| Kirjoittaja |
Viesti |
|
|
paljonko J&V maksaa / kg. Oon nähny vaan niitä isoja säkkejä, se on varmaan edullisin.
|
| Allekirjoitus: |
Frei im Freien Fall un irgendwo anders...
Fami *21.12.2007
E: saksanpaimenkoira-rottweiler
I: ? |
|
|
Nykyään ainakin kana-riisiä saa myös 4kg säkeissä, hinta 10,50€ ja 15kg 23€. Kallein on Extra Energia, 27€ ja risat. Nää hinnat on Agrimarketista, mutta hinnat saattaa vaihdella ostopaikan mukaan. http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iO=348
|
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
J&V pentu 15kg 28,90e
Puoli säkkiä mennyt, on maittanut hyvin. Tosin turvotettuna syö kupin tyhjäksi ja kuivana jättää hiukan syömättä. Ei ole ollut vatsaongelmia ja ulkonäköarviolta hyvässä kunnossa oleva kasvava koiranalku.
|
|
|
|
Mekin ostettiin nyt Jahtivahtia. Ihan hyvin näyttää maistuvan. Kakka ei haise enää kuten Hauhauta syöttäessä. Turkkiin tai muuhun ulkoiseen olemukseen en voi vielä sanoa mitään, kun on vasta reilu viikko tuota annettu.
|
Kisu, leonberg-pyreneittenmastiffi synt. 9/06 |
|
|
Nyt alkaa olla ensimmäinen säkki J&V energiaa lopuillaan. Pitäs käydä ostamassa uusi.
Hyvin on kyllä koiralle sopinut. Turkki ja iho hyvässä kunnossa, kakka ei haise pahalta ja koostumus+määrä on ok.
On myös Taran mielestä namia 
|
Kiero Savolaenen :) |
|
|
Meillä ensimmäinen J&V Energia säkki ostettu ja hyvin maistuu.
Yllätyin positiivisesti nappuloiden koosta. Just hyvänkokosia isoja nappuloita. Minkäslainen nappulakoko tuossa extra energiassa ja kana-riisissä on, jos joskus tulee tuhdimmalle tai kevyemmälle ruoalle tarve?
|
|
|
|
J&V on syöty täälläkin jo yli 6kk, hyvin maistuu ja turkkikin kiiltää...
|
Tallinnan Rescue Juno |
|
|
jellu: siinä kana riisissä on pikkasen pienemmät nappulat ja ainakin täällä (pirkkalan agrimaket)saa ilmasia näytteitä noista ruuista....
|
Tallinnan Rescue Juno |
|
|
Mä oon syöttänyt Taralle 5kk iästä asti j&v:tä, kaiken maailman ruokia oltiin kokeiltu mutta Jahti&vahti vasta kelpasi. Hyvin uponnut Taraan,aikuisena alettiin laittaa j&v kanariisiä ja energiaa sekaisin. Myös meidän toinen koira, Blondi joka on 11vk syö j&v:tä ja itse olen tyytyväinen, lihapitoisuus on hyvä ja ei sisällä mitään myrkkyjä. Itsellä vain hyviä kokemuksia j&v:stä, suhteellisen halpa ruoka vieläpä.
|
Hate was my constant companion |
|
|
Elvikin syö Jahti&Vahti Pentua ja hyvin on tähän asti ainakin maistunut. Toinen säkki on nyt menossa. Karva kiiltää ja muutenkin tosi tasaisesti kasvanut neiti. Käytiin eilen rokotuksessa niin eläinlääkärikin kehui että onpas kiiltävä karva koiralla ja kyseli että mitä syö.
Joten tyytyväisiä ollaan täälläkin tuohon ruokaan, toivottavasti sopii jatkossakin.
|
Elvi-bordercollie-sheltti-vanhaenglanninlammaskoira s. 24.2.2009 |
|
|
Olen kuullut, että kyseinen ruoka, on hyvää jos syöttää säkin tai pari ja sit jottain muuta välillä, koska ainakin exra enegia vetää karvan rumaks jos syöttää pitempään kun 2kk. Siis oon kuullut vaan tämmöst. Ja eihän mun mielestä mitään isoo nappulaa oo, kun niin puhutaan.... ???? 
|
Sinun koirasi haukkuu? Minun ei.
Sinun koirasi puree? Minun ei.
Sinun koirasi on ahne? Minun ei.
Sinun koirasi vetää? Minun ei.
Sinun koirasi on paras ystäväsi? Minulla myös!!! |
|
|
On se nappula koko kyllä aika suuri muihin ruokiin verrattuna. Energiassa oli muistaakseni vähän pienempi, mutta verraten iso sekin. Porukoilla lomaillessa taas varmaan saa hanekin jompaa kumpaa, jos en jaksa roudata sen omia ruokia matkaan.
|
Hane (ranskanbulldoggi+husky/karhukoira)
+Maatiaskisut Alma,Jore ja Peppi |
|
|
Extra energiasta mieki oon kuullu oikeestaan vaan huonoa. Energiasta saa kuulemma enempi irti niin ironiselta, kuin se kuulostaakin. Mutta kokemukset on loppujen lopuks yhtä tyhjän kanssa. Jokainen koira on yksilö ja sopivuus selviää vain koittamalla.
Oon nähny vaan kevyttä, ei se mitään jättimäistä ole, mutta jo huomattavasti suurempaa, kun moni muu nappula. Käsittääkseni energiat on tuosta vielä suurempia.
|
Donna, kultainennoutaja/karjalan karhukoira cocktail 7.2-03
Rontti, saksanpaimenkoiracocktail -09 sekä pikkusakki. |
|
|
Mites muuten ne jotka on syöttäneet tuota J&V:a pentuajan niin missä vaiheessa ootte siirtyneet sitten jo aikuisten ruokaan? Ja mihin laatuun siirryitte?
Kun tuossa säkissä on ohjeena että tuota pentua ruokaa syötettäisiin max. 18 viikkoseksi, niin miusta se oli aika lyhyen aikaa. Itse meinasin nyt syöttää tuon säkin loppuun ja sit siirtyä tuohon Energiaan(?) tai kanariisi juttuun. Menee varmaan tuonne puolen vuoden paikkeille sitten tuo siirtyminen.
|
|
|
Itse ehkä ensin kana-riisiin ja sitten energiaan, koska tuo energia voi olla vähän tuhti muutos pennulle.
|
|
|
Vertaappa penturuokaa ja energiaa keskenään, ei nimeksikään eroa. Kanariisi on asteen näitä kumpaakin kevyempää.
|
|
|
Jemina: Vertaappa penturuokaa ja energiaa keskenään, ei nimeksikään eroa. Kanariisi on asteen näitä kumpaakin kevyempää.
Tuotahan mie kattelinkin, että melko samanlaista ruokaa taitaa olla. Ehkä siihen sitten siirrytään.
|
|
|
No, mä en uskaltaisi, ihan pennun kehityksen takia kevyempää ekana...
|
|
|
Itse olen syöttänyt energiaa ihan 8-viikkoisesta alkaen ja ainakaan tähän 7kk ikään mennessä ei ole minkäänlaisia ongelmia esiintynyt. Syötän toki kaikkea muutakin nappulan lisäksi ja nuo pentu/junioriruuat ovat loppupeleissä aika hömpötystä. Toki jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee, mutta varsinaisen pennun kasvun ja kehityksen kannalta pentu/junioriruuan syöttäminen ei ole olennaista.
|
|
|
|
_susi_: No, mä en uskaltaisi, ihan pennun kehityksen takia kevyempää ekana...
Se energia on lähestulkoon samaa kamaa penturuoan kanssa, jos pentu sillä voi hyvin niin miksi valita kevyempi. Tuolta voit selata erot, joka on lähinnä raakavalkuaisessa. Penturuoassa sitä siis hieman enemmän eli energiahan on kevyempää. http://www.digipaper.fi/agrimarket/17649/
|
|
|
Lisään Jempsin kirjoitukseen vielä, että koiranruokintaan perehtyneiden ihmisten kirjoituksien perusteella sillä ruoan vahvuudella ei ole mitään merkitystä koiran kasvuun. Ei sen nopeuttamiseen, hidastamiseen tai kasvuhäiriöhin. Ainoa mikä merkitsee on kokonaismäärä, että saako tarpeeksi, liian vähän tai liikaa. Eikä oikeastaan millään teollisella täysravinnolla ihan metsään voi mennä. Ne geenit, ne geenit...
|
"Life sucks and then you fucking die, you know!" -Ozzy Osbourne-
<3 Spk/rtw/labukka Zera (03/03) ja löytökoira Mishka (11/03) <3 |
|
|
Me ollaan ajateltu että kyseistä ruokaa voisi kokeilla kun tuo nykyinen pussi on syöty (koska nykyinen ei oikein maistu meidän nirppanokalle, vaikka muuten oikeastaan täydellinen ruoka olisikin...). Ajateltiin kokeilla sitä Kevyttä tai sitten Kana&Riisiä. Kevyttä siksi, että lihoaa helposti... Mutta ei ole kyllä ylipainoinen. No, katsotaan nyt kun on tuota Frank´s Breeder Line Maitenancea jäljellä ainakin yli puoli säkkiä että mitä sen jälkeen tehdään...
|
Labbradorinnoutaja-suomenpystykorva-bokseri tyttö Tessa<3 |
|
|
Ei ole pentu ruuasta kokemuksia. Meillä syödään kana-riisiä ja oon ollu tosi tyytyväinen, koirat myöskin.
Seuraavalle penskalle syötän tod. näk. kasvattajan suosittelemaa pentu ruokaa kasvuajan ja sitten siirryn J&V:iin tai barffille.
|
Tänään tiedän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.. |
|
|
Meillä ei pennusta saakka J&V:tä olla syötetty, meni jonkin aikaa ennenkuin löysinkään tämän ruokamerkin. Twiggyn pentuajan kokeilimme eri ruokamerkkejä ja sitten löysinkin Jeppe ruokaa k-maataloudesta. Tätä ostimme sitten Twiggylle, J&V:tä vastaava ruoka. Kun Taika saapui meille niin tämän ruuaksi ostimme Jeppe pentumuonaa, oli vaan pikku kleinille 10kg syömistä koko pentuiälle .
Twiggy kyllästyi Jeppeen jossain vaiheessa niin käytiin sitten ostamassa j&V kanariisiä niin johan alkoi koira olla tyytyväinen ruokaan nykyisin sitten muut tytöt paitsi Ruusu syö J&V:tä, vaikkakin Taika syö pienen hetken "turkkiruokaa". Tyytyväisiä ollaan kyllä oltu ja kätevää kun 15kg säkki kestää tällä kolmikolla aika pitkään.
|
Mun mielipide ei ehkä ole sun mielipide
T: Twiggy (Mittelspitz,Karhukoira/suomenpystykorva) |
|
|
Täältä löytyy myös Jahdin&Vahdin syöjä! Kana-Riisiä ollaan syötetty jo yksi 15kg pussi, nyt noudettiin seuraava. Hinta-laatu suhde on kohdallaan ja koirallekkin maistuu erinomaisesti!
|
|
|
|
Hei kyselen täs, kun agrimarketist oon kuullut et siel myytäs jottain muutakin koiranruokaa? Oisko ollut joku Olypians tai vastaava. Kokemuksia?(juu menee ohi aiheen, mut kun ostetaan samast paikast)
|
|
|
Jos on samaa Olypiansia kuin Puuiloissa, nii suosittelen kiertämään kaukaa. Edullistahan se on 13e/15kg, mut siitä voi sit päätellä mitä se sisältää... 
|
T/10/07 ja pötykkä. Ei minäminäminä, vaan mememe :) |
|
|
Meil syyvään jahtivahtii,kana riisi.
Sekaan sit kaikkee mahollist,raaka lha,lohiöljy,pellavansiemen,nokkoset,marjat sun muut herkut.
Kennel rehu autost käyn ostaan,jauhelihaa sen 20kg.Tulee halvemmaks,kun puotist.Kirveel vaan palasiks,pakkanen kyl täyn
jauhelihaa.
Sit annan luita,rasvasii.Jahti enerkyä en ole antanu,kun ei tarvii minusta,ei juokse valjakos.
Et enerkkyy ei tarvii.
two dogs,ne keenit,olen samaa mieltä,hukka kyl tarvii suht lihapitoset ateriat,enemmän rasvoo.
No tää on mun näkökanta.
|
|
|
|
Onko kukaan verrannut jahti+vahtia ja propac ruokia, onkohan niissä suuriakin eroja ravitsemuksellisesti? Mitähän noissa ruuissa kannattaisi katsoa kun niitä alkaa verrata?
|
|
|
|
sitä "sisällysluettoloa" mitä siinä on ne on kirjoitettu niin, että se mitä on eniten on ensimmäisenä.
|
Niki - Rotman tai doberweiler synt.10/2008
Älä rakasta mitään omanasi <3 |