Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Harrastukset Jalkapallo/pallopelit

Kirjoittaja Viesti

Teenpäs huvikseni tällaisen aiheen. Eli kuinka moni pelaa jalkapalloa koiransa kanssa tai muita pallopelejä tai ottaa koiran muihin peleihin/leikkeihin mukaan?
Sysille olen yrittänyt opettaa pallon vierittämistä ja mulle tuomista ilman, että voi käyttää hampaita. Eli niin iso ja kestävä pallo, että koira ei saa sitä otettua suuhunsa ja kannettua. Sitten antaa käskyn tuoda tai muuten yrittää saada koiran tuomaan itselle, vaikkapa kehuin tai naksun avulla. Just äsken oltiin tuota ja Sysi oppi hieman lisää, sai jopa tuotua pallon mulle asti vaikka aluksi pallo vain karkasi siltä kauemmas ja kauemmas Oppi kiertämään pallon ja "paimentamaan" sitä ja saamaan hankalistakin paikoista pois (välillä meni metsään tai alamäkeen). Hauskan näköistä ja siinä saa niin koira kuin omistajakin liikuntoa ja aivonystyröiden hierontaa!

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Meillä harrastetaan ilmapallo peliä Toisin sanoen myös ilmapallolentopalloa. Ilmapallo siis korkealle, ja Topi hyppää ja tökkää nokalle sen ylös sitten mun vuoro ja niin pois päin. Välillä se saa hepuleita ja roikottaa ja juoksee ilmapallon kans, osaa pitää siitä "nännistä" kiinni, jolloin pallo ei tietenkään poksaha. Aika kauan jo nykyään kestää, ennen kun poksahtaa, välillä kun on liian innostunut ottaa hampailla tai lyö liian lujaa tassulla niin tietenkin räjähtää. Ei ole ainakaan paukkuarka Tosi kivaa, ja koira tykkää

Niin ja kyllähän tuo juoksee perään tavallisenki pallon/jalkapallon perään ja tuo, sitten revitään, käsketään irti ja palkaksi taas heitetään

Allekirjoitus: T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :)

Meillä on normaali jalkapallo, josta sen verran ilmaa lähtenyt, että saa hampailla kiinni ja kannettua luokse. Ja tosiaan harjoitellaan sitä luokse kantoa jonkin verran.
Ei oo ihan helppoa kuitenkin painaa jonkin verran, mutta siitä tuli heti todella rakas lelu =)

Allekirjoitus: Niki - Rotman tai doberweiler synt.10/2008
Älä rakasta mitään omanasi <3

Hauskalta vaikuttaa. Mä löysin tänään sellaisen sileän, muttavahvan ison pallon niin sillä intouduin kokeilemaan pitkästä aikaa tuota "jalkista". Hassun näköistä kyllä varsinkin aluksi kun koira turhautui kun ei pallo pysynyt hallinnassa vaan lähti ihan väärään suuntaan. Mutta saihan se lopulta sen mun luo tökittyä :P

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Meillä pallotellaan lähinnä tennispalloilla. Niitä on kiva ottaa kiinni ja hakea, tosin sen jälkeen kun on saatu koppi tai löydetty heitety pallo, se otetaan kerran suuhun ja sylkäistään ulos, ja pallo jää niille sijoilleen
Jalkapallokin on ihan kiva hetken aikaa, sitä kannetaan mutta sitä ei jaksa jahdata.
Kokeiltiin avokin kanssa että potkutellaan toisillemme koiran ohi palloa tarkoituksena että koirakin osallistuu - katinkontit - hää otti hyvän asennon ja katseli meidän pallottelua pää kenossa

Allekirjoitus: Camo - Partacollie/Pinseri/Rottweiler Mix. 18.7.06 - 15.2.2010
Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 1 vierasta ja 1 jäsentä (Jemina) Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)