahan päivän pesut nyt sitten tehty. Toivottavasti ei mitään jälkimaininkeja tulisi kuitenkaan..
|
Albert Camus |
|
|
Ei tullut mitään jälkimaininkeja tuosta pesuoperaatiosta, onneksi! Ehkä osaan jatkossa olla varovaisempi siivotessa
Meidän takapihalla on taas käyty Mua suututtaa niiiiin paljon. Oon yrittänyt miettiä, mitä yllätyksiä voisi tunkeutujille keksiä. Olisiko joku värjäysjuttu tai kuoppa hyvä ratkaisu?
|
|
|
Koiranpa*kaa? Tosin se ei muuten ole kyllä yhtään kivaa. Joku pelote? Näkymätön sähköaita? Taitaa tosin olla pelkkää säikyttelemistä varten turhan kallis ostos. Jotakin jäynää, ehdottomasti! 
|
Sitä saa mitä tilaa. |
|
|
Vielä on ansat tunkeutujia vastaan kokeilematta. Koirankakka saattais alkaa kyllä ikävästi haista, mutta tuo sähköaita olisi aika mielenkiintoinen Mun olisi vaan pakko saada nähdä se tilanne kun joku yrittäis tulla pihalle!
|
|
|
Vietän lauantaita laatoittaen ympäristöä Ehkä tämä on kosto noista sähköaitajutuista tai merkki, että pitäisi mennä takapihalle askartelemaan...
|
|
|
Huhhuh.. siis viikonloppu meni kokonaisuudessaan sairastaen, eikä loppua näy. Tässä kyllä huomaa, että pitäisi olla ihan naapurissa tuttuja joita voisi pyytää ulkoiluttamaan koiria. Itse kun sairastuin niin avo hoiti koirat mallikkaasti, mutta kun avokin sairastui eilen samaan tautiin niin meitä oli kaksi huonovointista ja pyörtyilevää ihmistä. Oksennustauti ja yli 39 kuume vei sängyn pohjalle ja hyvin voimattomaksi. Onneksi itsellä laski eilen sen verran kuume, että sain vietyä molemmat koirat tuohon etupihalle hädälle.
|