Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Koulutus Ongelmia yksinolossa

Kirjoittaja Viesti

Varmaan on pennulle tosi vaikeaa saada rytmistä tai yhtään mistään kiinni, jos tosiaan on 3-vuorotyö, ja elää koiran kanssa kaksin. Sinänsä en ihmettele, jos eroahdistusta ilmenee, etenkin kun kyseessä on se pentu, joka ei vielä tiedä mistään mitään. Toivottavasti löydätte jonkun ratkaisun

Ja onnittelut Saanan poppoolle

Mua vähän ens viikko jännittää. Kun Topi ei ole hirveästi kanskaan ollut yksin. Kyllä se joka viikko on muutaman tunnin ollut, mutta ei niitä 8h päiviä. Sillon ku avo oli töissä niin minä työtön, ja nyt ku mie pääsin töihin, nii avo joutu pakkolomalle.. heh. No kuitenkin, nyt on avo lähössä työreissulle ens viikolla ja mie tietysti meen joka päivä töihin, saapa nähä mitä Topi on tästä mieltä, että reilu 8h ollaankin nyt joka päivä yksin. Ei se ole mitään ilkeyksiä tehnyt, mutta jos minä lähen, niin saattaa vähän aikaa huuella perään. Toivottavasti kongi kuitenkin auttaisi tähän. Onneksi toiset naapurit lähtee samaan aikaa töihin kun minäkin, ja joskus niilläkin jää koira huuteleen. Ja kun olen salakuunnellut, ei se huuto kauaa kestä.

Allekirjoitus: T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :)

Noniin, lauantaina sain potkut, joten nyt ois sitten aikaa totutella tätä juntturaa olemaan yksin. Taloustilanne ja terveys sellanen, että voi olla useempia kuukausia tätä "lomaa". Nyt ei tartte enää stressata ulvomisesta, mut täytyy muistaa pitää edelleen tarpeeks pitkiäkin taukoja yhdessäolosta, ettei kahta kauheemmin huuda kun taas menen töihin.

Allekirjoitus: Sepe: Amerikankettukoira, Suomenajokoira, Beagle, Saksanpaimenkoira + joku noutaja

Nyt on ollu kuun alusta D.A.P. panta, ja tänään ostin apteekista D.A.P. haihduttimen. Sain vielä kaupanpäälle aktivointipallon josta lentelee ruokaa. Näillä eväillä jos ei ala pärjätä niin johan on kumma. Lisäks toki saa herkkuja kun poistun, vaikkei niitä juuri syökään. Tuhoaminen tuntuu maistuvan joten jätän nykyään sanopmalehden tms. lattialle niin saa silputa sitä. Panta tuntu heti rauhottavan sitä hieman, enkä oo kuullu sen enää niin kovasti ulvovan/haukkuvan kun käyn esim. suihkussa. En sitten tiedä millasta meteliä esim. nyt pitää kun oon kirjastossa, ja kuvittelinko vaan. Jatkan dappailua kuitenkin niin kauan kunnes ongelma on kokonaan poissa.

Ei varmaan kauheesti hyödytä käyttää haihdutinta pannan kanssa? Täytyy miettiä. Kalliiks tulee kyllä jatkuva haihduttelu ja pantailu =D

Allekirjoitus: Sepe: Amerikankettukoira, Suomenajokoira, Beagle, Saksanpaimenkoira + joku noutaja

Tsemppiä Aleksille harjoitteluun, ja pahoittelut potkuista
Oon kuullut, että suurin hyöty dapista tulee juuri niin, että on käytössä yhtä aikaa sekä panta että haihdutin. Toivottavasti harjoitukset kera dapin alkaa tuottaa tulosta. Tiedän, kuinka epätoivoiselta tilanne välillä tuntuu.

Meillä on edelleen koirat pysyneet pikkueteisessä. Sinne olen jättänyt juomakupin ja jonkun lelun revittäväksi. Seiniä ja listoja on jonkun verran nakerreltu, mutta onneksi nuo lelutkin kelpaa tuhottavaksi. Meidän tilanne on kyllä nyt sata kertaa parempi kuin vaikka kuukausi sitten, jolloin olisin antanut Hiiren ensimmäisen halukkaan mukaan. Nyt siitä saa esiin sitä mukavaa koiraakin, kun ei kaikki aika ja hermot mene tuhojen siivoiluun.

Allekirjoitus: Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06

Meillä on mennyt myös topin kans hyvin. Topilla on käytössä eteinen ja keittiö. Kongin saa, aina näperrettäväksi ennen kuin lähden. Yhden lelun ja jonkun kesken eräisen luun jätän myös tekemiseksi. Kertaakaan ei ole ruvennut huutamaan kun oon lähtenyt, keskittyy onneksi vain kongiin ja 'unohtaa' mut, kun mitään sanomatta painan oven kiinni. Kotiin kun tulen herra aina nukkuu. Leluun eikä luuhun ole koskettu. Ainoastaan kongi tyhjennetty ja siirretty mun käytettyä yöpukua, jonka jätän sille hajurätiksi, vaikkei varmaan tarvisikaan. Mutta siis jes, mitään ei olla edellenkään tuhottu tai tehty luvattomia

...

Perun puheeni, nyt lähti Hiirelle uusi koti etsintään. Kämppä olikin tänään sitten pahimmassa kunnossa mitä koskaan.

Voi ei Voimia sinne päin!

Voih! Toivottovasti Hiiri pääsee jonnekin maaseudun rauhaan, kun ei kaupunki koiraksi kotiutunut!

Allekirjoitus: Rohkeutta on tehdä se, mitä pelkää. Ei voi olla rohkeutta, jollei tunne pelkoa. Eddie Rickenbacker

Niinpä, harvassa vain tuntuu olevan sellaiset kotiehdokkaat

Mies oli käynyt tänään ruokatunnilla kotona, ja nyt olivat pysyneet taas eteisessä. Onneksi. Mutta ei tuo pidemmän päälle ole hyvä ratkaisu, että ne sullotaan niin pieneen tilaan moneksi tunniksi. Kisu mua säälittää, kun joutuu kärsimään samat rangaistukset (pieneen tilaan sulkeminen, pahantuuliset omistajat ja vähäinen aika koirille jatkuvan siivoamisen takia), vaikka ei ole mitään tehnyt.

Täytyy vähän päivittää tapahtumia. Huusholli on pysynyt kasassa ja kakarat kurissa. Kohta vietetään sotkusodan vuosipäivää.
Ootko Saana ikinä aatellut tuota muovihommelia? Eli minä kierrätin paksun n.metrin korkuisen muovin ympäri olohuonetta. Laitoin muoviin pystykepit kiinni, että pyssyy pystyssä. Alkuun laitoin muovin takapuolelle kolisevia juttuja, jos liian lähelle tulivat.
Kun tulin kotia, niin kelasin muovin rullalle eteiseen. Olihan siinä hommansa aamuin illoin, mutta huomattavasti nopeempaa kuin jatkuva siivous.
Sitten paljon purujuttuja ja muuta kivaa seuraksi.

Allekirjoitus: Ainoa, joka aina kotiin tultua ottaa sinut riemulla vastaan, on oma ikävöivä koirasi.

Saana: Kokemuksia koiran häkittämisestä yksinolon ajaksi? Miten on mennyt? Onko auttanut vai onko tullut uusia ongelmia?

Silloin ensimmäisen kerran kun riiviön jouduin häkkiin laittamaan 4 tunniksi, oli se kotiin tullessani leikkinyt houdinia ja saanut oven auki jollain ihmeen konstilla. Voi hitsit teijän hiirulaisen kanssa, jotenkin tuntuu että kaikki keinot on varmasti kohta jo koettu..

Allekirjoitus: Maailma on olemassa vain sinun silmissäsi - sinun käsityksessäsi siitä.
Voit tehdä sen niin suureksi tai pieneksi kuin haluat."

Albert Camus

^Juu Hiirihän tuli naama vereslihalla rautahäkistäkin läpi...

meillä aikoinaan myös häkki löytyi yksi seinä kaadettuna... ja ei ollut mikään heppoinen häkki(koira painoin n.20kg). ei todellakaan toimi vaikeasti eroahdistuneen koiran kohdalla. itseasiassa minulla ei ole harmaintakaan aavistusta mikä toimisi. voimakkaasti rauhoittava lääkitys ehkä.

Allekirjoitus:

En nyt jaksanu lukee ihan kaikkia viestejä, mut meijän pentu on kans aika eroahdistuvainen joka lähinnä ilmenee haukkumisena ja ulvomisena yksin naapurien iloks. Meillä on dap haihdutin, josta kai oli jonkin aikaa apua mut sit se meteli taas alko ja kun mikään ei oikeen tuntunu auttavan niin hankittiin vihdoin haukunestopanta semmonen sitruuna... Nyt on koira ollu kiltisti kun se reppana ei yhtään tykkää siitä suihkusta niin se nukkuu pedissään ilmeisesti koko ajan ku ollaan pois. lelutkaan ei kelpaa... toisaalta vähän säälittää mutta kaikenlaista kokeiltiin ja tämä ainakin toimii Ehkä panta kans auttaa sitä sit rauhottumaan ku ei kipitä ympäri kämppää hädissään.

Allekirjoitus:

Elmeriini, hienoa, että löysitte keinon, joka toimii!

meillä ei meinata jäädä millään yksin uuteen asuntoon.. väkipakolla pitää yrittää olla rynnimässä olko-ovesta läpi kun joku on lähdössä. vielä ei ole tarvinnut pitkiksi ajoiksi jäädä sinne yksin - saas nähdä kuinka sitten suu pannaan.
muuten kyllä on osannut rauhottua ihan mukavasti - uusia ääniä vaan pitää kuunnella vielä tarkkana, ja kun naapuri kulkee rapussa herra laittaa nenän postiluukkua vasten ja murisee

Allekirjoitus: Camo - Partacollie/Pinseri/Rottweiler Mix. 18.7.06 - 15.2.2010

No jeejee taas... tänään oli toinen patja revitty sängystä lattialle ja revitty siitä kulmaa auki.

Allekirjoitus: Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi

Meillä kanssa on Nemon ( n. 7kk) kanssa tuhoamis ongelmia..Yksin ollessaan tuhoaa kämppää hullun lailla, mutta kun minä tai avo ollaa kotona, ni koira on kuin enkeli! Seinää on syöty, johtoja pistetty poikki ym. Kerran oli vetänyt verhotangon jollain konstilla alas. Myös aamulla viiden maissa on joutunu ottaa imuria esille tai muuta vastaavaa..Aina saa jännittää et mitä on taas keksitty ku menee kotiin.Välillä sit on päiviä jolloin ei ole tehty mitään.. Meidän vanhempi koira taas ei koskaan ole onneksi tehnyt mitään tällästä! Hermot on neitiin menny kerran jos toisenkin. On yritetty jättää erilaista puuhasteltavaa ym. mutta mikään ei tunnu toimivan. Luovuttamaan en kuitenkaan olisi valmis..Kuitenkin muuten niin ihana koira. Jos vain keksis millä tän tuhoomisen sais loppumaan..

Allekirjoitus:

^Kuulostaa harmillisen tutulta Oisko häkki mahdollinen? Meillä sekään ei tosin auttanut, mutta yleensä kai koirat pysyvät rautojen takana, eivätkä puske sieltäkin ulos kuten Hiiri teki.

Täällä päin on alkanut ihmeellinen tuhoaminen. Poitsulla ikää 6kk, liekö murrosikä tuloillaan vaiko eroahdistusta (ehkä turhan jyrkkä ilmaisu), kun oli kuukauden joululoma välissä, jolloin ei ole tarvinnut olla yksin. Tuhottu on uutta kännykkää, kenkiä, jyrsitty huonekaluja.. jne. tänään oli teurastettu yksi sohvatyyny. Nämä ovat tapahtuneet lähinnä yksinollessa. Proteistoiko koiruus yksinoloa vai onko toi jonkinlainen ensioire tulevasta murrosiästä? Ei kait se kuukaudessa ehdi eroahdistus kehittyä..?

Allekirjoitus:

Niin no meillekkin kehittyi "eroahdistus" joululoman jälkeen, joka ei kylläkään alkanut heti, vaan vasta tällä viikolla. Topi siis ulvoo ja haukkuu sydäntä repien. Toivon tosiaan, että tämä johtuu näistä hormooneista. Eläinlääkärikin oli sitä mieltä, että jos on tottunut olemaan yksin, ei se voi vain yht'äkkiä tulla (kirjoitinko tämän jo johonkin ketjuun) Huomenna harjoitellaan yksinoloa, koska maanantaina se ei saa enää huutaa! Tiedä kuinka kauan naapurit jaksaa

non niih !nyt on sitte sohvatyynyt korjattu useampaan otteeseen. Saku on tuhonnu järjestelmällisesti jokaisen sohvatyynyn ja ne entiset, mitkä jeesusteipillä kursin kokoon.. Ei auta pitkä lenkki, ei kongit, maitopurkit tms. Ei auttanut vaikka valeli koko sohvan etiikalla ja mausteilla.. Aina on jotain tuhottu kun kotia tulee.. meneehän tämä koiran murrosikä (jos nyt se sitä on) ohi? Toivottavasti.. viimestään sitten kun koira on 8-10 vuotias.. heh

Allekirjoitus:

Mä taas liputan vuorostaan... Tänään Topi ei ainakaan ollut pitänyt mitään haukkukonsertteja työpäivän aikana, jes Se tais olla tosiaan sekaisin ja pahasti. Toivottavasti nuo oli ensimmäiset ja viimeiset kerrat.

no onneksi sentään siellä on rauhotuttu.. kävi mielessä, ett pitäsköhän kokeilla huomioimatomuutta.. Tuli joululoman aikana liikaakin huomioitua tuota koissua, niin mietin jos johtuupi nyt siitä, "protestoi" yksinjäämistä vastaan ..? Tai sitten Sakulle tulee vaan tylsää yksin, lomalla kun oli niin paljon enemmän aktiviteettejä..

Allekirjoitus:

Meillä on pentuvillityksen jälkeen pysyneet paikat ehjinä, joka tuntuu aika yllättävältä kun monet sukulaiset/tuttavat kertovat kuinka heidän koirat tuhosivat paikkoja pitkin ikää. Onneksi meillä on mennyt kaikki hyvin.

Allekirjoitus: <3

Mun kaikki koirat ovat tuhonneet yksinollessaan... Ja paljon...
Nykyään onneksi Lipe ei enää tuhoa. Ongelmana on vaan se, että kun lähdetään, se hyppää KEITTIÖNPÖYDÄLLE ihmettelemään! Pöytä on juuri ikkunalla parkkipaikoille päin, josta on varmasti mukava katsella. Olen laittanut tuolia pienemmälle ikkunalle, josta katselee meidän ollessa kotona. Mikä neuvoksi? Ite oon miettinyt sitä, että joku jäis sisälle sen huomaamatta ja säikäyttäis kolinapurkin kera, kun pöydälle hyppää? Muuten ei siis meidän kotonaollessa tätä harrasta.

Allekirjoitus: Lissu, Skyenterrieri/Japaninpystykorva/Suomenpystykorva mix, 5/07
Jannu, Kääpiöpinseri, 2/09

Voiko pöytää siirtää mitenkään ja järjestää uutta paikkaa koiralle?
Sysi hyppäs kans eräälle pöydälle sallitusti ikkunasta tähyilemään, itse opetin sen siihen. Sitten kuitenkin alkoi ärsyttää, kun se tiputteli (tahallaan tai vahingossa) tavaroitani kuten penaalin sisällön lattialle ja joskus jopa järsi maalarinteippiä ja kyniä. Joten siirsin pöydän pois ja laitoin tyhjän tuolin tilalle, sen jälkeen ei ole tuhoillut pikkutavaroita. Ulvomista harrasti pari minuuttia uudessa kämpässäni, mutta lopetti kun kotiutui sinne. Nykyään asun taas kotikaupungissani jossa ei ole kuulunut mitään, vaikka on uusi kämppä taas. Myöskään tuhonnut ei ole

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Hanella on sitten ihan järkyttävä tuhoamiskausi meneillään! yksin ollessa ei enää riitä on ottanut kohteiksi kaiken joka ei selvästikkään kuulu sille. Ollaan kyllä saatu hyvät naurut kun hane päätti sitten "esittää mielipiteensä" yhtenä aamuna koiran koulutus dvd lattialla ihan päreinä ja toisena päivänä toinen eivätkä kyllä tosiaan olleet ainoat jotka siinä olisi olleet tyrkyllä. Protesteja oli joululomallakin hane oli käynyt porukoilla yksin ollessaan kaksi kertaa pissimässä vanhempieni sänkyyn ja aina isän puolelle ja siitä olen varma että hädästä ei ole ollut kysymys.
Puhelimia, kaukosäätimiä ja (jos sellaisessa paikassa ollaan että löytyy) lastenleluja pöllii ja juoksee karkuun ilkikurinen ilme naamallaan huomioimattomuus auttaa, mutta tavarat pitää yleensä pitää saada mahdollisimman äkkiä takaisin ettei koira niitä niele eivätkä tavarat hajoa. Ihan pattitilanne ja hanen mielestä se on vaan kehittävä tapa saada huomiota.

Allekirjoitus: Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi

Moi!

Mulla oli entinen koira 13,5 vuotta. Ei koskaan repinyt/ tuhonnut mitään. Oli seropi, Karjalankarhukoiran ja pystykorvan,Terrierin coctail. Tyttönä, eli 7kk.n ikäisenä leikattiin. Kun jouduin luopumaan se oli niin tiukka paikka etten meinannut siitä henkisesti selvitä millään. Nyt uusi Ystävä on 3 vuotias narttu joka ollut häkissä edellisellä omistajalla. Nyt ollut kaikki mahdolliset ongelmat. Kärsii erosta vaikka ei jää kuin vähäksi aikaa yksin. Ei revi mitään mutta tekee yksin ollessaan matolle lirit. Meillä ei käytetä nyt mattoja, odotellaan kesää ja aikaa parempaa.

Koiraterveisin Caroliina ja Emäntänsä Muumi

Allekirjoitus: Muumi
Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 4 vierasta ja 0 jäsentä Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)