Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Pulinapalsta Pääsiäinen

Kirjoittaja Viesti

Mitenkäs muilla menee nämä pääsiäsipyhät? Onko perinteitä, mitä joka vuosi tehdään? Miten yleensä edes vietätte pääsäistä?

Meillä ei ole sen kummempia perinteitä. Tänä vuonna pitäisi mennä anoppilaan. Hän on jo ehtinyt suunnittelemaan ruuat ym, joten mennään aika valmiiseen pöytään. Ainut, mitä tekee joka kevät mieli on rahkapiirakka ja näin pääsiäisen kunniaksi ajattelin moisen leipoa ja ottaa mukaan.

Eilen eli Palmusunnuntaina on täällä päin ainakin virpomispäivä. Noitia ei kyllä tänä vuonna pahemmin näkynyt.

Muutamana vuonna ollaan oltu kokkoa polttamassa tädin luonna, mutta tälläkään ei ole meillä pitkään perinnettä, vaikak kait se joidenkin pääsiäiseen kuuluu. MEillä on vaan tapana enemmänkin rauhoittua paikalle ja syödä hyvin. (Taas maha sinkuu)

Allekirjoitus: Rohkeutta on tehdä se, mitä pelkää. Ei voi olla rohkeutta, jollei tunne pelkoa. Eddie Rickenbacker

Meillä ei myöskään suurempia perinnejuhlia vietetä. Lapsena virvoin ja syötiin herkut, nykyään vaan syödään ne herkut ja pääsiäsmunasiakin jo ennen ja jälkeen pääsiäisen. Kuhan rairuoho rehottaa ja maha pullottaa, niin kaikki hyvin
Hoitokoira tulee taas käymään pääsiäisenä Eipä muuta ohjelmaa.

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Me lähdetään pääsiäiseksi kavereiden kanssa mökille. Luvassa on paljon ulkoilua ja pilkkimistä. Ja mukavaa illanviettoa.

Virpojia kävi oven takana, mutta Kisun möreän vahtihaukun saattelemana juoksivat karkuun ennen kuin olisin edes ehtinyt ovelle.

Allekirjoitus: Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06

Täällä ei käyny kettään virpomassa. Riiviö kyl katseli pitkään ihmeissään kun kadulla pikkunoitia vastaan tuli. Olen huomannut muuten että nykyään meikataan/maskeerataan paljon enemmän kuin kun olin samassa iässä. Mulla ja kavereilla tosin oli vaan huivit päässä ja jotain punaa poskissa kun tuttuja kierrettiin. Niin ja tietysti kahvipannu oli kans mukana. Korit näyttäis vieneen niitten paikan nyttemmin..

Allekirjoitus: Maailma on olemassa vain sinun silmissäsi - sinun käsityksessäsi siitä.
Voit tehdä sen niin suureksi tai pieneksi kuin haluat."

Albert Camus

Mun koirat kans katto ihmeissään kun kadulla tuli kunnon noitalauma vastaan. Sysi oli vähällä ettei haukkunut, vaikka en edes muista, millon viimeks haukku.

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Me lähetään Pääsiäiseksi etelään mun äidin luo, to-pe yönä ajetaan alas ja ma-ti yönä ylös, yht. 1700km. Maanantaina on siskonpojan ristiäiset ja mun mies on kummina. Pitäs varmaan koittaa ympätä johonkin väliin muutama miitti nettituttujen kanssa, sekä visiteerata sukulaisia yms. Joo, eli meikäläisellä kauhea ressi. Sama juttu joka kerta. Nyt olis vielä Hesassa American Car Show, jonne ukko haluais mennä ja mun äiti miesystävänsä kanssa on myös menossa, eli sinnekin pitäis revetä. Jännä nähä mitenkä taas aikataulut kusee.

Allekirjoitus: "Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3

Niin... ja niistä perinteistä. Yläaste ikään asti käytiin virpomassa, vasta siis oikeana Pääsisäisenä (lankalauantai?), ei nyt tänä vkl niin kuin suurimmalla osalla ilmeisesti on tapana. Su-ma välisenä yönä kävi aina Pääsiäis-kukko munimassa suklaamunia hattuun, kun sen oli illalla laittanut sängyn jalkopäähän tai viereen. Meillä myös maalattiin keitettyjä kananmunia, vesiväreillä, vahakynillä tms. ja äiti myös värjäsi munia keittämällä ne sipulinkuorilla maustetussa vedessä, niistä tuli keltaisia.

Allekirjoitus: "Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3

Ei ole meilläkään mitään kummempia perinteitä. Tänä vuonna ei ees noidat uskaltautunu virpomaan, siitä pidin minä hullun vahtikoirani kanssa huolen <3 noei, en mä oikeesti ymmärrä miks kaikki lapset pelkää mua
Kaikki meidän perheessä ollaan uskonnollisesti sitoutumattomia, joten siltäkään kannalta ei pääsiäinen merkitse mitään. Onhan se mukava ku saa koulusta lomaa..

Allekirjoitus:

Ei täälläkään ole sen juurikaan perinteitä. Virpojia käy kyllä =)
Nyt oli tarkoitus mennä jonnekkin kylpylään pariksi yöksi, mutta ajateltiin siirtää se kesään ja käydä sitten viikon verran Kuopiossa, Rauhalahessa.

Allekirjoitus: <3

Pääsiäis terveiset Topilta palstalaisille
Topin pääsiäinen

Allekirjoitus: T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :)

Oiiii, ihana Topi

Meillä Netta pelkää suklaamunia! Heiluttelin sen nokan eessä ja heitin sen sille nii Netta tippu sängystä

Allekirjoitus: Jonkun mielestä et ehkä ole minkään arvoinen,
mutta koirallesi sinä olet koko maailman keskipiste.

Sulonen Topi. hyvää pääsiäistä täältäki kaikille palstalaisille.

Allekirjoitus: JaNNu + karvakorvat

Ei meillä enää mitää perinteitä oo. Kotona ku vielä asu ni käytiin mummolassa syömässä ja kakarana tietty myös virvottiin Nyt pääsiäinen meni pentukoulussa, ulkoillessa ja tietty suklaata ahmiessa (tekee hyvää laihutukselle ) Meille ei moni trullikaan uskaltautunut, asutaan niin "pahamaineisella" alueella. En itsekkään yksin lastani näihin kerrostaloihin päästäis kiertämään. Ehkä sit ens vuonna ku toi ukko ei armeijassa enää oo ni vois alkaa kehittää jotain tulevaa perinnettä...

Allekirjoitus:

Silloin kun oltiin pieniä, niin oli varmastikin enemmän niitä perinteitä. Siskon kanssa laitettiin aina sellaiset karvahatut sängyn alle ja pääsiäispupu tai -tipu kävi yön aikana jättämässä suklaamunat tms. sinne odottamaan
Virpomassa käytiin naapureille noita-asuissa. Muistelisin että vähän ujoja oltiin sinänsä ettei ihan vieraisiin paikkoihin menty virpomaan. Lähitalot vain kierrettiin. Koristeita oli myös laitettava ja rairuohoa kasvatettava. Useinmiten se ruoho vaan laitettiin kovin viime tingassa, että oli justiinsa valmiina pääsiäisenä.

Nyt aikuisena oon ollu pyhiä aika paljon töissä, ettei ole hirveitä perinteitä ehtinyt muodostumaan. Yleensä on kuitenkin ollut tapana koko perhe tehdä ruokaa ja syödä yhdessä edes jonain iltana. Ehkä ensi pääsiäisenä voisi jonkun muunkin perinteen aloittaa, niin tuntuisi enemmän pääsiäiseltä, eikä ajalta jolloin vaan ärsyttää kun on pyhiä ja kaikki kaupat on kiinni. Niin ja on itse töissä kun muut lomailee

Allekirjoitus: "Labrott" Aatu 3/2006
- Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mitä on niiden välissä, ei ole niin oleellista. -

Nykyisin perinne on lähinnä, että lähdetään pohjammaalle ja käydään molempien porukoilla. Meidän porukoiden kylällä on sitten kokkokin yleensä (tää ei taida olla joka puolella suomea perinteissä?) ja siellä käydään ihmettelemässä, jos jaksetaan. Tulihan meidät virvottua kun pikkuveli hyppäsi heti ovella vastaan risun kanssa karkkien kuvat silmissä Hane söi sitten senkin loppupeleistä.. Kersana virvottiin tietysti kaikki keltä tiedettiin, että jotain saa kävin ahneena kaverin kanssa vielä 12-vuotiaanakin ;) Me virvottiin kanssa "oikeana pääsiäisenä" kun siellä päin on tapana.

Allekirjoitus: Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi
Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 1 vierasta ja 0 jäsentä Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)