Foorumin etusivu Vastaa Tilastot Rekisteröidy Etsi Käyttäjälista

Sekarotuiset.net:in foorumi: Koulutus Hyvä koulutusnami?

Kirjoittaja Viesti

Noi Frolicit on toiminut myös meillä todella hyvin koulutusnameina. Myös minun vanhemmat käyttävät niitä koiransa palkitsemiseen samoin sisko omansa. Naapurillekin niitä suosittelin, kun niiden koiranpentu oli kovin nirso ja hyvin toimi silläkin. Suurin plussahan noitta on se hinta. Se pussillinen niitä ei maksa kuin jokusen euron ja siitä riittää todella pitkäksi aikaa.

Allekirjoitus:

Mitäs barffilla/raakaruoalla tms. olevien koirien omistajat käyttää nameina? Raaka liha taskussa ei kauheen kiehtova ajatus ole. Jotain kuivattua kenties?

Allekirjoitus: Donna, kultainennoutaja/karjalan karhukoira cocktail 7.2-03
Rontti, saksanpaimenkoiracocktail -09 sekä pikkusakki.

^ Minä oon keittäny kokonaisen possun sydämen, antanut jäähtyä ja pilkkonut saksilla pieniksi paloiksi + pakastanut annospusseihin. Mukavan hajuisia ja koirille hyvin maistunut.

Allekirjoitus: Kifu <3 Rosca <3 Jusu <3 Kiki

No jopas. Mutta mie kyllä taidan ihan suosiolla suunnata niihin kuivattuihin. Mutta miksi ei kävis noinkin. Taidan vaan olla vähän turhan ällöävä tapaus jakelemaan sian sydämen palasia siellä täällä.

Allekirjoitus: Donna, kultainennoutaja/karjalan karhukoira cocktail 7.2-03
Rontti, saksanpaimenkoiracocktail -09 sekä pikkusakki.

Sydän on melko kiinteätä tavaraa, kun sen keittää. Samanlaisia paloja saa kuin esim. nakista.

Allekirjoitus: Kifu <3 Rosca <3 Jusu <3 Kiki

Noille molemmille kelpaa ihan perusnappulat mitä saavat ruokanakin. Narttu on koko ikänsä ollut melko nirso tapaus, mutta palkkana menee mikä tahansa

Allekirjoitus: Elvis - jämtlanninpystykorva & suomenlapinkoira
Bella - kultainennoutaja, labradorinnoutaja & berninpaimenkoira
+ maatiaismirrit

ykkösenä on mahasta tehdyt luun malliset herkut, myös sydämenkuvioiset maksaherkut on sellasia, minkä eteen tehdään aivan kaikki Tosin mein jätkä tekis minkä tahansa syötävän eteen mitä vaan, ja syötäväksi kelpaa herkuista lähtien kaikki aina pikkukiviin. eikä se reppana ymmärrä miks mamma tonkii aina ne herkullisimmat kivet pois suusta ja kurkusta....

Allekirjoitus: Sinun koirasi on huonosti kasvatettu - Minun on itsenäinen.
Sinun koirasi on hemmoteltu - Minun on perheenjäsen.
Sinun koirasi haukkuu - Minun vahtii.

Olen nyt myös ruennut makkaraa käyttämään.

Allekirjoitus: Täh?

Meillä käytetään Lakse Kronch lohi makupaloja. Tuoksu on koirasta kerrassaan huumaava ja antaisi varmasti vasemman korvansa yhdestä namista. keksin oloinen namu on helppo katkaista pienemmäksi.

Allekirjoitus:

Sellaiset pienille koirille suunnatut nappulat on hyvän kokoisia (saa nopeasti hotkaistua...). Niitä sitten jos saa jostakin ilmaisien näytepussien muodossa

Allekirjoitus: Labbradorinnoutaja-suomenpystykorva-bokseri tyttö Tessa<3

meillä on ihan ykkösherkku ilmakuivattu possunkeuhko! ei maksa kun reilu 3e/semmonen aika iso pussillinen. Luna on ihan hulluna siihen.

Allekirjoitus: LK-collie/belgi/sakemanni narttu Luna<3 synt. 7.9.2008

Ensin vähän sitä, Minkälaisia koulutusherkkujen pitäisi olla?:
-pehmeitä
-pieniä(isollekkin koiralle riittää herneen kokoinen nokare)
-helposti nieltäviä
-hyvän makuisia
-Ei töhrää taskuja.

Tässä esimerkkejä (mitä itse käytän):
-possun keuhko(JKL KV:ssa 3pussia/5euroa)
-BestFriend lihaliuskat, härän liha(1paketti n.10-13 liuskaa 1pussi/1euro, myös KV:sta)
-Frolic(en tiedä hintaa, läyty bussipysäkiltä.)
-Makkara(ehkä vähän liian suolaista)
-juusto

Herkkujen koko:
Itse käytän n.50cm, suomenpyst.korvan ja huskyn sekoituksella n. 0,5cm.0,5cm palasia. häränlihaliuskoista saa vielä pienempiä, kuin myös possunkeuhkoistakin.

Näihin olen tyytyväinen, ja näissä varmaan pysyn. Paitsi sirun joululahjalistalla on ehkä kuivattu maksa...

Allekirjoitus: no oon ihminen ja oon Saara

Meillä käytössä kotona ja metsälenkeillä (vähän häiriötekijöitä) coachies mininappulat. Koirakoulussa mukana koiramakkarakuutioita tai koiran "salamistick"-tikuista leikattuja pikkupalasia. Noissa jälkimmäisissä ja makkaranpaloissa voimakkaampi haju ja ihana maku, joten parempia kuin kuivanappulat kun on paljon häiriötä ympärillä.

Allekirjoitus:

Mä käytän yleensä ihan samaa ruokaa kuin muutenkin. Motivaatiota lisään siten, että ruokin vasta koulutuksen yhteydessä (joko liikkeiden lopuksi palkaksi tai sitten aina välillä namunen, uutta asiaa opetellessa joka kerta heti palkka kun tekee oikein). Joskus käytän ekstraherkkuja, esim. eläinkaupan ilmaisia näytepakkauksia.

Allekirjoitus: -Tyttö joka unohti hengittää-

Mulla pisti silmään tänään meidän lähikaupan hyllystä Benefulin Happy Walks- namit.
Ne on pakattu kätevän kokoiseen rasiaan, jonka saa helposti auki ja se mahtuu just hyvin takin taskuun.
85% lihaa näkyivät olevan - meidän herra on niistä aivan täpinöissään.
ostin lähinnä juurikin tuon kätevän kokoisen rasian takia, onpahan hyvä sitten täyttää muillakin namuilla kunhan ukko syö ne edelliset.

tähän asti mulla on ollu namit pussissa taskussa, ja niitä on välillä hankala saada esiin oikeella aikaa.

Allekirjoitus: Camo - Partacollie/Pinseri/Rottweiler Mix. 18.7.06 - 15.2.2010

Keitettyä kieltä ja sydäntä ja paistettua maksaa pilkotaan pikkupikkupalasiksi hiukan jäähtyneenä uunipellille. Palaset uuniin vähäksi aikaa 100 asteeseen kuivumaan. Aikaa menee kielen keittämiseen, mutta lopputulos on vaivan arvoinen. Ei sotke taskua, kun laittaa ne kertakäyttökupissa taskuun ja koira pitää sormet puhtaina. Jos käyttää namipussukkaa niin se on helppo pestä käytön jälkeen.

Niin ja liemen voi laittaa kuivamuonan tai muun ruoan sekaan!

Allekirjoitus: Koiran paras ystävä on hyvin opetettu emäntä.

Olen nyt tehnyt maksa pannukakkua ja on maistunut. Myös muut koirat ovat kovasti taskulla.
Helppo valmistaa, riittoisaa ja edullista.

Allekirjoitus:

Nam!

Voisiko yleistää: Mitä karseempi haju keittiössä, sitä enempi kuolaa ja sitä parempi koulutusnami?

Allekirjoitus: Koiran paras ystävä on hyvin opetettu emäntä.

Meillä oli tänään yölenkillä mukana jotain Kongin maksakeksejä, tuntu maistuvan paremmin kuin hyvin. .... jep... Kävin tarkistamassa nimen, Kong Stuff'n Liver Snaps.

Allekirjoitus: "Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3

Meillä toimii parhaiten broileripullat Tuoksuu niin hyvin ja pitkälle että naapurinkin koirat aktivoituu ja sitten jos nälkä iskee itsellekkin voi napsia niitä välistä.. heh..

Allekirjoitus:

Koulutusherkkuista en muuta virka mut kuivattu hauki ollu ykkönen omilla koirilla. Ite kun oon kalamies ja tulee saatua haukia, pistän niitä fileitä kuivamaan kevät-aurinkoon n.1-2 kk ajaksi. On semmoista herkkua koirista et päihittää lihat mennentullen ja tulee tosi kiiltävä hyvä turkki.

Allekirjoitus:

^meillä kanssa aikanaan laitettiin koirille kaloja pakkaseen ja kesällä annettiin "jäätelönä" Tykkäsivät ja turkki tosiaan kiilti.. Toinen oli kalapuuro, kaikki kalanperkeet kattilaan ja vähän vettä. Omaan nokkaan haisi pahalle, mutta koirat tykkäs, kun.. no hullut puurosta tää meni nyt vähän ohi koulutusnamikeskustelusta..

Allekirjoitus:

Eilen löytyi sitten uusi suosikki koulutusnami.. koira ei olis voinut olla enemmän keskittynyt.. "anna anna anna anna" .. niihin nameihin.. ei mammasta ollut enää väliä x) Ostin lähikaupasta pussillisen Frolicceja, en tiedä mikä niissä on, mutta meille löytyis uusi edullinen koulutusnami

Allekirjoitus:

No mä annan Vekulle nakkia ja joskus jotain koiran keksiä. Mutta yleensä en anna mitään koska Vekku on tosi nero ja viisas. Vekku osaa vaikka mitä! Jotain 28 temppua!

Allekirjoitus:

Vekku on muutenkin nirso

Allekirjoitus:

Helpompiin rutiini juttuihin menee näytepussi raksut. Muuten lihapullaa,juustoa, makkaraa,nakkia, kuivattua mahaa (aika suosikki ),kinkku siivuja. Mitä nyt jääkaapista sillä hetkellä löytyy... Ohitus hommissa pakko olla jtn astetta kiinnostavampaa juustoa käytän kyllä aika paljon, kun tuo on niin sen perään on vaan aika kallista käyttää koirannameina sitä

Allekirjoitus: Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi

Me eka kokeiltii vähä kaikkee, mut kokoajan oli huolena et toi liikaa pulskistuu, raukka ku periny isänsä töppöjalat. Nyt käytetään samaa napua mitä syödäänkin Ja hyvin menee! Luoksetuloissa yllätän välillä jollakin toooosi herkulla! Toi on niin perso kaikelle mitä annan että perus koirankeksi on suurinta herkkua! Hassua, että mitä kupissa onkaan ni sille voi nirsoilla, mutta jos sen saman antaa palkinnoks ni johan on herkkua!! Kuten nämä syömämme nappulat, kupissa ei aina kelpaa, mutta palkintona menee! Näytepusseja oon tilannu, että voitais vähä vaihella palkintoo eriks mitä normaalisti syödään. Pikkukoirille on tosi huonosti koulutusnameja, kaikki aika isoja ja vielä tässä pentuvaiheessa niitä menee aika paljo ku kaikki vielä opetteluvaiheessa, onneks pehmeitä herkkuja löytyy joita voi sitten ite veitsellä vähä pienentää sopivammiks.

Tulipas taas ihanan sekavasti kirjotettua

Allekirjoitus:

Minsku: Ostin lähikaupasta pussillisen Frolicceja, en tiedä mikä niissä on, mutta meille löytyis uusi edullinen koulutusnami
Mä Sirun kans kokeilin noit frolicceja,pari päivää meni mutta sitten rupes sylkemään niitä. Kumma,kun pitää ensin niiiiin kovasti tavoitella namia ja sitten sylkäistä se pois...

Allekirjoitus: Täh?

Tulipas tuosta koulutusnamista mieleen tällainen vähän ohi topicin aiheen menevä juttu, mutta pakko kertoa. Olin Oulun koiranäyttelyssä ja siellä yksi mies sitten seisotti shetlanninlammaskoiraa, palkkasi sitten koiraa kaupaunlihapullan palasella. Heti kun mies käänsi selkänsä, koira sylkäisi lihapullan maahan!

Allekirjoitus: "Dogs are not our whole life, but they make our lives whole"

mulla on koulutsnamina nyt ollut pitkään Star Snacksin Duo Bones nameja. Sellaisia mininameja, luunmuotoisia. Ne vielä puolitan että riittää pidempään tuollainen pussi niitä Meidän koirille välttää, eikä haittaa jos unohtuu taskuun! Tosin juusto on toinen hyvä, pieninä sipruina..taskuun unohtumisesta en kyllä sano mitään :P

Allekirjoitus:
Vastauksesi

• Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat lähettää foorumille viestejä. Kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen kuin lähetät viestin, tai rekisteröi itsellesi ensin käyttäjätunnus.
Paikalla on: 1 vierasta ja 1 jäsentä (Jamesi) Eniten käyttäjiä paikalla: 84 (11 Maalis 2010 11:32)