| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Mikä nimeksi kahden ja puolen viikon päästä kotiutuvalle "pikku"pojalle? Tarvitsen apua tän kanssa Ja please älkää laittako sitä nimipäiväkalenteria, luin sen jo, enkä saanut siitä muuta irti kuin päänsäryn.. Nelikirjaimista nimeä yritän keksiä, mikä ei olis liian tavallinen.. ja sopis poitsuun.. Poika on 3/8 rottweiler, 3/8 saksanpaimenkoira, 1/8 collie ja 1/8 isovillakoira.. ;D Eli kasvaa noin 40-50 kiloiseksi pihavahdiksi Hallitsevina piirteinä koirassa on rotikka, on rotikan kokoinen, näköinen ja pääasiassa värinenkin. Karva vain on huomattavsti pidempää ja paksumpaa (jopa villaisaa). Eli todella komea poika siitä on kasvamassa ;) Nyt koiran ulkonäkö on jo piirtynyt teidän mieliin ja voitte auttaa minua nimen keksimisessä! Eikö vaan? Hienoa, innolla odotan ehdotuksianne! ;)
|
| Allekirjoitus: |
*Luca* *Nasu* |
|
|
Vau, komea koiruus varmaan tulossa.
Näin äkkiä ei mitään hyvää nimeä voi keksiä.. Käyn sitte kirjottelemassa tänne jos tulee mieleen 
|
|
|
|
Miten olis Onni? Tai Into?
Onni oli yks ehdotus silloin ku meijän pojalle yritin keksiä nimeä, sitte pojasta tuli
Pate
Onnea teille!
|
|
|
|
Hmm.. Tällä hetkellä mielessä olis sellaisia kuin Tico, Nasu, Deni.. Miltä kuulostais? Äijä tuolta hihkas että Iivo.. Tiedä sitten.. MITEN MALTTAA ODOTTAA?! Odottavan aika on pitkä.. Meillä on tässä häätkin vielä ennen koiran hakua (omat häät siis) ja sulho vihjailee, että odotan enemmän koiraa kuin omia häitäni.. Kävin tänää ostaa koirakirjan (ihan etteikö ennestään olisi) ja pannan ja hihnan.. *innoissaanko* Kiva alkaa kunnolla valmistella pennun kotiutumsta.. Kirjoitelkaa, mukavampi sit käydä katsomas onko vastauksia tullu (vartin välein kun kuitenkin käy )
|
*Luca* *Nasu* |
|
|
Tico on noista ehdotuksista mun mielestä paras.. Sitä harkittiin edelliselle koiralle mekin
Ei sitten missään nimessä Rokia. Rokeja ja Rockyjä on jo ihan tarpeeksi ;)
Tulee mieleen vaan Masi, mutta se taitaa olla vähä liian nynny nimi kuten oman koiranikin nimi Sulo. Sulo on kans hirmu yleinen että ei sitäkään kannata jos vähä erikoisempaa hakee..
|
|
|
|
Ronttu tai Renttu tuli heti mieleen. Jytkykin on ihan hauska nimi. Varsinkin jos tulee kasvamaan niinkin isoksi kuin kuvailit. 
|
Maailma on olemassa vain sinun silmissäsi - sinun käsityksessäsi siitä.
Voit tehdä sen niin suureksi tai pieneksi kuin haluat."
Albert Camus |
|
|
Hmm... Itellä tulee mieleen Roni, Raxu, Tino ja Maxi. Tuon kokosella ja näkösellä koirala kun pitää kuitenki olla itseään kuvaava nimi, tuosta Tico:sta tulee mieleen vaan kaverin perhoskoira.. 
|
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole" |
|
|
Itselle tuli mieleen Luca.
|
http://leevuska.vuodatus.net/
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
Peppi 11/2006 & Leevi 12/2007 |
|
|
Heippa taas! Joo, ei mitää suloa tai rockya, niitä on tutuillakin.. ja tosi yleisiä.. Luca kuulostaa hyvältä, se ehdottomasti lähtee harkinta listalle! Vai tulee ticosta mieleen perhoskoira..no ehkä kieltämättä itselläkin nyt kun tämä mielikuva on päähäni tuotu Eli nyt listalla on sitten, Nasu, Deni ja Luca.. Onko muuten Deni teidän mielestä tytön vai pojan nimi? 
|
*Luca* *Nasu* |
|
|
Minusta Tico on noista paras juuri siksi, että se kuulostaa ehkä enemmän pikkukoiralta. Mutta meillä onkin vähän erikoinen nimimaku, kun oma koira on Kisu. Muita ehdotuksia: Vili, Nökö, Naku, Taku, Pepe, Laku, Takku, Aapo, Kaapo.
|
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Deni nimen antaisin minä ainakin ennemmin urokselle mitä nartulle. Mulla itellä ei onneksi ole mitän ongelmia ton nimien keksimisen kans sit seuraavalle koiralle. Nimi on pätetty jo aikaa sitten.. 
|
|
|
Hei vaan jälleen.. Mikäs teidän koiran nimeksi sitten tulee? Jos saa udella.. ;) Nyt alkaa näyttää kovasti siltä, että poitsusta tulee Luca! Jos ei joku sitten repäse ja keksi jotain aivan mieletöntä nimeä.. 
|
*Luca* *Nasu* |
|
|
Retu
Pomo
Jyry
Ringo
Nikke
Aku
Tahvo
Roti
Roope
Rolle
Remu
Ralli
Nalli
Niitti
Nuka
Naskali
|
Elvis - jämtlanninpystykorva & suomenlapinkoira
Bella - kultainennoutaja, labradorinnoutaja & berninpaimenkoira
+ maatiaismirrit |
|
|
Itelle tulee mieleen et teidän koira vois näyttää Turolta. Luca on kyllä hurjan hyvä nimi...ite vaan vierastan hiuka tollasii tavallaan erikoisia...
Deni, Tico ja Nasu kuulosti kaikki sellasilta lössykkänimiltä.
Itellä mielessä (joskus satojen vuosien päästä) tulevalle koiralle nimeksi
Turo
Sake
Jysky(tulee väistämättä mieleen hirvikoira mut hauska nimi)
Retku
Rontti
Pepsi, Maxi ja Jaffa.(hih)
Noista nimistä tulee mieleen sellane iso jämy koira. Viimeset kolme on sellasia hassuttelunimiä jotka vois antaa jollekki keskikokoselle-pienelle honkottajalle. =P
|
sakemanni-suursnautseri Wilma |
|
|
Mun seuraavan koiran nimeksi tulee Ramses jos se on uros tai Isis jos se on narttu.. Mulle ku tulee seuraavaksi faaraokoira, joten nimi tulee luonnollisesti egyptin jumalilta tai faaraoilta. 
|
|
|
VAHTI!
mun seuraavasta tulee VAHTI .
Ja se on rotikka tai saksanpaimenkoira 
|
|
|
|
Mulle tuli heti ekana mieleen nimet Petu ja Retu. Mutta myös toi Luca jotenkin sopii sellaselle kuvailemallesi koiralle 
|
Koira siinä missä muutkin. |
|
|
Vaikea enää innostua mistään muusta nimestä kuin Luca, se jotenkin kolahti heti, ja kännykästä pennun kuvaa katsoessa se alkoi heti näyttää Lucalta Vaikka hyviä ehdotuksia teiltä onkin tullut.. Eilen vaan tuossa tuli mieleen, että miehen siskon koiran nimi on Laku.. Mutta tokkopa tuosta haittaa on, että nimet niin paljon toisiaan muistuttais...? Pitäisiköhän laittaa tänne kuva pennusta viiden viikon ikäisenä...? Kukaan ei varmaan haluis nähdä.. (Apua..häihinkin enää neljä yötä.. Pennun hakuun vielä 12 yötä..)
|
*Luca* *Nasu* |
|
|
OT: Miksi tuolla otsikon perässä on muuten merkki?
Onnea tulevalle rouvalle! Meillä häihin on vielä 1.5 kuukautta ;)
|
|
|
Siksi kun olin jo niin onneton, että mitään hyvää nimeä ei keksitä.. Tai mä kyllä keksin, mutta ne ei käyny miehelle.. (ja hänen mielestään sitten tietenkin toisin päin ) Kiva, että täällä on muitakin häitä odottavia Ja kiitosta vaan! Voi kai teitäkin jo onnitella.. ONNEA! 
|
*Luca* *Nasu* |
|
|
Minun mielestä Saanalla on loistava tuo KISU-niminen koiruus
Meillä on Hippu-uros, joka painoi parhaimmillaan 75kg ;)
Ensin ajattelin antaa näitä "pieniä" nimiä, mutta H:lla alkavat vei voiton. Keksikääs nyt sit seuraavalle koirallemme (narttu) kutsumanimi ;)
Perheessämme on jo Hippu ja Hilma. Helkaa ajattelin itse.... hih 
|
|
|
|
Heta!
|
|
|
|
Hedi 
|
*Luca* *Nasu* |
|
|
Hippu, Hilma ja Huli
tai
Hepo
Hani
Hassu
Helmi
Haba
Henni
|
|
|
Vaikea enää innostua mistään muusta nimestä kuin Luca, se jotenkin kolahti heti, ja kännykästä pennun kuvaa katsoessa se alkoi heti näyttää Lucalta
Mulla kävi vähän samalla tavalla, kun koiran otin. Ennenkuin Aatusta oli vielä tietoakaan, niin mietin ensin kääpiöpinserin hankintaa ja sit naurettiin, että sellaisella koiralla pitää olla sit asenne nimi ("pikku dobberi" ) Sitten tuon nykyisen ilmoitus tuli näkyville ja alkoi kummittelemaan (kumman ottaa siis?!?). Aatu on rotikan ja labbiksen sekoitus. Kaveri tuumasi, että: "siitähän tulee sitten ehdottomasti Adolf!" (kumman tahansa noista vaihtoehdoista sitten ottaisikaan) ja minähän vastasin puoliksi vitsillä: "joo, Aatu p*rk*l*!"... naureskeltiin vielä päälle. Ja kas kummaa, kun aika koitti ja tuon pikimustan otuksen näin, niin se vain näytti aivan Aatulta
Luca ainakin kuulostaa ihan hyvältä nimeltä!
|
"Labrott" Aatu 3/2006
- Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mitä on niiden välissä, ei ole niin oleellista. - |
|
|
Noo entäs Devi, Rontti tai Piki? Itse pidän kovasti Rontista 
|
Seropi Aamu :) |
|
|
Nuo oli siis heidille ^^ toki niitä saa muutkin käyttää 
|
Seropi Aamu :) |
|
|
Kiitos nimiehdotuksista
Olen itse Heidi, joten Hedi ei käy ;)
Ja Helmi on isäni koira.
Huldakin olis hyvä nimi..?? Haniakin olen miettinyt. 
|
|
|
|
Jos itselleni olisi tuloss uros pentu antaisin sen nimeksi Mörkö D
narttupennulle tosin Coco
lempparini on mörkö. <3 harmi vaan ettei urospentua ole tulossa :l
|
|
|
|
Mä antaisin varmaan, jos nyt ottaisin koiran, sille nimeksi Hakuro, Rakki tai Reika. ;P Tai Hukka <3
|
|