Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Kyselyt ja gallupit Koirasi oudot tavat?

Kirjoittaja Viesti

ekel: Siilin päälle pissaaminen.

Ketut saalistavat siilejä näin eli saavat siilin pallon aukeamaan sen verran, että naama tulee esiin ja siihen kiinni.

Allekirjoitus: http://remupetteri.blogspot.com/

Niin meillä taitaa koirassa olla osa siiliä. Oon kans kuullu, että kettujen tekniikka tuo on.

Allekirjoitus: Niki - Rotman tai doberweiler synt.10/2008
Älä rakasta mitään omanasi <3

Se rakastaa nenäliinoja ja tennispalloja. Nenäliinat se ryöstää pöydältä heti, kun silmä välttää aina ja poikkeuksetta. Sitte se repii ne olohuoneen latialle ja ilonen ku mikä.

Edellisen koiran kanssa meillä oli tapana jutella illalla nukkumaan mennessä päivän tapahtumista (siis että kummallako oli omituisia tapoja ) Kun sammutin valot niin Lady äännähti sellaisen hyrinän ja piippauksen välimuodon ja sille piti vastata tai muuten se tönäisi kuonolla tai lämppäsi tassulla. Joskus meni varttikin, että se oli saanut kaikki kerrotuksi ja pääsi unen päästä kiinni.

Tellusta en ole huomannut omituisia tapoja... mistä se mahtaa johtua...

Allekirjoitus: Koiran paras ystävä on hyvin opetettu emäntä.

Onko muuten kenelläkään muulla tällaista, että ihmisen pitää pidellä luuta silloin kun koira sitä syö? En ole nähnyt muiden koirien harrastavan omistajansa kanssa tätä idioottimaisuutta. Tuli vaan mieleen, että meillä ainakin se on ihan normaalia, että hane tuo luita ihan sitä varten, että pidäppäs ukko/akka kiinni että saa kunnolla tätä jyrsittyä. Paljon mieluisampaa tuntuu olevan syödä kuivia nahkaluitakin, kun pidellään kiinni toisesta päästä.
Avo sanoi, että heidän edesmenneellä lapinkoiralla oli sama tapa, mutten asiaa ole koskaan päässyt todistamaan.

Allekirjoitus: Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi

Butter, täällä on sama tapa koiralla. Vitsillä olen heittänyt, että pitäs ostaa joululahjaksi sille luunpidiketeline Epäilen, etä tu tapa johtuu siitä, että pentuaikana olen pitänyt luusta kiinni, kun toinen jyrsii. Opeteltu rauhallista luun syöntiä. Nykyään loukkaantuu (selvästi osittaa kyllä nämä tunteet), jos ei pidä luusta kiinni..

Allekirjoitus: Rohkeutta on tehdä se, mitä pelkää. Ei voi olla rohkeutta, jollei tunne pelkoa. Eddie Rickenbacker

Butter: meillä on sama. Johtuu siitä, että pentuna opetin koiralle että minun luonani se saa syödä turvassa muilta koirilta. Ja opetin myös, että on kannattavaa luopua herkuistaan minulle, niistä ei tarvitse rähistä. Sekä, että luutakin pitää noutaa käskettäessä. Tuloksena se, että Sysi tykkää, kun pidän kiinni sen luusta tai leikin sen kanssa luulla. Jos istun lattialle, tuo luun mulle ja alkaa järsiä, mutta jos puuhailen muuta niin tyytyy itse tekemään työt.

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Sysillä ei hirveästi outoja itseopittuja tapoja ole. Ehkä hepulit aina uinnin tai kastumisen jälkeen (jos sallin, yleensä kyllä koska hauskan näköistä), ja aamu sekä iltaörinät eli kierii matolla. Sekä aamulla tulee viereen kellimään vaikka yön olisi nukkunut viileässä. Ja se, että kun sen päästää pihalle tarpeilleen, se tulee itse aina ovelle oottamaan että pääsis sisään.

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Butter: myös meillä tykkää että pidetään kiinni luusta, tosin lähinnä noista nahkaluista, ei niinkään aidoista. Kun antaa camolle luun, se öristelee innoissaan ja käy näyttämässä jokaiselle ihmiselle että kattokees mikä mulla on! örörör!
seuraavaksi alkaa piilotus..juostaan hhuoneesta toiseen ja etsitään piiloa..saattaa mennä kauankin ennenkun sopiva löytyy, ja sinne sitten kaivetaan ja kuonolla peitellään hyvin piiloon.
kunhan luu on "muhinut" piilossaan jonkun tovin, aletaan vasta syömään..silloin yleensä tuo joko minulle tai avolle luuta, että pidelkää..hetken kun pitelee ja herra pääsee ikäänkuin syömisen makuun reuhtasee luun itselleen ja vetäytyy jonnekin sitä jäytämään.

Allekirjoitus: Camo - Partacollie/Pinseri/Rottweiler Mix. 18.7.06 - 15.2.2010

butter
Täällä kanssa, omistaja on hyötykäytössä iltaisin kun katsotaan telkkaria lattialla. Sitten jos en tajua sitä itse kääntää sopivasti niin pitää tassuilla vähän opastaa tyhmää omistajaa

Taitaa olla näistä kommenteista päätellen aika yleistä

Oltiin päivä maalla ja nuca pääsi leikkimään vanhaherra mäyräkoiran kanssa. Kun herra yritti päästä takapäätä nuoleskelemaan niin nuca hyppäs ilmaan ja kiepsas peräpään pois ulottuvilta, hirmu vauhdilla Hauska oli seurata, hirmu vauhdissakin se sen teki ettei pääse papparainen liikaa kiinni perskarvoihin.

Allekirjoitus:

Hmm, mitäköhän outoja tapoja tolla mun otuksella ois... No ainakin se, että se tappaa namit AINA ennen kun syö. Eli kun sille antaa namin, se vie sen olohuoneeseen ja sitten murisee sille ja haukkuu sille ja tökkii sitä etujaloillaan... Sitten on matot ja kaikki rullalla. Sitten kun nami on kuollut, Fox voi syödä sen Tuokin kyllä vähän riippuu namista, kaikkia ei tarvitse tappaa, mutta suurin osa tarvitsee.
Sitten Fox syö mun varpaita Kun makoilen peiton alla ja liikuttelen varpaitani siellä, Fox päättää napata ne ja järsii niitä, ei kovaa mutta kuitenkin ;D Eikä lopeta ennen kun kieltää. Se myös kirputtaa niskat ja nuolee korvat, ihme tyyppi.
Nyt ei tuu heti mieleen muuta, mutta varmasti niitä muitakin hassuja tapoja on vaikka kuinka :P

Allekirjoitus:

Meillä Kessu tulee monesti röyhtäsemään kiitokseksi ruuasta
Sitten jos se pierasee, se rupeaa tutkimaan takapäätään, että "Mikäs ääni se oli?"
Tuo ei myöskään koskekkaan luuhun, jos siitä ei piä kiinni. Oli monta viikkoa, ettei syöny yhtään luuta, meinasin jo nakata pois, kunnes sitten yks ilta pidin siitä kiinni, että Kessu sai kunnolla järsiä. No sen aikaa se sitä luuta söi, ku minä pidin siitä kiinni...
Jos Kessu haluaa rapsutuksia (melkein aina) se laittaa pään ihanasti vaikka sun jalalle, jos istut. Tai sohvalle viereen tai aamulla sängynreunalle. Ei voi olla rapsuttamatta ku se on niiin sulonen Kattoo vielä oikein silleen kulmien alta, että "silittäisit nyt minua"
Sitten Kessu tuo monesti jotain kiellettyä vaan mun eteen.. Esim. sukkiin poika ei sais koskea (joo meillä ei pyykkikone syö sukkia, vaan Kessu on piilottanu ne johki). Sitten se tuo makuuhuoneesta olohuoneeseen, missä ollaan ja tiputtaa siihen mun viereen. Totta se yrittää opettaa mut viemään likaset sukat heti sängyn vierestä pesuun
Mitäköhän muuta. No tänään sillä vissiin vähä väsytti, ku koitin opettaa sen menemään jalkojen välissä kaheksikkoa. Innoissani kannustin "hyvä hyvä kierrä", ni poika pistää kylelleen maate siihen mun jalkojen välliin, ei voinu ku nauraa... Jatkettiin harjottelua sitten vähä myöhemmin

Allekirjoitus:

Meillä yksi outo tapa on sellainen, että jos esim. kuka tahansa ihminen pitää toista jalkaa toisen päällä, niin Laika tulee sen jalkaterän ylle seisomaan niin, että jalkaterä koskettaa joko sen mahaa tai vehjettä Ja se tekee sitä ihan aina, ihan kaikille. Se vaan tulee siihen seisomaan ja tykkää vielä monesti siitä, että jos jalalla rapsuttaa mahaa.

Sitten usein tulee eteen istumaan ja jos kädessä on esim. kännykkä tai kaukosäädin tms. niin Laika nostaa jomman kumman tassun kädelle ja vetää kättä itseensä päin. Koskaan se ei tietenkään saan siitä kädestä mitään itselleen, enkä usko että se sitä vaatiikaan, tulee vain katsomaan että "mitäs sulla on siinä".

Sitten aina illalla ja aamulla (ja aina!) Laika tulee sängyn reunalle "leukailemaan". Se on jo tavallisen sängyn korkuinen, niin se aina laskee pään alas siihen reunalle ja tuijottaa. Illalla kun ruvetaan nukkumaan niin se saattaa tulla vaan siihen tuijottamaan ja eka käy miehen puolella, sitten minun puolella, sitten taas miehen, minun jne.

Mitähän muuta, ihania juttuja kaikilla kyllä Kuoppaa kaivaessa pitää önistä, murista ja joskus jopa haukkua (muutenhan Laika ei haukukaan) ja se aina itsekin säikähtää itseään kun siltä pääsee haukku ja sitten se katselee ympärillee, että kuka haukkui

Allekirjoitus: "Koiraasi huutelit, sudet sinulle vastasivat"
-Collie/Kultainennoutaja-karjalankarhukoira/saksanseisoja Laika s. 11.04.09

Tiinani: Meillä Kessu tulee monesti röyhtäsemään kiitokseksi ruuasta
Sitten jos se pierasee, se rupeaa tutkimaan takapäätään, että "Mikäs ääni se oli?"

meillä aivan samat jutut..aina tullaan söymisen jälkeen luokse etteen seisomaan, haetaan katsekontakti ja röyhtäistään kyllä se on ihanaa, varsin hyvät tavat jätkällä

pieruihin pätee sama, unissaan jos pieraisee, havahtuu siihen ja alkaa haistelemaan takapäätään pää kenossa, että mikä ihme toi on?! :P

Camo: pieruihin pätee sama, unissaan jos pieraisee, havahtuu siihen ja alkaa haistelemaan takapäätään pää kenossa, että mikä ihme toi on?! :P
Meillä katotaan pierun jälkeen omistajaa, "miksi sä pierekelet?"

ekel: Meillä katotaan pierun jälkeen omistajaa, "miksi sä pierekelet?"
Meillä taas ei edes huomata millon päästelee, millon vaan missä vaan

Allekirjoitus: "Koiraasi huutelit, sudet sinulle vastasivat"
-Collie/Kultainennoutaja-karjalankarhukoira/saksanseisoja Laika s. 11.04.09

Tolla uudella kaverilla ei vielä niin hirveästi kummia tapoja ole. Kyllä ne luonteen piirteet siitä varmaan pikkuhiljaa kehittyy Ainoa on, että sillä on tosi erikoinen itseilmaisun ääni. Se on jotain staffin ja ajokoiran ääntelyn väliltä. Hirmu monimuotoinen välillä haukun tapainen ujellus Haukkua se ei osaa vielä niinkun koirat yleensä haukkuu

Meidän belggari neidillä kuitenkin on sellainen tapa, että kun istuu jossain sohvalla sillai et polvet on koukussa eikä ihan oo siellä syvällä sohvalla niin Iida tulee ja pistää pään polvien väliin ja sitten sen niskaa pitää "hieroa" rapsuttaa ja jos lopettaa liian aikaisin niin se nostaa vähän päätä ja laittaa pään uudelleen tai se jää vain siihen odottelemaan, että jatkappas nyt

Allekirjoitus: s. 17.4.2000 Iida, belgianpaimenkoira groenendael
s. 20.8.2009 Rumba, sekarotuinen (i. amstaffimix e.ajokoiramix)
Muistoissa Wenla, 1.4.2002-15.10.2009 bpk groenendael

Ensi lume tullen alkaa talven ihanin harrastus Lumessa pyöriminen ja mäenlasku! Miten pieni nyppylä vaan, niin siitä pitää laskea etutassut edessä ja tiputella edessään lumipalloja.. lenkillä ei pääse eteenpäin kun toinen haluaa joka mutkassa kieriä ja möyriä lumessa

Nunnu on perinyt edeltäjiensä, malamuuttien nautinnon lumeen Harmi vaan kun ei turkki anna periksi yltäkylläiselle lumessa peuhaamiselle.. koiruus kun on pyörimisen ja hankijuoksun jälkeen aivan täynnä lunta, hyvä että kävelemään pääsee

Allekirjoitus:

Yuki saa raivarin joka aamu kun herätyskello soi ja jos ei samassa sekunnissa emäntä nouse sängystä ylös. Alkaa jumalaton haukkumisen, ulinan ja murinan sekoitus. Tämä on erittäin harmittavaa jos herätys unohtuu vklopuksi päälle.

Asutaan kerrostalon alimmassa kerroksessa mutta huoneiston ovelta ulko-ovelle on silti n.7 rappusta. Koska Yuki on vielä niin pieni niin ei anneta mennä rappusia olleskaan. Noh, nyt se on sen sit honannu ettei hänen tarvii rappusia mennä, vaan hänet kannetaan. Joka kerta kun tulee rappuset vastaan niin hän iskee perseen tantereeseen ja kun kumarrun Yukin ylle, se noustaa etujalat ilmaan ja nöksöttää siinä kun mikäkin mangusti, että "Kanna minut, ole ystävällinen."

12 viikon ikään mennessä nuo tavat on noussu esille.

muoksis: Imeskelee myös huuliaan, ne kun tuppaa olemaan niin löysät. Karmee maiskutus kuuluu. Monesti oon luullu et "TAAS se syö jotain!" ja menny sorkkimaan sen kurkkuun, mut huuliaanhan se vaan on imeksiny.

Allekirjoitus: Yuki s. 30/08/2009
i. Valkoinenpaimenkoira/Englanninspringerspanieli
e. S.Ajokoira/Norjanharmaa hirvikoira/Kultainennoutaja

Petsie: essimaria, löytyypi kaikista miun ötököistä kuvia sieltä sitten, jos jotakuta kiinnostaa.

Uusin hullutus on vinkulelu, joka siis itsessään on valtavan mielenkiintoinen, mutta PELOTTAVA
siihen ei voi koskea, koska sehän vinkuu. sitä voi katsella pää kenossa vähän joka kulmalta, ja jos aivan villiksi heittäytyy niin sitä jopa uskaltaa tassulla vähän tökätä.

huomattiinpa tuossa yksi ilta vahingossa telkkaria katsoessamme, että herra huomionkipeä oli käynyt varastamassa makkarista villasukat suuhunsa (jälleen kerran)..otin sukat pois ja ajattelin kokeilla, mitähän tapahtuu jos laitan villasukat sen karmivan vinkulelun päälle.. sukkafetissi-herrahan sekosi aivan totaalisesti ja otti lelun suuhunsa ja alkoi vingutta ja riehua kuin heikkopäinen siihen saakka kunnes sukat lähtivät lelun päältä pois, sillä sekunnilla lelu muuttui taas kaaauhean pelottavaksi

kuvattiin videopätkääkin tästä toiminnasta, täytyy katsoa jos sen saisi tähän vielä liitettyä kun mies tulee kotiin

Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 1 vierasta ja 1 jäsentä (Jemina) Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)