| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
hmm..lähetin viestin eikä tullut perille.. ja piti olla rekistöröityneenä.. sitten kämmäsin enkä copy pastettanut viestiä niin nyt se on bittiavaruudessa... Eli sama asia uusiksi ja jostain syystä ilmestyy kahdesti niin toisen voi poistaa
Pistää vihaksi, kun surffailin neitssä ja törmäsin rankkaan sekarotuisten haukkumiseen. Tällä kertaa haukuttiin enemmän laumanvartijasekoituksia. Myös kahden laumanartija skoituksia myös. Älytön purnaus ja aika rasistisia ajatuksia sekarotuisista ja rotupuhtaudesta vaan jankattiin. Pidettiin kaikkia laumanvartijasekoituksia hulluna. Mutta ne puhtaat ovat totta kai parhaita koiria.
Itsellä on vain yksi huono kokomus laumavartijasta ja se oli pentu ja puhdas. Hyökkäsi minun koirani kimppuun. Pentu oli silloin 4kk ja leikki oli kaukana. Ei ollut edes rajua leikkiä vaan tosissaan puri. Omsitaja ylpeänä keroti kuinka oma koira oli hyökännyt paria päivää aikaisemmin täyskasvuisen uros rotikan kimppuun myös tosissaan. En ihmettele yhtään, että tällaisten omistajien myötä lokaantuu laumanvartijat. Tämä kyseinen koira lopetettiin aggressiivisuuden vuoksi alle vuoden ikäisenä.
Kaikki muut puhtaat ja sekoitukset ovat kyllä olleet kyllä mahtavia koiria ja luoteeltaan kyllä luppaisia Onhan noilla koirilla tietysti taustalla ne omat tunnusomaiset piirteensä.
|
| Allekirjoitus: |
|
|
|
Pirpana: Pistää vihaksi, kun surffailin neitssä ja törmäsin rankkaan sekarotuisten haukkumiseen. Tällä kertaa haukuttiin enemmän laumanvartijasekoituksia. Myös kahden laumanartija skoituksia myös. Älytön purnaus ja aika rasistisia ajatuksia sekarotuisista ja rotupuhtaudesta vaan jankattiin. Pidettiin kaikkia laumanvartijasekoituksia hulluna. Mutta ne puhtaat ovat totta kai parhaita koiria.
Missäs tämmöstä? Jos et tässä voi kertoa, niin pistä yksäriä.
|
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
Mulleki yksäriä, missä tuollaista. Vaikka tuttuahan tuo, osaan ottaa jo aika hyvin suodattimen läpi nuo jutut. Koiraihmiset on minusta muutenkin usein niin tiukkapipoisia kaikesta. Eihän tämä nyt ydinfysiikkaa ole ja harvoin virhe tai kaksi johtaa mihinkään ylitsepääsemättömään, kun asenne on vain oikea.
Meillä on tässä lähellä yksi sellainen tiukalta ja turhan tarkalta vaikuttava rotukoirakasvattaja ja joskus ihan naurattaa, kun niin pahalla meitä katsoo. 
|
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Taisit tarkoittaa suomi24:sen laumanvartijapalstaa?
muoks. Tai ehkä et sittenkään, ei siellä niin kummosta tekstiä ollutkaan.
|
|
|
Se viesti ketju jo poistettiin. Ja hyvä niin, mutta kaikki eksksutelu lähti tästä liikkeelle: http://www.adressit.com/eilaumanvartijasekoituksil le
En tarkoittanut suomi24 siellä on sama adressi (kopsasin sieltä). Siellä oli yllättävän rauhallista Tulee siellä aina välillä selailtua läpi.
Hmm tämä mun kone ei tykkää noista yksäreistä. En ole ihan tavallisella pc:llä liikenteessä niin välillä tökkii "hienoudet". Sen siitä saa, kun leikkii aatamin aikaisilla koneilla. Mutta eipä ole virus-huolia.
|
|
|
|
Pirpana: . Omsitaja ylpeänä keroti kuinka oma koira oli hyökännyt paria päivää aikaisemmin täyskasvuisen uros rotikan kimppuun myös tosissaan. En ihmettele yhtään, että tällaisten omistajien myötä lokaantuu laumanvartijat.
Mäkin olen kuullut muutamasta vastaavasta tapauksesta mm. pelotellaan "tappaja"koirilla jne. Ei ole hääviä, että muutama pilaa mainetta. Näitähän on kyllä kohdistunut moniin rotuihin
Nytpä muuten alkaa totinen koulutus Aatusen kanssa, kun hommasin treeniliivin (joopa joo, eihän se muuten) Ihana kun ei ole normihousujen tai takin taskut namusissa ja makkarassa. Saa lelutkin hyvin matkaan kun on isot taskut.
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
Huoh. Taas yksi koulupäivä takana, vielä loppu viikko samaa p*skaa. Eli istuskellaan tunnilla ja keskustellaan asiakaspalvelusta, markkinoinnista, tuotteista, tuotemerkinnöistä jne.
Tänään sentään oli ihan ok päivä, kun sain pitää "esitelmän" koiranruoista. Tehtävänä oli:
Ota tunnille mukaan vapaasti valitsemasi tuote ja varaudu kertomaan toisille seuraavat asiat:
- oma mielipide pakkauksesta, täyttääkö pakkaus sille asetetut tehtävät?
- mitä pakkausmerkintöjä pakkauksessa on ja mitä merkinnät tarkoittavat?
- esittele tuotteen tavara- ja/tai tuoteseloste
Muiden esitykset kesti n.10min, jos sitäkään ja mulla meni varmaan se 30min. Kerroin sitte omia mielipiteitä koiranruoista, tuotannosta yms. Mitä ensimmäiseksi katson pussista ja mitenkä "luen" valmistusaineluetteloa jne. Sai kyllä kaikki Royal Caninit ja Hill'ssit kyytiä. Opettaja kehui mun tuotetietoutta, sekä kiinnostusta alasta yms. Varoitti vaan tulevaa TOPpia (työssäoppiminen/työharjoittelu) ajattelen, että pitäisin suuta soukemmalla kun myyn tuotteita asiakkaille. Menen nimittäin lemmikkieläinkauppaan. Mutta sehän on kyllä selviö, etten siellä rupea saarnaamaan monikansallisistä brändeistä, rahtikustannuksista, tavaramerkeistä jne. Pitää sitä olla vähäsen taloon päin kallellaan.
|
|
|
Oi, kun meinasi äsken tirahtaa tippa linssiin, kun vierailin "pelastetaan koirat ry"n sivustolla
http://www.pelastetaankoirat.com/galleria_hakevat. htm
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
Tuo on kyllä niin koskettava. Miekin tuon kerran luin, kun vahingossa törmäsin.
|
Donna, kultainennoutaja/karjalan karhukoira coktail 7.2-03
+Rottakatras; Ännät, Ärrät, Aat & Teet |
|
|
Tietäskö kukaan, mistä löytäsin semmosia muovisia patjansuojuksia, mitä sairaalansängyissä ainakin käytetään? Pitäs koirien patjaan saada semmonen, ettei pentu pilaa patjaa pissalla, jos sattuu siihen lirauttamaan.
En viittinyt tämmösestä alottaa uutta ketjua, niin kysyn täältä. 
|
|
|
Kylhän niitä saa varmaan tyyliin Jyskistä Anttilasta, lastentarvikeliikkeistä yms. Niitä kun on semmoisia, mitä laitetaan vauvojen/lasten sänkyihin yökastelun varalta. 
|
|
|
^Juu niin arvelinkin, että varmaan moni käyttää niitä lastenkin kanssa. Pitääpä käydä katsomassa jostain, ettei koirien tarvi nukkua lattialla 
|
|
|
^ Tai ihan vaan kangaskaupastakin. Ite ompelin sillon patjansuojuksen sisään tuommosen, hirvee työ ja ihan turhaan, kun ei pissanut kun kerran, ja sillonki patja oli väärinpäin 
|
Sitä saa mitä tilaa. |
|
|
Ompas taas ollut haipakkaa mennen tullen. Saana yksikin kikka voisi olla leikata vaikka isoista mustista jätesäkeistä ne suojat.. hihii.. (pirkkaniksit vol. 105). Jes viimeinkin sain aikaiseksi ostaa uuden sängyn! 120x200 ja puupohjalla ja aivan älyhyvillä patjoilla. Oli kyllä hauskaa kierrellä liikkeitä ja varsinkin kun käteisotolla olin liikkeellä, sain ihan erilaista huomiota osakseni ja tarjouksia oli kiva vertailla. Sotkasta lopulta sitten sen päädyin ostamaan. Kyl hyvä sänky on satsaus etiäppäin. 
|
Maailma on olemassa vain sinun silmissäsi - sinun käsityksessäsi siitä.
Voit tehdä sen niin suureksi tai pieneksi kuin haluat."
Albert Camus |
|
|
^Hyvä sänky on kyllä oleellinen asia.
Kävin jyskistä kattoon noita patjansuojuksia, mutta ne oli ihan älyttömän hintasia! Melkein 30 euroa! Pitää miettiä tuota Susannan jätesäkki ehdotusta 
|
|
|
Siis eikä.. 30 euroa! Ihan julmettoman kalliita. Voiskos siihen muuten ajatella kans sopivaksi sellainen auton suojapressu? Eikös sekin ole muovia ja sopivan kokoisia.. Niitten hintaa kyl en tiedä lainkaan, kun ajokorttiakaan ei ees mulla ole.. 
|
Albert Camus |
|
|
^Juu miksei vois joku semmonenkin, mutta ei nekään ihan halpoja oo. Jos sais ens viikolla käytyä kangaskaupassa ja kattosin jonkun semmosen muovikankaan hintoja ja ompelisin ite sen suojan.
Kisulla ku ei oo nyt patjaa lattialla niin sehän nukkuu sängyssä Ei siitä viikonloppuna ollu ongelmaa, kun mies oli reissussa, mutta ehkä kolmestaan tulee vähän ahasta jatkossa...
|
|
|
Kankaatkin tuntuu olevan aika kalliita... muistaakseni suunnittelin, silloin kun Aatu oli pieni, jotain peti-viritelmää myös. Tulin siihen tulokseen että tulee halvemmaksi antaa sille esim. vanha peitto tms. niitä vilttejä taisi kyllä pari mennäkin
Tuosta Susannan mainitsemasta autopressusta tuli mieleen, että entäpä sellainen kevyt peite/pressu (on sellaisia vihreitä)? Ne ei muistaakseni ole kovin kalliita, kun saisi varmaan pienemmästäkin tehtyä.
Hih, mua alkaa jotenkin aina hymyilyttämään nuo Saanan koiruudet, kun katson allekirjoitusta 
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
Minna ja Aatu: Hih, mua alkaa jotenkin aina hymyilyttämään nuo Saanan koiruudet, kun katson allekirjoitusta
Mikäs niissä hymyilyttää Kuulisitpa Hiiren leikkiörinää, niin naurattas ihan kunnolla!
|
|
|
Maalaislomalla ollaan oltu jonkun tovin. Koira päässyt mereen uiskentelemaan. Nyt makoileen puiden varjossa. Ruokakaan ei maistunut. Itse kärsin flunssasta- Totta kai tuun kipeeksi, kun juhannukseksi on suunniteltu hiukan ohjelmaan, mutta jospa sitä ehtsi parantumaan viikonlopuksi. Grilli ollut koko ajan runsaassa käytössä. Eiköhän sitä heitetä kohta taas jotain tiriseen :>
|
|
|
|
Jaaha, tuolla protulla tuli oltua ja siellä SETA:n (seksuaalinen tasavertaisuus tai jotain) vieraan luentoa kuunnellessa tuli muutettua mielipidettä tuosta SPR:n verenluovutustoiminnastakin. No sen oon kyllä aina tienny, ettei homot saa verta luovuttaa, mutta eihän siinä mitään järkeä ole. Siis eihän sillä ole väliä harrastaako kanssakäymistä homo- vai heteropari, samat riskithän siinä on. Ja kuulemma myyvät veren hirveellä hinnalla sairaaloihin.
Mutta juu, ihan outo olo ku viikon ollu siellä protulla ihmisten seurassa ja hirvee kiire päällä koko ajan ja nyt yhtäkkiä oonki kotona ihan yksin tyhjässä talossa eikä mitään tekemistä
* Viestiä vähän siistitty kun pitää muistaa että nuorempiakin täällä sivustolla käypi. Susanna.
|
|
|
|
Otan osaan Knuckleduster;)
Mieki olin pari vuotta sitten protulla ja ihan samat fiilikset. Yhtäkkiä sitä onkin NIIN yksin.. Mutta äkkiä siihen "normaaliarkeen" taas tottuu. Mie meen protulle apukokiksi tänä kesänä, saas nähdä onko se yhtä hienoa kuin olla leiriläisenä (tuskin, ja vanhempikin olen..)
|
-Tyttö joka unohti hengittää- |
|
|
Hullu tuo mun koira on. Raparperiä syö ihan onnessaan..
|
|
|
|
Jaa, sullakin on sellainen -mistäköhän niitä sikiää
Saana: mites noi hiirulaisen kuvat tonne asun kansioon on pompsahtanut gallerian puolella..?
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
^Onko Heh, mie niin harvoin käytän sitä galleriaa, että en tainnut oikein ajatuksella niitä laittaa... Pitää siirtää kuhan jaksaa 
|
|
|
Sanokaapa miksi mitään ei löydä silloin kun sitä eniten tarvitsee? Uusi sänky pitäisi tulla tänään ja mun 6 jakoavain on hukassa. Lisäksi mun pitäisi mitata ikkuna uutta verhoa varten ja ylläri, mittarulla on hävinnyt! Äärgh! 
|
Albert Camus |
|
|
Siis oonkohan mä nyt ihan tööt vai onks mulla kaksoishenkilö vai jotain aivan muuta Äsken koirapuistossa oli mies joka kivenkovaan väitti et ollaan tavattu noin kuukausi sitten puistossa ja hänhän ei siitä erehdy. Mä en kyl kykene muistamaan ja selvittely keskeytyi kun sinne tuli muita. No toivottavasti oltiin oltu silloin aiemmin hienosti ja tehty hyvä vaikutus Sitten loppuun vielä purkautuminen. Mikäköhän noita teinejä vaivaa? Käveltiin kolmen nuoren ohi, niin just kohdalla yhden niistä täytyi päästä ilmoille todella hirveä karjaisu ja kun se ei saanut mua ja Peppiä kiinnittämään erityistä huomiota niin piti sitten osoitella meitä ja mukamas ampua äänitehosteiden kanssa. Oisko täällä nuorilla tarvetta virikkeille tai vanhempien läheisyydelle? ;)
|
http://leevuska.vuodatus.net/
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
Peppi 11/2006 & Leevi 12/2007 |
|
|
Takku, nuo nykynuoret on ihan täysin eri planeetalta kuin me muut talliaiset. Ei niiden laji omaisia käyttäytymismalleja pysty kukaan täysijärkinen ymmärtämään. Oliko edes komia mies siellä puistossa?
Asiasta viidenteen, sain eilen uuden sänkyni ja jouduin juoksemaan vielä niiden kantomiesten perään, kun unohtivat ottaa mukaan vanhan sänkyni. Tämän kesän velvollisuus on täten täytetty- olen nyt sitten juossu miesten perässä. Puoli 2 maissa yöllä sain viimein homman tehtyä ja pääsin köllähtämään ja nukkumaan sängylle. Olipahan saavutus kun ikinä en ole tuollaisia koonnut, kolmisen tuntia kokoamiseen vierähti. 
|
Albert Camus |
|
|
No ehkä tuota joku vanhempi nainen voisi komeana pitää, oli ehkä liian vanha mun makuuni Eikä mua ihan sytytä harmaat hiukset jne. Kaikenlaisiin ihmisiin sitä törmääkin, olin kyllä huojentunut kun sinne muitakin ihmisiä tuli
Olit sitten ansainnut hyvät yöunet tuollaisen ahertamisen jälkeen Monesti olen itse joutunut toteamaan jotain huonekalua kootessani, ettei ne välineet mitkä on tulleet paketin mukana ole kaikkein käytännöllisimmät ja siksi niiden kokoamiseen menee älyttömästi aikaa.
Täällä oli hetki sitten kunnon ukkonen ja rakeita tuli niin, että maa oli aivan valkoinen. Kohta alkaa kesäloma ja toiveissa olisi lämmin kesä, ehkä toivotonta.
|
http://leevuska.vuodatus.net/
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
Peppi 11/2006 & Leevi 12/2007 |
|
|
Että pistää vihaksi! Tässä maailmassa ei todellakaan mene nallekarkit tasan.
Tänään työharjotitelupaikkani (lemmikkieläinkauppa) omistaja X sai puhelinsoiton ja pyynnön tulla katsomaan eräitä eläimiä (soittajan aikuisen tyttären). Hienossa öky-omakotitalossa oli jos jonkin laista elukkaa omillaan. Kaneja hienoissa viimisen päälle tehdyissä ulkohäkeissä, ilman kunnollista ruokaa (vain lähinnä heinää ja ilm. tämä äiti käynyt viemässä tuoreita hedelmiä yms.) ja pahnat paskassa. Laihoja marsuja oli 2 ilman ruokaa likaisessa boksissa, sekä kesyrottia, gerbiilejä yms. Myös kolme kissaa oli, mutta niillä oli ruokaa tarjolla ja ikkuna auki, että kulkivat miten halusivat. X siivosi häkit miten kiireessä pystyi, ruokki eläimet sillä mitä talosta löysi ja oman käden oikeudella takavarikoi 3 naaraskania ja 2 marsua. Nyt ne on puhtaissa häkeissä eläinkaupassa, tuoretta ruokaa nenän edessä, samoin laadukasta täysravintoa yms. Odotellaan vain huomista, että kun eläinsuojeluvalvoja käy eläinlääkärin kanssa talolla katsomassa tilanteen, sekä tulee eläinkauppaan katsomaan näitä kaneja (parilla pahaa ihottumaa tmv.) ja toivottavasti saadan omistajalta luovutussopimus kaikista eläimistä, että voidaan hoitaa ne kuntoon ja etsiä uudet kodit.
Ja se miksi tämä kaikki vielä suututtaa entistä enemmän, niin tällä naisella keneltä eläimet takavarikoitiin, on rahaa kuin roskaa. Joku mikälie miljoonaperijätär. Narkkari. Sen omat lapsetkin otettu huostaa, isälleen.
Kyllä sellaisilla vaan riittää sitä rahaa, ketkä sitä ei todellakaan ansaitsisi ja ei ole mitään käsitystä mitenkä sitä kunnolla käyttäisi, vastuullisesti.
|