| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
Ensimmäinen osa
Kymmenen sivua tuli vanhassa täyteen, niin jatketaan tästä mihin jäätiin.
Away: Noniin, oli ulta tiistaina.
Turhaan, ei osannut sanoa vielä mitään.
Jonkun nestekohdan lääkäri siitä löysi, viikon päästä mennään uudestaan.
Odotus jatkuu...
|
| Allekirjoitus: |
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
Huomenna se viimein saapuu entu! Tänään vuorossa sitten talon siivoilua ja laittoa pentukuntoon eli kaiken kissaa suuremman nostamista pennun ulottumattomiin ja sähköjohtojen piilottelua 
|
|
|
|
Santtu: onnea pennusta (:
Itse kävimme tänään Venlan kanssa ultrassa, ja ei ole pentuja tulossa : / vähän harmittaa.
|
|
|
|
Kiitos onnitteluista Täällä tuo tuholainen nyt on. Ihmetyttää kun on parina aamuna tässä kerran oksentanut ennen aamupalaansa. Mutta kun muuten ruoka maistuu ja on 7 viikkoiseksi ihan riittävän pirtsakka, niin tuskinpa tuo vakavaa on
|
|
|
|
Jos oksentaa keltaista vaahtoa, on tyhjän mahan oksennusta. Eli liian tyhjäks kakrun massu päässyt.
|
Cera: Tanskandoggi-Bullmastiffi mix 11/2008
Nero: Tanskandoggi 11/2009 |
|
|
Onnea Santulle pienestä karvakasasta! 
|
Kiero Savolaenen :) |
|
|
Paljon onnea Santulle ja uudelle pikkuiselle riiviölle 
|
Camo - Partacollie/Pinseri/Rottweiler Mix. 18.7.06 - 15.2.2010 |
|
|
Muutaman tunnin päästä olis pennun hakumatka edessä.. kotia tulee valtaamaan suomenlapinkoira/pk-collie poitsu. Ei millään malttas ootella! 
|
|
|
|
Meille on tulossa viikolla 20 narttupentu, jonka emä on paimensukuinen lapinkoira ja isä luultavasti sekarotunen, jossa on pystykorvaa ja lapinkoiraa. Nimeksi tulee Niitu (saamea ja tarkoittaa niittyä). Kovasti täällä jännätään, miten tulee meidän kissan kanssa toimeen, mutta eiköhän sekin onnistu! 
|
-Minkäs rotuinen tuo teidän koira on?
-No se Mihk
-Siis mikä?
-No Mihk, Maailman IHanin Koira! ;) |
|
|
Moip!
me kävimme eilen varaamassa pennun, jotenuskallan vihdoin liittyä odottajiin!
meille tulee narttu toukokuun viimeisellä viikolla, en meinaa enää pysyä nahoissani.
vauvan isä on saksanpaimenkoira ja emässä on vaikka mitä;saksanpaimenkoiraa, rotikkaa, berniä...sulonen pikku nalle josta kasvaa luultavasti ISO.
Niituliini: meilläkin on kaksi kissaa, vähän pelottaa että kissat ei ota pentua kovinkaan innoissaan vastaan, mutta onnex on kesä tulossa niin kissat voi paeta ulos heti jos hermo menee
nimestä meillä ei meinata päästä yksimielisyyteen, miehen ehdotukset on mitä kummallisempia ja mä olen jo alkanu kutsua pentua valitsemallani nimellä mikä ei tietenkään käy miehelle vielä 4 vkoa aikaa painostaa nimi läpi
ois kivaa jos tää ketju tulis vähän aktiivisemmaksi, koiratcomissa en "uskalla" kirjoitella kun tuntuu että siellä ilmapiiri on hyvinkin nihkeä sekarotuisia kohtaan
|
|
|
|
Mitä ootte miettiny pennulle nimeksi, voidaan olla sun tukena ;)
|
Niki - Rotman tai doberweiler synt.10/2008
Älä rakasta mitään omanasi <3 |
|
|
Jee, apua kyllä kaivattais!
mä haluaisin antaa nimeksi Maisy. mies on ehdottanut Nanook, Acksunamun(elokuvasta muumio, en tiiä edes miten kirjoitetaan, tuskinpa se itekkään tietää ja nyt sen suosikki on Mutt . voi herranjestas...
Mun mies on siis britti, joten nimen pitää olla mielellään "ulkomaalainen" jotta hän pystyy sen lausumaan, suomalaiset nimet taipuu sen suussa ihan hassusti. esim Minni olisi mun toinen suosikki mutta miehen suussa se ois sit Mini.
|
|
|
|
Onnea pennusta Nimikeskustelu löytyy täältä -> http://www.sekarotuiset.net/foorumi/33_1343_0.html siellä voipi jatkaa aiheesta ja löytää ehkä vinkkejäkin 
|
T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :) |
|
|
Heissulivei kaikille.
Meikäläinen päätti liittyä, kun nyt alkaa pennun odotus . Kuukauden päästä about kotiutuu rotikan ja spk sekoitus neito, jos kaikki menee niinkuin pitää!
|
Spk/rottweiler '10
Kääpiöpinseri '06
Tiibetinspanieli '00 |
|
|
Kiva odotusseuraa! mulla niin polttelis mennä taas katsomaan pentua, miten tässä jaksaa odotella vielä 3vkoa!!
aidan rakennus on puolessa välissä ja nyt pähkäillään pitäiskö sisälle rajata sille joku oma alue. Mä tykkäisin että koira saa olla kotona ihan vapaasti, myös yksin ollessaan.Tuhojahan se varmasti pienenä tekee mutta en oikein tykkää ajatuksesta lukita pieneen tilaan
Mua jännittää myös pennun hakeminen ja ekat päivät. Mulla varmasti sydän särkyy jos se käy itkemään heti hädissään kun erotetaan emästä. ja sitte jos se kulkee ympäriinsä muita etsien ja yöllä itkee. mulle sanottiin että yöllä ei pitäis kiinnittää huomiota itkuun, onko näin?
kaikkia hermostuneita ajatuksia alkaa tulla mitä lähemmäs loppuaan odotus tulee, mutta eiköhän siitä selviä maalaisjärjellä
|
|
|
|
Juu ei mitenkää erityisesti kannata itkusta antaa huomiota. Älä esim. nosta sitä kainaloo, kun itkee, jos et aijo jatkossa antaa olla sängyssä. Peti sängyn viereen, ja käden voi vaikka laittaa alas, jos itkee. Toiset nukkuu myös pennun kanssa pari ekaa yötä lattialla, tiedä sitten onko siinäkään oikeen järkeä. Älä huoli turhaa, kyllä se siitä lähtee. Voihan olla että pentu hyvinkin reipas, ei itke pätkääkään. 
|
T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :) |
|
|
Meillä eka yö Nikin kanssa meni rauhallisesti. Nukuin käsi sängynlaidan yli ja aina, kun koira alkoi itkemään ym. niin heilautin kättä, mutta olin nukkuvinani. Toisena yönä Niki nukkui jo ilman mitään ongelmia. Niki oli kyllä ja 4 kuinen, kun tuli meille.
|
|
|
Itse olen kans tuosta ekasta yöstä samoilla linjoilla Hugen kanssa, että kannattaa nukuttaa koira paikkaan/ ohjata koira menemenään sellaiseen paikkaan nukkumaan, jossa sen toivotaan nukkuvan vastaisuudessakin. Esim. me oltiin annettu Tessan kasvattajalle yks vanhoista pyyhkeistämme kun käytiin pentua katsomassa. Kun Tessa sitten tuli meille, vietiin tämä nyt kasvattajalta haiseva pyyhe koiran pedille, joka sijaitsi olohuoneessa. Pentu sit nukkuikin olohuoneessa ihan yksin, vaikka me oltiin makkarissa
Ja vielä se, että jos koira sattuukin olemaan luonteeltaan vähän arempi, niin ei missään nimessä kannata aina paijailla kun alkaa itkemään. Se vain heikentää koiran itseluottamusta entisestään.
|
Tessa = belgianpaimenkoira + lapinkoira + bordercollie + bernhardilainen * * * "Elämä on, niin kuin sen tekee." |
|
|
Mulla on onneks nyt tässä asunnossa tää aidattu piha niin on hommat helpompaa, kun mitä olis kerrostalossa ollessa ollut . Tarviis silti vähän pistää jonnekkin vielä jotain tukkeeksi, kun toinen pikkukoira kyllä löytää tiensä portin/aidan raosta karkuun.
|
Spk/rottweiler '10
Kääpiöpinseri '06
Tiibetinspanieli '00 |
|
|
okei, kiitos vinkeistä!
Me käytiin taas tänään katsomassa Maisya. siellä ne pihalla retkotti. Typy on nyt 6-vkoa ja painaa 7kiloa. vielä kaksi viikkoa odotusta
|
|
|
|
huomenna on The Day!
nopeastihan tää odotus näin jälkikäteen aateltuna meni ;) jännittää , huominen aamu menee töissä kyllä hitaaaaasti.
onnellista odotusta kaikille
|
|
|
|
Onnea Mimi pentusesta! Kaikki lähtee varmasti hyvin käyntiin 
|
|
|
|
Onnea pennun johdosta
|
|
|
Ihan ensimmäisenä toivotan hyvää juhannusta!
Minulle saapuu pikku Tyyne- tyttö heinäkuun ekan viikon lopulla. Tyyne on cätshu, eli kääpiösnautseri-chihuahuamix ja odotankin innolla neidin luonteen kehittymistä
Monia vuosia sitten minulla oli käppänä ja ihastuin niin kovin reippaaseen ja iloiseen rotuun, mutta chikukin kiinnosti. Sitten löysin netistä ilmoituksen näiden kahden yhdistelmästä ja olin myyty!.
Otin sitten vaan yhteyttä ja parin viikon päästä menin katsomaan, kun Tyyne oli jo sen verran iso että näki maailmaa. Alunperin tytöllä oli Iines nimenä, muttei se yhtään ollut Iineksen näköinen!
Nyt on tyttö kuusviikkoinen ja puoltoista viikkoa pitäs vielä odottaa... *huoh*
Olen pariin kertaan käynyt katsomassa ja hurmaava likka tulossa kyllä. Aika rauhalliselta vaikutti, mikä on vaan hyvä kun asun yksin, niin aivan mieletön riekkuja vois olla liikaa, ei riitä aika eikä energia. Toki aika näyttää millainen helmi siitä kuoriutuu!.
Ihan ensalkuun oli tulla ongelmia, kun kaikkien mahdollisuuksien vastaisesti pääsin töihin, ja pentu on kovaa vauhtia tulossa. Tuntui ihan käsittämättömältä että pitäisin 9 tuntia pikkuista yksin, varsinkin kun yksiössäni ei oikeen ole tilaa mihin rajata pikkuvesseli, jotta se ei ehkä innostuisi tuhoamaan irtaimistoa.
Sitten luin täältä monena iltana erilaisia kokemuksia hauvan yksinolosta jo ihan pikkupentuna, eikä sydämeni tuntunut enää ihan niin raskaalta. Mutta realistisuus nosti silti päätään.. Haluan minä elää välillä myöskin työajan jälkeen, ystävien, liikuntaharrastuksen ym. vastaavan muodossa. Siksi päädyin koirapäiväkotiin muutamana päivänä viikossa. Ei ole ihan kuolemakallis, ja on tossa aika lähellä. Voin huoletta käydä vaikka salilla, tai kaupassa töiden jälkeen, tai illalla mennä jonnekin jos haluan ,kun tyttö ei ole kuitenkaan ollut päivää yksin. Yksin oloon joutuu tietty kuitenkin tottumaan, mutten tahtoisi että hauva olisi jatkuvasti yksin. Siinä ei ole mitään järkeä.
Työpaikka on kuitenkin määräaikainen, niin eiköhän me tästä selvitä.. Nyt kun saisi vain tytön kotiin!! *eimaltaodottaahymiö*
|
Ai, siis tää on Kätchu, kääpiösnautserin ja chihuahuan risteys; Tyyne Tornaado Ha Tikva <3 |
|
|
Oneksi olkoon. Toi dog-day-care on ihan hyvä homma ja pennulle on varmaan hyvä, että tottuu toisiin koiriin ja ympäristöön.
|
|
|
ekel, kiitos.
Ja totta on että toi auttaa mua just niin paljon, eikä vaan siinä ettei hauvan tartte olla yksin.
Oon muuttanut pari kk sitten ihan uuteen kaupunkiin, enkä tunne täältä kuin pari koirallista(ja koiratonta) ihmistä. Ihan tuntemattomien koirien kanssa en haluis pennun antaa hössöttää, ennenkuin rokotukset on kunnossa ja silleen. Ja just pentuna olis niin tärkeetä se kontaktien opettelu...
Olin muuten ihan äimänä, että tommosta edes on! Muualla maailmassa olen kyl kuullu, mutta että Suomessa..
Ja tässäkin kaupungissa taitaa olla kolme tai neljä!.
Ens viikolla menen taas kattomaan pikkuista, jokohan se ärhentelee ^^ ?
Kivi
|
Ai, siis tää on Kätchu, kääpiösnautserin ja chihuahuan risteys; Tyyne Tornaado Ha Tikva <3 |
|
|
Onhan turussa varmaan aika paljonkin koira menoja ylipäätään. Onhan kyseessä iso kaupunki kuitenkin.
|
|
|
Juu kyl täällä on yhtä jos toista.
|
|
|
Meille tulee kans ''pentu''. 
|
|
|
|
Tyyne on kotona!
Oli junassa tosi kiltisti ja samoin kantomatkan junalta kämpille. Nyt nukkuu puolikuollutta unta.. pitää ihan välillä kurkkia että kai se hengittää! 
|