| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Aloitetaanpas uusi ketju, kun sivuja tuossa edellisessä on jo niin paljon. Aikaisempi ketju löytyy täältä -> URL.
Mulla on hyviä uutisia: mun mies sai eilen vakituisen työpaikan Helpottuupa meidänkin elämä nyt vähän. Vaikka aika sählinkiä on nyt opintotukien kanssa, kun vaikuttaa minunkin tukeen nuo miehen tulot 
|
| Allekirjoitus: |
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Onneksi olkoon! Nuo tukijutut on kyl inhoja kun kaikki vaikuttaa kaikkeen.
|
Maailma on olemassa vain sinun silmissäsi - sinun käsityksessäsi siitä.
Voit tehdä sen niin suureksi tai pieneksi kuin haluat."
Albert Camus |
|
|
Mie tuossa just soittelin taas, että mentäis kattomaan meidän tulevaa länkkäriä kasvattajalle ja jälleen kerran olikin penskan nimi vaihtunut. Tai siis oikeesti juttu meni näin: me ei osattu sanoa kasvattajalle meidän omaa mielipidettä nimestä viimeks käydessämme ja puhe jäi niin, että kasvattaja laittaa jonkin nimen rekisteripapruihin. Sitten mie juttelin tuon kyseisen perheen tyttären kanssa ja hän on kutsunut pentueen ainokaista poikaa Pojuksi. Niinpä mie sitten siihen, että "no sehän on ihan hyvä nimi pennulle". No, rekisteripapereihin oli tullu kuitenkin joku muu nimi, jonka saamme siis tänään käydessämme selville. Voihan sitä hauvaa kutsua sitten ite, miks haluaa, mutta... No joo, tääkin juttu siis liittyi koiriin, mutta laitoin sen tänne höpötysketjuun, kun kyse ei ole kuitenkaan sekarotuisesta tällä kertaa ja tää asia nyt sattuu pyörimään mielessä.
Saana: vakituinen työpaikka on aina juhlimisen arvoinen asia, joten onnittelut sinne päin.
Mie taas jännitän kunnanvaltuuston päätöksiä kovasti, kun miut yleensä lomautetaan kesiks ja nyt jos yks kyläkoulu lakkautetaan, mie pääsen tekemään sinne kalustoluetteloa. Eli toisten epäonni on toisten onni. Jostain syystä en tunne itteeni ees pahaksi ihmiseksi, vaikka toivonkin, että tuo kyseinen kyläkoulu lakkautetaan. Tässä on siis takana paljon muitakin asioita, eikä vaan tuo meikän työllistyminen kesäks.
No niin, tulipas taas vuodatettua...ja kyllä helpotti .
|
Jos olit tänäkin aamuna koirasi mielestä maailman mukavin ihminen, älä ihmeessä rupea kyselemään kenenkään muun mielipidettä.
Lola *12.2.2007 tiibetinmastiffi/bordercollie
Poju *21.3.2008 länsisiperianlaika |
|
|
Kyllähän moni tosiaan kutsuu koiraa ihan eri nimellä, mitä on rekisteripaperissa. Ne viralliset nimethän onkin usein aika... hmmm... erikoisia.
Kiitos onnitteluista, tämä todellakin on juhlan arvoista! Minun mies on neljännen vuoden yliopisto-opiskelija, eikä oo lukuisista hakemuksista huolimatta kertaakaan vielä päässyt omalle alalle töihin. Nyt sitten tärppäsi kunnolla, kun sai heti vakipaikan. Tokihan siinäkin koeaika on, mutta eiköhän se mene hyvin.
Milläs alalla sie borderstiffi olitkaan?
|
|
|
Täällähän mie yläasteella pistän teinejä ojennukseen...no tosin avustajatehtävissä vaan erityisopetusluokassa kulutan aikaani. Elikkäs koulunkäyntiavustajana oon ollu jo hyvän matkaa reilut kymmenen vuotta. Vakihommahan tämä on, mutta tuotannollisista ja taloudellisista syistä kesäksi aina lomautetaan. Eipä silti, ihan kivaahan tuo on pitää kesä vapaata. Liitosta saa kuitenkin ihan hyvän korvauksen "lorvimisesta". Harmi vaan, kun avopuoliso on rakennusalalla ja siellähän ei kesälomia tunneta. Se joutuu sitten taas monesti talviaikaan pakkolomalle.
|
Jos olit tänäkin aamuna koirasi mielestä maailman mukavin ihminen, älä ihmeessä rupea kyselemään kenenkään muun mielipidettä.
|
|
Mieki olin vuoden yläasteella kka:na, mukavaa hommaa oli Tuo lomautushomma on kyllä toisaalta aika tympeetä, vaikka onneks tosiaan liitolta saa kuiten vähän jotain.
|
|
|
Täällä ollaan määräaikaisena ja kesäksi lomautetaan kaikki ei-vakituiset. Viime viikolla kuitenkin selvisi, että olisi vielä kesäkuukin töitä eli vain heinäkuu työttömänä Usko en kuitenkaan ennenkuin olen nimeni papereihin laittanut. Syksyllä sitten olisi ehkä vakinaistaminen edessä. Viime kesänä olin kesätöissä, mutta tänä vuonna päätin, että olen mieluummin koko kesän työttömänä ja pidän lomaa kuin teen kesätyöpaikassa huonoimmat vuorot ja kesä menisi vain työn merkeissä.
|
http://leevuska.vuodatus.net/
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
Peppi 11/2006 & Leevi 12/2007 |
|
|
Tuntuu jotenkin hassulta, että toisilla natsaa nuo työhommat ja toisilla ei meinaa millään löytyä... Mulla on kyllä ollut aikuisiällä hyvin töitä. Tässä itseasiassa pari vuotta jo painanut kahta hommaa, kun koulunkäynti väheni. Kyllä se helpottaa kun on vakipaikka ja säännölliset tulot eli onnea myös mun puolesta Saanan pesueelle
Mäkin olen ollut koulunkäyntiavustajana , mutta ala-asteella (työmarkkinatuen voimin kylläkin kun työkokemuspisteitä keräsin). Tuli silloin käytyä pari päivää tuuraamassa liikunnan lehtoria lukion ja yläasteenkin puolella (jopa ihan kunnon palkalla). Tuosta on muutama vuosi aikaa, niin oli aika hassua opettaa esim. terveystietoa itseään vain muutamaa vuotta nuoremmille 
|
"Labrott" Aatu 3/2006 |
|
|
No musta on outoa, että naapurikaupunkien välillä on niin suuret erot käytännöissä. Toisaalla jatketaan työsuhteita kesän yli, joka on tosi hieno juttu ja taas täällä missä olen niin säästetään kaikessa eli kaikki "ylimääräinen" ulos heti kun mahdollista. Tällanen kesäksi lomauttaminen oli ihan uutta mulle viime keväänä, mutta lyhyemmän työmatkan takia tuli joskus vaihdettua työpaikkaa ja tavallaan menetettyä hyvä työsuhde. Kärsitään nyt sitten omasta tyhmyydestä ja ammatinvalinnan huonoista puolista 
|
http://leevuska.vuodatus.net/
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
Peppi 11/2006 & Leevi 12/2007 |
|
|
Minna ja Aatu: Tuosta on muutama vuosi aikaa, niin oli aika hassua opettaa esim. terveystietoa itseään vain muutamaa vuotta nuoremmille
Tähän on joutunut totuttautumaan itsekin, kun oon lähinnä ammattikoulussa open sijaisuuksia tehnyt. Tälläkin hetkellä mulla on oppilaita, jotka ovat mua vanhempia tai vain vähän nuorempia. Suurimpaan osaan mulla on kuitenkin kuutisen vuotta ikäeroa.
|
|
|
No nyt kulkee ku hirvellä...
Lunta tulee taivaan täydeltä, hammasta särkee ja järjetön hammaslääkäripelko (pakko soittaa aika...käääk!!!), nenä meni tukkoon (apteekkiin hakemaan jotain sumutetta) ja mitä vielä...päivä on vasta alussa, nyt ei oikein huvita mikään...Nyt jos joku tulee aukomaan miulle päätä päin naamaa, niin .
|
|
|
Kurkku kipuisena minäkin täällä odottelen, että pääsis töihin. Onneks ei ole paljoa puhumista tänään, kun opiskelijat kirjoittavat kirjoitelmaa.
|
|
|
Ei @£$¤\$%! Mää en kestä. Mun tietotekniikanlopputyö, jonka sain viimekerralla hyvälle mallille ei olekkaan tallentunut tälle koneelle! Tänään pitäs olla puolentoistatunninpäästä valmiina tää, ja mulla ei oo mittää. Tekis mieli heittää tää kone tosta ikkunasta pihalle......
|
|
|
|
Huomiselle sain peruutusajan hampilääkäriin...ja hammassärky loppu ku seinään . No mut anyways mie meen huomenna kitutuoliin. Ilmotin jo soittaessani, että oon sitten hammaslääkärikammoinen sanan varsinaisessa merkityksessä. Sovittiin, että meen jo tuntia ennen varsinaista aikaa ja katellaan, miten miut rauhotettas. Tosin taitaa käydä niin, että huomenna ei vielä tehdä varsinaisesti mitään, kun tykyttelee tuo hampaan ympäristö sydämenlyöntien tahtiin. Taitaa olla niin tulehtunut, että joutuu varmaan vetämään antibioottia ensin pohjalle. Oon kyllä omin luvin syöny tässä jo muutaman vuorokauden pitkävaikutteisia kipulääkkeitä (jotka kyllä on määrätty ihan muihin kipuihin, shame on me).
|
|
|
Voi ei Nappi!!! Miten nyt? Oliko se kuinka pitkä työ? Mun kaverille kävi lähihoitajakoulussa samalla tavalla kaks päivää ennen palautuspäivää ja niin se sitten väänsi parissa yössä uuden työn 
|
|
|
Tuon takia me tallennettiin aina myös muistitikulle Voimia uuden kyhäämiseen, teet siitä entistä paremman 
|
Sitä saa mitä tilaa. |
|
|
^Mie kans kandia vääntäessäni tallensin sen aina koneelle, tikulle ja vielä sähköpostiin liitteeksi.
|
|
|
Nappi: auts, tuo on just pahinta mitä voi sattua..
Saana: Tuo sähköpostin liite on muuten hyvä idea. Pitää laittaa tuo korvan taakse nyt koulun penkille palatessani.. 
|
Albert Camus |
|
|
Musta tuli ylioppilas!!! 
|
Kifu <3 Rosca <3 Jusu <3 Kiki |
|
|
Onnittelut uudelle valkolakille .
|
|
|
Onnea Hennna!
|
|
|
hennna: Musta tuli ylioppilas!!!
Onnea!
Voi kuule, minäkin muistan vielä sen ajan kahdeksan vuotta sitten, kun sain sen valkolakin. Lukioaikana en kertaakaan tehnyt tehtäviä, lusmusin monia viikkoja putkeen, enkä kirjoituksiinkaan avannut kirjan kirjaa. Silti läpi. 
|
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
Onnittelut täältäkin Hennnalle!
Huh...Joku kirjoittanut 9 ällää 
|
|
|
|
Suuret onnittelut valkolakista!
Se ällien kirjoittaja on varmaan vähintään avaruusolio.. 
|
Albert Camus |
|
|
Onneja ylioppilaalle
Täällä tuli eilen aamulla lunta taivaan täydeltä, yllätti totaalisesti kyllä ku just oltiin koulussa pesistä pelaamassa. Lähdin sitte kesken päivän kotiin ku kuume nousi ja tässä sitä nyt ollaan :S
|
|
|
|
Onnea onnea hennalle! 
|
<3 |
|
|
Kiitoksia
Ja TD:lle, mitkä koulukirjat?? 
|
Kifu <3 Rosca <3 Jusu <3 Kiki |
|
|
Onpa harvinaisen tylsä ilta Haluttaa siideriäki, mutta eipä oo yhtäkään...
|
|
|
Kohta pelii ! Toivottavasti saadaan edes ronssi kotia! hmhm.. kyllä tympäs eilistä matsia kattoa.. muttajoo, kyllä se venäjä voittonsa ansaitti. Murr. Ens vuona pannaan sitte paremmaksi 
|
Sitä saa mitä tilaa. |
|
|
Mie en juurikaan oo kiinnostunut jääkiekosta tai mistään muustakaan urheilusta, siis televisiosta katsottuna. Kuitenkin mua kiinnostaa aina tulokset. Eilisestä pelistäkin mulle riitti se, että mies kertoi aamulla Suomen voittaneen 
|