Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Koulutus Ongelmia yksinolossa

Kirjoittaja Viesti

Mites nuo kongit ja muut, eikö niihin homehdu se ruoka, jos sitä jää sinne seinämiin kiinni? Meillä on semmonen täyskuminen pallo, jossa on "labyrintti" sisällä. En ole uskaltanut muuta sinne laittaa kuin kuivamuonaa ja rouhetikun palasia, juuri tuon homehtumisen pelossa. Vai saako noista kongeista sitten varmasti koira kaiken tavaran irti?

Kyllä meillä ainakin on kongit aina ihan putipuhtaaksi nuoltuja ja huuhtasen sitten vielä kuumalla vedellä.
Tänään taas minä lähdin aamulla ennen miestä ja matot oli ihan myllätty, kun tulin takaisin. Mitään ei kuitenkaan ollut järsitty. Nyt on muutenkin mennyt taas muutama päivä paremmin.

Allekirjoitus:

Arghhh!!
Kyllä repii omistajien hermoja entisestään kun raskaan työpäivän jälkeen tulee kotiin ja ekana saa alkaa siivoileen koira tuhoja..Meillä neiti rakastaa tuhota sänkyä ja availla vetolaatikoita+ ottaa laatikoiden sisällöt ulos ja jos laatikko vain sattuukin sisältämään paperia niin varmasti on tuhottu paperit ihan pieneks silpuks.
Alkaa pian keinot loppua, kokeiltu on tilanrajausta,pippuria,etikkaa, pureskelunestoainetta, tyhjiä maitotölkkejä ym. namikätköjä, possunkorvia+ muita herkkuja yms.
Mietinkin että onko teillä kokemuksia kuonokopasta? Ajattelin nimittäin että kohta on oikeasti pakko semmonen hommata, että säästyy edes jotkut huonekalut ja ennenkaikkea omat hermot. Eikös olekkin olemassa semmoisia kuonokoppia, joiden kanssa voi syödä, juoda, oksentaa ja läähättää? Kertokaas mielipiteitänne ja kokemuksianne, hyviä ja huonoja. JA ennenkaikkea, että toimiko se?

Allekirjoitus: Tara Fiona 05/2007.<3

Meillä nämä kaverukset koitti tuhota suurinpiirtein kaikki, mitä mökistä löytyy. Itte harkitsin kuonokoppaa, mutta hylkäsin, kun tuntui pahalta ajatella pieniä koppa päässä.
Sitten homma meni siihen pisteeseen, että oli pakko uusia sohvakalusto. Siinäpä sitten mietittiin, jotta mites nämä ihanat termiitit saadaan aisoihin. Tuli ahaa-elämys ja isäntä sanoi, jotta oot ihan hullu.
Kaikki väliovet salvattiin vyöllä ja olkkariin levitin huonekalujen ympärille reippa metrin korkuisen muovin. Tavallaan sellaisen tilanjakajan. Keskelle olkkaria jäi pennuille hyvä tila, minne jätin puruluita.
Aamulla töihin lähtiessä levitän ja töistä tullessa otan poies. Vahingot loppui siihen. En tiedä tuliko normaali aikuistuminen vai tepsikö tuo, mutta muovia en aio jättää. Tuli nimittäin aikas lailla mittavat tuhot näitten terminaattoreitten kanssa.

Allekirjoitus: Ainoa, joka aina kotiin tultua ottaa sinut riemulla vastaan, on oma ikävöivä koirasi.

Meillä ton tytön stressi ja tuhoaminen helpotti jääkaudella. Ennen oli jo heti aamusta tosi stressaantunut, läähätti, ravasi ympäriinsä ja seuraili. Nykyään jää rauhassa omaan punkkaansa makaamaan kun me lähdetään, eikä mitään tuhoja ole tehnyt. Yksinollessa jätetään nykyään vain yksi puruluu.

Nyt tietysti kun kirjotan, ettei mitään ole tehnyt, niin saa nähdä missä kunnossa kämppä huomenna on

Allekirjoitus:

BYÄÄÄÄÄÄH!!

Kuten jo aikaisemmin olen jonnekin kirjoittanut (oisiko juuri tähän ketjuun), että Assu on yksin ollessaan häkissä aikaisemmista tuhoamisista johtuen (tuolit, tapetit, muovimattolattia, lattialistat, kaukosäätimet, matot, kengät, vaatteet). Sainpa sitten mielestäni erittäin toteuttamiskelpoisen idean ja kasasin häkin eilen kokoon ja rakentelin mielestäni pommin varman tilan keittiöstä Assulle.

Ja sattuipa seuraavaa:
Liukuovi teljettiin ovistopparilla ja keittiön ovi laitettiin kiinni, näin jäi tila keittiöstä Assulle yksinoloon. Jätin lattialla vanhan räsymaton, jonka syömisestä ei niin väliä. Lattialle jätin myös putkiluun, leluja, tyhjiä maitotölkkejä eli paljon aktivointia. Sekä Assun oman petinkin nurkkaan laitoin (jossa tyttö on tottunut häkissä ollessaan nukkumaan). Tarkistin lähtiessäni kaikki tasot, ettei Assun ylettyville mitään tuhoamisen arvoista jäänyt. Hyvillä mielin lähdin kotoa.

Kotiin palatessani löysin onnesta pinkeän pikku hauvelin "ah, minua ei hyljättykään!!" ja kaikki luut koskemattomana, maitotölkit ehjinä jopa rottinkiset keittiön tuolit ehjinä (!) MUTTA KAISTALE MUOVIMATTOA TAAS SYÖTYNÄ!! Epätoivo iski jälleen, eikö koiraa voi jättää edes rajattuun tilaan yksin ilman häkkiä?!?!

Tarvitsen epätoivoisena vinkkejä, sillä haluaisin totuttaa Assun eroon häkistä, häkki on kuitenkin aika pieni tila kahdeksan tunnin yksinoloon. Häkki on suurin löytämäni eikä koirakaan mikään jättiläinen ole (reilu 50cm säkää, vajaa 20kg), mutta silti mielessäni kangastelee ajatus saada vietyä tuo häkki varastoon.

Onko kellään kokemusta kuonokopista tms? Vai mitä ihmettä minä oikein keksin?? Auttakaa!!

Allekirjoitus: Mitä elämä olisi ilman uskollisinta ystävää?

Mekin jossain vaiheessa kuonokoppaa harkittiin, ja semmonen luultavasti ostetaankin, jos tässä uudessa kämpässä alkaa meno olla samaa kuin vanhassa (kaikki esille unohtuneet tavarat maistellaan ja mahdollisesti tuhotaan kokonaan, ovenpielet ja lattialistat jyrsitään jne.). En uskalla vielä huokaista, mutta ehkä uskallan sanoa, että pahoja tuhoja ei ole tässä asunnossa tapahtunut, vaikka Kisu on ollut pitkiäkin päiviä yksin. Yhtenä ainoana päivänä oli valokuva-albumi ja korttipakka saaneet uuden muotoilun.

Tuota huomioimattomuutta, jääkautta, kannattaa kyllä ihan tosissaan kokeilla. Meillä ei täysin huomioimatonta aikaa oo pidetty, mutta aamuisin lähtiessä ja sitten iltapäivällä tullessa ollaan ainakin se puoli tuntia koiraa huomaamatta.

Allekirjoitus: Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06

Toi Ulliksen tunne on niin tuttu. Hyvillä mielin lähtee aamulla kotoa ja takaisin tullessa kotona odottaakin täysin uusi sisustus... Meillä se tuhoaminen ei koskaan kuitenkaan onneksi mennyt mihinkään valtaviin mittasuhteisiin *koputtaa puuta*. Meillä tosiaan se jääkausi ja perushuomioimattomuus todella auttoi, tyttö ei ole ainakaan kuukauteen tehnyt mitään tuhoja yksinollessaan, ei edes mattoa ole kurtannut. Tähän ei ilmeisesti saisi laittaa toisen keskustelupalstan linkkiä? Mutta suositellen Ullista tutustumaan Vilanderin sivuihin ja keskustelupalstaan, siellä lisää infoa mm. tuosta jääkaudesta. Kannattaa lueskella ja miettiä metodin toimivuutta oman koiran kohdalla.

Ullis, minkä kokoinen se teidän häkki on? Minä olen enemmän häkin kuin kuonokopan kannalla. Häkissä koira pystyy kuitenkin rennosti nukkumaan, juomaan ym. Siis oman koiran kohdalla valitsisin enemmin häkin. Tämä kuitenkin koirakohtaista, jokainen tietää itse parhaiten miten oma koira reagoi häkkiin tai kuonokoppaan.

Paljon tsemppiä ja pitkää pinnaa sinne teille!

Allekirjoitus:

^ Onhan kuonokoppia sellaisia, joissa koira voi normaalisti olla. Siis sellaista toimenpide kuonokoppaahan ei tietenkään saa laittaa koiralle yksin olon ajaksi.

Allekirjoitus: Kifu <3 Rosca <3 Jusu <3 Kiki

Yritin googletella tuota Vilanderia ja taitaa olla Pertti Vilander kyseessä? Minä en ainakaan sivuille päässyt, herjaa jotain kummallista!!! (en tajua, en oo mikään tekniikan ihmelapsi ) APUVAH! Miten sivuille pääsee O_o! Tuo voisi toimia tuo jääkausi, sillä Assu on erittäin huomionkipeä/vierellä-olija. Mistäs muualta sitä infoa ko. toimesta löytyisi?

Häkki on 125x80x85 ellen ihan väärin muista *hmmmm*, että tilaa se tuntuu ainakin vievän ihan tarpeeksi (liikaakin, siksi olisi aivan ihanaa,jos sitä ei enää tarvitsisi!)

Olisiko vielä kokemuksia kuonokopista? Itsellä nimittäin ei ole, joten siksi kertomuksia haluaisinkin kuulla. Millaisia kuonokoppia on ja miten ne vaikuttavat koiran normaaleihin toimintoihin?

Harmittaa ihan vietävästi tämä Assun outo mieltymys juuri muovimattolattiaan!! sillä asun vuokra-asunnossa ja opiskelen vasta, joten tuhoaminen alkaa tulla jo mielettömän kalliiksi (nimimerkillä omakustanteisesti remontoinut+takuuvuokrankin menettänyt)... Mietin, jos tähän asuntoon saisi laminaatin laitettua, sitä ei varmaankaan Assu niin herkästi saisi revittyä (tiivis lattia ilman saumoja, ei houkuttele, näin uskoisin?!)

Ihan oikealla sivulla olet ilmeisesti käynyt...Näyttävät vaan olevan nytten alhaalla.
Ja hei, laittakaa nuo sivulinkit tosiaan vaikka yksärillä menemään, niin ei tule sanomista

Ja kyllä sitä tietoa jääkaudesta löytyy muualtakin ja vieläpä hiukan kriittisempää keskustelua kuin tuolta yrittämältäsi foorumilta. Googleen vaan koiran jääkausi, ni johan löytyy

Allekirjoitus:

Kamala kuinka raa'alta tuo jääkausi tuntuu Ei se varmsti koiralle pahaa tee, mutta suurin ongelma olisi minä itse, kuinka sitä pystyy olemaan niin jämäkkänä eikä huomioisi toista ollenkaan?

Haluaisin totuttaa Assun senkin takia keittiössä oloon, että olisi hieman suurempi tila ja kun suunnitelmissa steriloida tyttö, kunhan rahaa on enemmän, niin järkevämmältä tuntuu antaa koiran olla keittiösssä kuin häkissä kaikkine tötteröineen.

Ajattelin kertoa oman tarinamme, jos jollekin siitä apua olisi. Meillä on kalliiksi tullut tuhoamisongelma ollut, mutta ei ole nyt moniin, moniin kuukausiin tuhonnut mitään. Ei kyllä vielä uskalla täysin iloita.

Me saimme eräältä erittäin pätevältä ja ammattitaitoiselta koiraterapeutilta apua. Koira oli kovin kiihkoutunut kaikkeen repimiseen ja yritimme ennen yksin jäämistä touhuta koiran kanssa jotta väsyisi ja jätimme maitopurkkeja ym laillista revittäväksi, silti oli muutakin tuhoa aina tullut. No ei auttanut kun pyytää apua ja asiantuntijan neuvvot ainakin meillä auttaneet.
Tilan rajaus meillä oli jo käytössä ennestään.
1. Ensin tietty perushuomioimattomuus käyttöön. (ohjeita löytyy yllä puhutuilta sivuilta) Lähinnä ettei tehdä mitään koiran aloitteesta, leikitä, rapsuteta jne. Ei tehdä numeroa lähtemisestä eikä kotiin paluusta. Nämä riitti meille, jääkautta ei tarvittu.
2. Ei yritetä väsyttää koiraa millään kiihdyttävällä, sillä koiralla jää stressitaso koholleen eikä pysty rauhoittumaan. Nenätyöskentely väsyttää koiraa ja syöminen rauhoittaa. Eli laitoimme kongiin koiranmakkaraa tiiviiksi ja kongi pakastimeen jäätymään yöksi, jolloin sen tyhjentämiseen menee kauemmin aikaa ja enemmän vaivaa. Lisäksi puolet aamuruoan nappuloista erilaisiin aktivointileluihin kuten palloon jossa kyljessä aukko.
3. Luu annettiin vain kun jää yksin kotiin ja otetaan pois kun tullaan takaisin jos ei ole syöty. Näin alkoi luut kelpaamaan yksin ollessa. Ennen ei syönyt yksin ollessa vaan vasta myöhemmin.
4. Maitopurkit ja kaikki muu repiminen kokonaan pois, sillä ne vain kiihdyttivät ja yllyttivät repimään lisää. Lisäksi meidän läsnäollessa ja ulkona kaikki kiihtynyt keppien repiminen yms. kiellettiin vaikka vähän tylsää ehkä olikin, mutta muuta toimintaa tilalle. Näin koira ymmärsi että kiellettyä on ja ihme kyllä on repimisen lopettanut.

Tässä oli meidän konstit ja hyvältä näyttäisi, että näillä ongelmat hävinnyt. Tietenkin aktiivinen koira tarvitsee paljon puuhaa omistajan kanssa esim. joku harrastus pari kertaa viikkoon + kunnon ulkoilut joka päivä jottei ole ylienerginen tai tylsistynyt ja keksi itse itselleen puuhaa.
Tsemppiä kaikille ongelmien kanssa taisteleville, tiedän miten toivottomalta se tuntuu. Toivottavasti meidän kokemuksista jollekin apua löytyy.

Allekirjoitus:

Siinäpä ihan oivallisia neuvoja jokaiselle koiranomistajalle vaikkei mitään ongelmia olisi ilmaantunutkaan.
Varsinkin kohta 1 pitäisi olla jokaisen koiranomistajan ohjenuorana.

Allekirjoitus:

Toi jääkausi oli kyllä aika hermoja raastavaa aikaa. Huomioimattomuus oli yllättävän helppoa, mutta meillä tyttö kyllä protestoi tosi rajusti, yritti kaikin keinoin saada huomiota. Mutta nyt meillä on stressitön tyttö, joka nukkuu rauhassa kun ollaan poissa Pitää vaan olla tarkkana ton perushuomioimattomuuden kanssa, mä alan lipsumaan siitä vähän turhan paljon nyt kun on mennyt hyvin.

Noista kuonokopista mulla ei kyllä ole enempää tietoa. Ensimmäinen mielikuva on vaan sellainen kauhea hökötys, mutta eiköhän niitä nykyään ole muunkin laisia, kuten Hennna tuolla ylempänä mainitsikin.

Wilpun ohjeet on tosiaan hyvät!

Allekirjoitus:

Saana: Mites nuo kongit ja muut, eikö niihin homehdu se ruoka, jos sitä jää sinne seinämiin kiinni? Meillä on semmonen täyskuminen pallo, jossa on "labyrintti" sisällä. En ole uskaltanut muuta sinne laittaa kuin kuivamuonaa ja rouhetikun palasia, juuri tuon homehtumisen pelossa. Vai saako noista kongeista sitten varmasti koira kaiken tavaran irti?

Kongit on yleensä myös tiskikoneen kestäviä. ;) Meillä ei Kongia oo ja ei meidän koirat kyllä tuhojakaan tms tee, mutta olis silti ihan kiva kapistus. Vähän jotain aivojumppaa.

Allekirjoitus: "Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3

En voi muuta kuin suositella kongeja. Neiti viettää yhden kongin kanssa yli tunnin, kun se hartaasti putsataan muruakaan jättämättä. Lopullinen pesu onnistuu tiskikoneessa. Meillä käytössä mustat kongit ja ovat olleet kyllä kestäviä. Ainakin meidän ostopaikassa sai rahat takaisin-takuun. Meillä on myös feikkikongi ja ei ole kyllä kovin kestävä, vaan hampaan jälkiä täynnä. Itse olen täyttänyt jauhelihalla ja laittanut pakkaseen, mutta mielikuvitus vain rajana täytteissä. Eteisen mattokin saanut olla rauhassa kun on muuta tekemistä

Allekirjoitus: http://leevuska.vuodatus.net/
Jokainen pesty koira pitää pyhänä velvollisuutenaan liata itsensä niin pian kuin mahdollista. -Clara Ortega-
Peppi 11/2006 & Leevi 12/2007

Täälläkin harrastetaan tuota kongia. Tosin ei ole vieläkään ollu esim. työpäivää yksinään, koska itse olen työttömänä muutaman tunnin kylläkin. Ja ne on ilmeisesti menny ihan hyvin. Meillä tila on rajattu etiskäytävään. Eteisessä on häkki, jossa askarella, sitten on leluja ja luita ja kongin olen aina antanut, juuri ennen kun lähen poissa. Tuhoja ei alunperinkään tehnyt, mutta alkoi hillitön vinkuminen ja ulvominen. Kongin annettua se loppui. Toivotaan, että sitten kun rupeaa jäämään pitemmiksikin ajoiksi yksin, kaikki menee hyvin.

Joku on joskus sanonut, että arat ja 'lepsut' koirat ovat yleisimmin eroahdistuneita. Kun taas kovapäiset kaverit ei niinkään? Onko mitään mielipiteitä tästä

Allekirjoitus: T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :)

Joku on joskus sanonut, että arat ja 'lepsut' koirat ovat yleisimmin eroahdistuneita. Kun taas kovapäiset kaverit ei niinkään? Onko mitään mielipiteitä tästä

No meidän tyttö on ainakin kovapäinen ja kovasti on kämppää välillä sisustanut Tosin meillä nyt ei ole ihan eroahdistusta ollutkaan, vaan muuten tuhoamista.

Allekirjoitus:

Kovapäisyyttä löytyy täältäkin.. nyt kun itsekkin on tullut oltua päivät kotona, tai mitä nyt silloin tällöin kirppareilla ym muissa käynyt, ei ole mitään hämminkiä silläaikaa syntynyt. Tuokin häkki on nyt sitten jäänyt aina avonaiseksi petipaikaksi "prinsessalinnaluolaksi" kun tehtailin sinne pehmeän patjan ja vuorasin reunoja vaaleanpunaisilla kankailla. Nytkin maata möllöttää siellä hyvin tyytyväisenä.

Allekirjoitus: Maailma on olemassa vain sinun silmissäsi - sinun käsityksessäsi siitä.
Voit tehdä sen niin suureksi tai pieneksi kuin haluat."

Albert Camus

Tää _EI_ ole todellista...eihän? Tyttö ei ollut nyt pariin kuukauteen tehnyt mitään pahoja yksinollessaan, mutta nyt sitten tänään kotiin tullessa mua odotti eteisessä silputtu rahi ja pureskeltu lattialista. Eikä se edes sillon aikaisemmin tehnyt noin pahoja tuhoja!! Ihan oikeesti...nyt on kyllä niin epätoivonen olo...onneks se ei huomenna joudu olemaan yksin, kun mä menen vasta yövuoroon. Stressi...ahdistus... Ja kun siis, mä en keksi mitään mistä toi vois johtua. Ainoa on se, että mä olen viime aikoina kyllä huomioinut sitä aika paljon.

Allekirjoitus:

Voih
Mulla on nyt samoja huolia, kiitos ihanan uuden pennun. Nuoski oppi pentuna nopsaan, ettei asioita pureskella, eikä tuhoillut mitään yksinollessaankaan (yhden kerran roskiksen tyhjensi, ei muuta), mutta SYSI! Se on tuhonnut jo kirjaston sarjakuvan, koiranruokapaketin, järsinyt sängynpäätyä, järsinyt lääkepurkkia, joka kerta avannut radion ja kerran ottanut cd:n ulos, levitellyt lankakeriä ymym. Onneksi mulla ei oo mitään arvokasta, mutta silti, ei oo kiva tulla kusenhajuun sanomalehdellä ja sotkuun.. Ja sisäsiisteys..Se tekee edelleen koulupäivän aikana pissit/kakat lehdelle, vaikka on jo 4 kk! Kohta kuukauden ollut mulla. Ilmeisesti koirat todellakin on yksilöitä..
Tsemppiä teille!

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Kiitos lumipallukalle tsempityksestä ja tsemppiä vaan sinnekin! Jotenkin tuntuu, et tolla on muutenkin nyt joku uhmis meneillään. Korvat tuntuu olevan kadoksissa ihan täysin. Täytyy ottaa tiukempi, johdonmukaisempi linja ja samalla kivaa tekemistä yhdessä.

Allekirjoitus:

Sitä kivaa tekemistä suosittelen
Nimittäin itse olen huomannut, että jos mulla menee huonosti, menee koirillakin.. Mutta kun lopettaa pompotuksen ja tekee jotain kivaa yhdessä, kummallekkin tulee parempi mieli. Paras olisi huonona päivänä puuhata jotain metsässä tai muualla, koira vapaana ja omistaja rentona, rennolla leikkimeiningillä.
Eilen tuntu hirveen pahalta, kun oli riitaa perheessä ja lähdin vetolenkille, no meni heti kaikki narut solmuun ja syytin siitä koiraa. Ajattelin, että "mitäköhän naapurit tuumaa?" ja tuli vaan huono olo. Käskin koiran kääntyä ja se käänty just siihen väärään suuntaan..Huusin koirille suóraa huutoa, mikä ei todellakaan parantanut tilannetta.. Kumpikin vapisi ja eivät tienneet, mitä pitäs tehdä ja itseäni melkein itketti..
Siis EI NÄIN. Vaan olis pitäny alusta asti lähteä huumorimielellä, hällä väliämeiningillä ja asenteella: "hienot koirat, hyvä minä". Sillon en olisi ottanut nokkiini siitä, että hihnat sotkeutu ja koira käänty väärään suuntaan. Tuntu pahalta, kun koira veti hirveetä kyytiä pakolla. siinä vaiheessa ei auttanut enää kehua, ei se häntä heilunut kunnolla koko lenkin aikana Ja se ei ollut tarkoitukseni, vaan tarkoitus oli pitää mukava vetolenkki.
Eli kehotan vaan pitämään hauskaa..

Noniin...tyttö oli äsken pari tuntia yksin kun käytiin kaupoilla ja takaisin tullessa meitä odotti täällä entisestään silvottu rahi. Se joutaa nyt roskikseen, olihan se jo muutaman kuukauden vanha... Saa nähdä mitä toi seuraavaksi keksii.

Itse olen huomannut kanssa ton saman, että jos itse on vähänkään stressaantunut tai huonolla tuulella, niin silloin ei pitäis lähtä koiran kanssa edes lenkille. Mulla palaa hermo silloin samantien jos lenkki ei suju ja loppujen lopuksi jo sitten itken siellä yksinäni ja koira on ihan ymmällään.

Allekirjoitus:

Enpä voi olla Bambua kohtaan muuta kuin myötätuntoinen. Kun aiemmin kerroin naperoitten tuhoista, niin selvennettäköön vielä; kulmasohva, kahden +kolmen istuttavat sohvat, kasa cd-levyjä, pojan dvd:t, joustinpatja, jalka+seinälistat, vessan ovi, kasa kenkiä, jokunen kukka, muutama takki, ja lista jatkuu loputtomiin.
Muovisysteemi on käytössä edelleen, mutta eteinen on auki. Yhtään kenkää tai takkia ei ole enää aikoihin käytetty puruluina.
Ajateltiin kokeilla esim. viikonloppuina joitakin hetkiä ilman muovia, kun ollaan poissa. Hiljaksiin pidennetään aikaa. Tuntuu vaan, että menee aikaa ennenkuin näihin veijareihin luotan pätkääkään

Allekirjoitus: Ainoa, joka aina kotiin tultua ottaa sinut riemulla vastaan, on oma ikävöivä koirasi.

Bambu: Tuli tuossa mieleen, että onhan teiän ovikelloakin voinut käyä joku rimputtamassa, sillävälin, joka sit on laukaissut tuon tuhoamisen. Pitkää pinnaa kaikille.. tänään ei tuhoja, mutta ulkona riiviö löysi tienposkesta munkin ja karkasi se suussaan, ahmiten sitä minkä kerkesi. Onneksi ei tainnu mitään myrkkyjä sisältää.. Niin eikä miun huudot ja voimasanat tepsineet mihinkään. Takasin tuli vasta kun oli sen syönyt.

Allekirjoitus: Maailma on olemassa vain sinun silmissäsi - sinun käsityksessäsi siitä.
Voit tehdä sen niin suureksi tai pieneksi kuin haluat."

Albert Camus

AkuNapu: Kun aiemmin kerroin naperoitten tuhoista, niin selvennettäköön vielä; kulmasohva, kahden +kolmen istuttavat sohvat, kasa cd-levyjä, pojan dvd:t, joustinpatja, jalka+seinälistat, vessan ovi, kasa kenkiä, jokunen kukka, muutama takki, ja lista jatkuu loputtomiin.

Huih! Kaikkea noi tuholaiset saakin aikaan! Varmasti menee joo aikaa ennen kuin alkaa taas täysin luottamaan. Toi oli kyllä kauheeta, kun pariin kuukauteen Musja ei ollut tehnyt mitään ja nyt sitten ihan yhtäkkiä olikin aika järkyttävä vastaanotto kotiin tullessa
Nyt kahtena päivänä paikat on ollu ihan kunnossa kun ollaan tultu kotiin, mutta poissaolot on kyllä ollut aika lyhyitä, max. pari tuntia.

Susanna, toi ovikello-juttu voi olla hyvinkin mahdollista, en ollut itse edes osannut ajatella. Musjakin on välillä aikamoinen imuri tuolla lenkillä ja mitä enemmän mä kiellän ja käskytän "irti", niin sitä sukkelammin se aina sen kielletyn jutun nielaisee

Allekirjoitus:

EIIH. Täst'kö se alkaa, mullakinko kohta ei enää sänkyä eikä mitään?
Nyyh. Minkä kun luulin kaikkien koirien olevan yhtä tuhoomattomia kuin Nuoskin..
Sysi repi mun päiv'kirjasta sivun! Ja joululahjana saadusta unipäiväkirjasta puolet. Ja joka päivä on cd-soitin auki ja cd lattialla. (sen kun se keksi, miten cd:n saa ulos, sitä se hyödyntää)
Ja ruokpakkauksen on silpunnu. Ja järsiny sänkyä. Ja levitelly monena päivänä peräkkäin yhden tietyn langan lankakorista. Yms. Tosi "kiva" yllätys aina kotiintullessa. Nuoski levitti yhden ainoin roskiksen pentuna.
Ja kummallisinta on, että Sysi ei revi mitään ollessani paikalla. Ja tietysti, jos yrittäisi, kieltäisin tai veisin sen jäähylle.
Mitäköhän tostakin vielä tulee..?
Kun olen kotona, pentu rauhoittuu ja nukkuu. Silloin, kun se on ypöyksin, ei tuhoa mitään.. Kummaa..:S
Joten epäilen, että Nuoski tavallaan yllyttää sitä: leikkii sen kanssa ja pennulle jää virta päälle. Se ei nuku vaan riehuu.
Muuta selitystä en keksi.

Entäs sitten kolinapurkki? Odotan oven ulkopuolella ja kun tyttö käy maton kimppuun, niin purkin heittäminen sisälle?

^Tämä on yksi erittäin hyväksi havaittu vaihtoehto. :=)

Allekirjoitus: Elvis - jämtlanninpystykorva & suomenlapinkoira
Bella - kultainennoutaja, labradorinnoutaja & berninpaimenkoira
+ maatiaismirrit

Hohhoijaa...tänään oli sitten 10 cm lattialistaa silputtu ja siinä sivussa sitten vähän seinääkin. Ja toki ulko-ovellekin oli pitänyt vähän hammasta antaa. Siis mä en vaan tajua mistä toi johtuu, kun toi on niin epäsäännöllistä! Ja tuhoamisen kohdekin vaihtuu joka kerta. Että vinkkejä otetaan vastaan (taas vaihteeksi... ) Pitää ainakin käydä ostamassa sitä pureskelun esto ainetta uus pullo.

Allekirjoitus:
Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 1 vierasta ja 0 jäsentä Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)