Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Terveys Rokotuksesta

Kirjoittaja Viesti

Onko teidän seropit rokotettu?
Valitettavan usein kuulee, kuinka sekarotuiset jätetään rokottamatta..
Mielenkiinnosta kysyn, ja jos ei ole rokotettu, minkä syyn takia?

Mussulla on nyt nelosrokotteet kunnossa, rabies pistetään ensi viikolla

Allekirjoitus: seropipentu Mussu 9/06 ja berninpaimenkoirapentu Minni 8/06

Kaikki rokotukset on ja tulee olemaankin.
Mua on muuten kans kiinnostanu tää asia. Miekin oon kuullut, ettei sekarotuisia muka rokoteta, mutta silti kaikki, joilta kysyn, on rokotettu.

Allekirjoitus: Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06

Rokotukset kunnosa täälläkin. Enkä ymmärrä miksi joku jättäis rokottamatta. Ei se nyt niin kallista ole...

Allekirjoitus: "Se, jolla ei ole koskaan ollut koiraa, ei tiedä mitä on olla rakastettu." [Arthur Schopenhauer]

eihän se tosiaan kallista ole..mutta monet aattelee varmaan et sehän on sekarotunen et eihän se tarvi rokotuksia

Allekirjoitus:

eihän se tosiaan kallista ole..mutta monet aattelee varmaan et sehän on sekarotunen et eihän se tarvi rokotuksia
Mua just kiinnostaa tietää, että ajatteleeko jotkut ihmiset näin vai onko se vain legendaa...?

en usko et on legendaa..olen kuullut myös itse joittenkin ihmisten suusta sen..!!harmi kun eivät tajua

Allekirjoitus:

Tunnen muutamia ihmisiä jotka eivät rokota lainkaan sekarotuisiaan, en todellakaan ymmärrä heitä. Kai siinä on ajatuksena juuri tuo että se on vaan sekarotuinen. Jotkut näistä eivät rokota koiriaan sillä heistä on kallista ladella koiraan kalliita piikkejä (he ajattelevat ettei koira ikinä sairastu). Joillakin ei vain riitä rahat (en ymmärrä näitäkään, miksi hankkia koira jos ei ole rahaa?). Syy miksi rahat eivät riitä on usein juominen :/

Allekirjoitus: ~Se oma koira olis kiva<3

Ei kyllä ole käynyt mielessäkään jättää rokottamatta. Varsinkin kun asutaan täällä itärajalla jossa sudet jolkottelevat. Alma saanut vasta ensimmäiset rokotteet, tehoste tällä viikolla. Muistaakseni ensimmäinen käynti maksoi noin 55 €. Mitenkäs teillä päin?

Allekirjoitus:

Meillä maksoi eka penturokotus 40e ja toinen, jossa oli mukana rabies, oli 45e. Kaupungin eläinlääkärillä Oulussa käytiin.

Niinpä..tuo ei tosiaan ole legendaa, tiedän valitettavasti ihmisiä, jotka ei rokota koska koira on "vain" sekarotuinen. Meillä 4.rokotukset tuli maksamaan yht. 70e. Rabies on saamatta, kun se nykyään suositellaan laittamaan eri aikaan kuin nelosrokote. Se hinta oli tuolla lääkärissä muistaakseni 10e.

Saana: En tiiä kuin paljo saa mainostaa, mutta tuo ell missä käydään on kaikilta hinnoilta paljo halvempi kuin Oulun kaupunginell On siis yksityinen.

Tuli mieleeni että tuo isäni uusi vaimo ei tainnut rokottaa koiraansa koko tämän eliniän aikana. Koira taisi kuolla 5 -vuotiaana. Ei sitten tiedetä tarkalleen mistä se johtui, mutta koira alkoi kuulemman käyttäytymään agressiivisesti ja hyökkäävästi (yhtäkkiä tälläinen ilmeni.... puri kunnolla tätä naista) Epäiltiin että aivoissa oli kasvain kun yhtäkkiä pimahti.... Olisikohan jonkun rokotteen puuttuminen voinut aiheuttaa tämän?

Mielestäni koiran, seka-tai puhdasrotuisen, rokotukset on hoidettava kuntoon, jotta voi kutsua itseään vastuuntuntoiseksi koiranomistajaksi. Hiskin rokotukset ovat maksaneet 45-48 e. Käymme Tampereen Raholassa yksityisellä ja siellä saa todella hyvää palvelua ja asiantuntevaa apua. Meidän eläinlääkärimme pysyy samana koko Hiskin eliniän.

Allekirjoitus: "Sudet ovat koirien veljiä, tunnen itsessäni suden."
-Surku-koira, Muumilaakson tarinat-

Mielestäni koiran, seka-tai puhdasrotuisen, rokotukset on hoidettava kuntoon, jotta voi kutsua itseään vastuuntuntoiseksi koiranomistajaksi

Asiaa!

Meillä on aina ollut itsestään selvää, että "lapset" saavat kaikki suojaavat rokotteet.
On kuitenkin niitä vanhempia ihmisiä, jotka ottavat itselleen kaverin, mutta joilla ei yksinkertaisesti ole hajuakaan rokotuksista. Oma mummoni oli ihan hölmönä, kun kysyttiin, onko Jempu ( sekarotuinen ajokoira) rokotettu. Sanoi, että ei kukaan sanonut sellaisesta mitään ja, ei kun pikapikaa koira piikille.

Allekirjoitus: Ainoa, joka aina kotiin tultua ottaa sinut riemulla vastaan, on oma ikävöivä koirasi.

Saana: En tiiä kuin paljo saa mainostaa, mutta tuo ell missä käydään on kaikilta hinnoilta paljo halvempi kuin Oulun kaupunginell On siis yksityinen.
öö... saa kai täällä sen mainita? Käynpä ettiin sääntölistaa.

Ja... eiku Mussu , ei lue säännöissä mitään, minkä perusteella et voisi kertoa käyttämääsi eläinlekuripaikkaa. Lääkärin nimeä varmaan ei kannata sanoa, mutta siis paikan voit mainita. Mie oletin vain, että kaupungin ell ois halvin, mutta kiva tietää, että on vieläkin halvempi!

Googletappa Eläinlääkäri L.O niin tuleepi ensimmäisenä
Lisäksi tuolta saa aivan mahtavaa palvelua!

Kyllä mä ainakin rokotutan! Ja Elfina sai muuten rabieksen muiden kanssa samaan aikaan, ei tullut mitään

Allekirjoitus:

Kyllä on tullu rokotettua ja sirutettua oma koira.Mun mielestä oli koira puhdas tai sekarotuinen niin on se jo koiran terveyden kannalta viisasta rokottaa.Kyllä ne taudit tarttuu sekarotuisiinkin!Ja sitäpaitsi jos koiralla meinaa kisailla, sillä pitää olla rokotukset kunnossa ja sen täytyy olla tunnistusmerkitty...Yleensähän jo mätsäreissä kysellään rokotuksia,puhumattakaan virallisista kilpailuista.Ja tuo koiran siruttaminenkin on mielestäni ihan järkevää, koska jos koira katoaa ja sen joku löytää, voidaan siltä katsoa onko sillä siru ja jos on niin omistaja löytyy helposti.

Allekirjoitus: Me kaksi..

Taitaa mennä vähän aiheen ohi, mut mitä tuo siruttaminen suurinpiirtein maksaa? Kun sitä olen kanssa miettinyt...

Allekirjoitus:

^Olisin itsekin kiinnostunut siruttamisesta, joten tuo kysymys kiinnostaa minuakin!

Minulle on ollut itsestäänselvyys rokottaa koira. Sillä ei ole mitään väliä, onko puhdasrotuinen vai seropi, koiria ne ovat molemmat!! Joten rotuun katsomatta rokotukset täytyy hoitaa, sehä on koiran parhaaksi!! Assukin sai rabieksen samaan syssyyn muitten kanssa, eikä mitään oireita tai ongelmia tullut Tuskinpa vaihdetaan nykyistä eläinlääkäriä, sillä palvelu on erittäin ystävällistä ja loistavaa suorastaan erittäin ihania ihmisiä Hirveästi en ole tuota hintavertailua tehnyt, minulle on kuitenkin tärkeämpää hyvä hoito ja luotettava eläinlääkäri kuin hinta.

Allekirjoitus: Mitä elämä olisi ilman uskollisinta ystävää?

^Kun lueskelin teidän toisten maksamia hintoja rokotuksista, niin täytyypi sanoa, että täällä Lappeenrannassa hinnat pyörii samoilla nurkilla, 45-50e/rokotus.

Allekirjoitus: Mitä elämä olisi ilman uskollisinta ystävää?

Ullis asutaan samassa kaupungissa

Allekirjoitus:

Meillä on ollut itsestäänselvyys että kaikki koirat rokotetaan. Nellille olen ajatellut laittaa sirunkin, Cirulla se jo onkin.. En tiedä sirun hintaluokkaa, koska kasvattaja maksoi sen puolestani (olin hänellä töissä).. Ja taisipa se maksaa 3 ensimmäistä rokotustakin..
Se siru on kyllä joskus erittäin tarpeen..Tuttavani saivat metsästyskoiransa takaisin vuoden päästä katoamisesta. Koira oli ollu karannut Venäjälle metsästysretkellä ja elellyt siellä vuoden, sillä oli uusi kaulapantakin.. Sitten koira oli ilmeisesti tullut Suomen rajalle ja rajalta se toimitettiin Suomeen löytöeläintarhaan (samaiseen paikkaan, missä minä olin töissä). Siellä sitten saatiin sirun avulla tiedot omistajasta ja palautettiin hänelle. Tapausta pidettiin suoraansanottuna ihmeenä. Kaikki luulivat koiran joutuneen suden suihin..

Allekirjoitus: Dogs are not our whole life, but they make our lives whole.
http://cottonball.suntuubi.com

Minnille siru maksoi 54€.
Laittavatko ell seropeille siruja ilman mitään selityksiä? Jossain luki, että sekarotuisiakin voidaan siruttaa tarvittaessa

Itse olen huolehtinut kanssa rokotuksista ja kaikesta muustakin terveyteen liittyvästä! Ei pitäisi olla merkitystä, että onko rotukoira vai ei... samalla tavalla nekin voivat sairastua Ja valitettavasti itsekin kuullut noista välinpitämättömistä ihmisistä... Ja kuten aiemmin sanottiin, niin osa on vaan aivan tietämättömiä. Itse luin kaikki mahdolliset opukset läpi ennen koiran ottamista, heh.

Kyselin ekojen rokotusten yhteydessä eläinlääkäriltä noista siruista. Sanoi, että kyllä niitä sekarotuisillekin laitetaan. Itse ei ollut niin montaa seropia siruttanut, lähinnä pelastuskoira hommiin lähteneitä kuulemma. Mutta ei se ainakaan mitenkään vähätellyt siruttamista. Esitteli sirut (sekä myös tatuointivälineet) että voi miettiä ja laittaa sit esim. 1v rokotusten yhteydessä. Neuvoi myös et pitää tilata kennelliitolta se todistus niin saa sen sinne rekisteriin. Oli aika karun näköisiä ne tatuointi jutskat -Onneksi nykyään on siruja

Allekirjoitus: "Labrott" Aatu 3/2006
- Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mitä on niiden välissä, ei ole niin oleellista. -

Meiän poika rokotettiin kans eilen. Eihän se tosiaan kallista hommaa oo

Allekirjoitus: Onni on tassunjälkiä sydämessä

niin voihan sen sirun laittaa toki ennen vuoden ikääkin
Minnille laitettiin 18vkosena.

Joo, niin toki voi

Minuun iski tuossa aiemmin pieni roope ankan poikanen (lue säästäväisyys, heh)... miettiessäni että laitanko vai enkö laita tuota sirua... Tulee edullisemmaksi hoitaa useampi toimenpide yhdellä kertaa, eli nuo 1 v. rokotukset + siru. Selviää yhdellä klinikkamaksulla (tai mikäköhän se nyt nimeltään on...) Kuitenkin ymmärsitte varmaan

Lisäys: Taidanpa aloittaa uuden keskustelu alueen tuolle sirutukselle Tuntuu olevan kuitenkin ihan keskusteltava asia näiden seropiemme keskuudessa, eiköstä vain.

Allekirjoitus: "Labrott" Aatu 3/2006
- Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mitä on niiden välissä, ei ole niin oleellista. -

No niin. Tänään Mussulle vielä rabies, ja sitte on molemmilla sessoilla rokotukset kunnossa

Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 1 vierasta ja 0 jäsentä Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)